X
Επικαιρότητα

Πτωτική και η αγορά της Ευρώπης το πρώτο 3μηνo

Για έκτο συνεχόμενο μήνα, η ζήτηση στην Ευρωπαϊκή Αγορά Αυτοκινήτου κυμάνθηκε με πτωτικούς ρυθμούς, σε ποσοστό της τάξης του 7,7%.

Για έκτο συνεχόμενο μήνα, η ζήτηση στην Ευρωπαϊκή Αγορά Αυτοκινήτου κυμάνθηκε με πτωτικούς ρυθμούς, σε ποσοστό της τάξης του 7,7%.

Σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο, ο φετινός «αντιστάθηκε» σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 7% στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων. Ωστόσο, λόγω της συνεχιζόμενης (για έκτο διαδοχικό μήνα) κάμψης στην ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις ανήλθαν σε μόλις 1.453.407 μονάδες το μήνα Μάρτιο, τιμή που παραπέμπει στον όγκο πωλήσεων του αντίστοιχου μήνα του 1998… Σε ότι αφορά στην εικόνα στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου, τα μηνύματα που φτάνουν είναι αντικρουόμενα. Και αυτό, γιατί αγορές, όπως εκείνες της Μ. Βρετανίας και της Γερμανίας γνωρίζουν το μήνα που μας πέρασε έστω και οριακή άνοδο (+1,8% και 3,4% αντίστοιχα), τη στιγμή που στη γειτονική μας Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία ποσοστιαία η πτώση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων φτάνει αντίστοιχα το -26,7%, -23,2% και -4,5%.

Η πτώση της καταναλωτικής πίστης των αγοραστών στις παραπάνω αγορές (και όχι μόνο….) είναι περισσότερο αισθητή για το Γκρουπ Fiat, καθώς και για τους Γάλλους της PSAκαι της Renault. Πιο συγκεκριμένα, στο σύνολο του πρώτου 3μηνου και πάντοτε σε σχέση με εκείνο του 2011, οι Ιταλοί βλέπουν τις πωλήσεις τους να συρρικνώνονται κατά 20,3%, ενώ η PSA «χάνει» κάτι παραπάνω από 83.000 αυτοκίνητα (-17%). Την ίδια στιγμή, η Renault, συμπεριλαμβανομένης της Dacia, εμφανίζει σε ποσοστιαία κλίμακα μείωση της τάξης του 23,1%. Μείωση της δυναμικής της σημειώνει και η GM (Opel, Vauxhall, GMΑμερικής), με πτώση 12,3%. Ποιοι επωφελούνται και πόσο της νέας τάξης πραγμάτων στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης; Η Jaguar/Land Rover (+33,1), η Kia (+24,7%), η Hyundai (+12,4%), και η Daimler, η οποία ανέβηκε κατά 4,4% στο 3μηνο. Χαμένοι αποδεικνύονται και οι… παραδοσιακοί Ιάπωνες, με την Mazda, τη Honda, Mitsubishi Suzuki, αλλά και την Toyota να «πέφτουν» από 7,2 έως και 28,4%. Χωρίς αξιοσημείωτες διακυμάνσεις, το Γκρουπ VW δαιτηρεί την ίδια με το 2011… κινητικότητα, με τις πωλήσεις του φέτος κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μηνου να σταματούν στις 781.962 αυτοκίνητα έναντι 781.831 την αντίστοιχη περίοδο του 2011! Ασφαλώς, το Γκρουπ VW, συμπεριλαμβανομένων των VW, Audi, Seat και Skoda, παίρνει για μια ακόμα φορά κεφάλι στις πωλήσεις ανά την Ευρώπη με μερίδιο 23,4%. Όπερ σημαίνει ότι σχεδόν το ένα στα 4 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη προέρχονται από τους κόλπους της!

Ας δούμε την εικόνα των πωλήσεων ανά χώρα, όπως αυτή αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα. Η σύγκριση αφορά τη διακύμανση της αγοράς το πρώτο 3μηνο του 2012 σε σχέση με το πρώτο 3μηνο του 2011.

Αυστρία (+1,0%)
Βέλγιο (-12,7%)
Βουλγαρία (+12,5%)
Γαλλία (-21,6%)
Γερμανία (+1,3%)
Δανία (+3,6%)
Ελλάδα (-32,0%)
Εσθονία (+23,9%)
Iρλανδία (-4,3%)
Ισπανία (-1,9%)
Ιταλία (-21,0%)
Λετονία (+5,0%)
Λιθουανία (+0,4%)
Λουξεμβούργο (+0,7%)
Μ. Βρετανία (+0,9%)
Ολλανδία (-7,5%)
Ουγγαρία (+22,1%)
Πολωνία (+12,7%)
Πορτογαλία (-48,4%)
Ρουμανία (+44,3%)
Σλοβακία (+5,7%)
Σλοβενία (-14,0)
Σουηδία (-2,6%)
Τσεχία (-19,9%)
Φινλανδία (+34,0%)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!