Το νέο Stonic, το alter ego του Hyundai Kona δηλαδή, είδε πρόωρα το φως της δημοσιότητας αποτελώντας την ολοκαίνουργια επίσης πρόταση της Kia στην αναπτυσσόμενη κλάση των μικρών SUV μοντέλων.
Λίγα μόλις 24ώρα μετά την αποκάλυψη του νέου Hyundai Kona, η αδελφή εταιρεία του κορεάτικου ομίλου δείχνει καθ’ όλα έτοιμη για τα αποκαλυπτήρια μέσα στις προσεχείς μάλιστα ώρες της δικής της εκδοχής σε μια κατηγορία με πολλούς και σημαντικούς παίχτες στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Παρά τις δηλώσεις περί διαφορετικού σχεδιασμού, το νέο Stonic «φωνάζει» από μακριά τη σχέση του με το Hyundai Kona διατηρώντας τις ίδιες αναλογίες αμαξώματος και εν γένει παρόμοια φιγούρα. Από τη μια φωτογραφία των εξωτερικών επιφανειών του μοντέλου που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, το Stonic ξεχωρίζει για τις καλόγουστες ακμές περιμετρικά του αμαξώματος, από τη γνώριμη από τα υπόλοιπα μοντέλα της Kia μάσκα, ενώ επιπλέον πόντους στον τομέα της αισθητικής φαίνεται να χαρίζει και η χαρακτηριστική διχρωμία των εξωτερικών του επιφανειών. Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός ακολουθεί παραπλήσια ρότα, με τη μεγάλη οθόνη αφής να δεσπόζει στο μέσον του ταμπλό.
Εν αναμονή της επίσημης αποκάλυψης, αξίζει να θυμίσουμε πως το «δίδυμο» Hyundai Kona έχει μήκος 4.165 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.550 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,6 μ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η απόσταση των 170 χλστ.) του αμαξώματος από το έδαφος, στοιχείο που εξασφαλίζει «πραγματικό SUV χαρακτήρα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στις δηλώσεις τους οι ιθύνοντες της κορεάτικης εταιρείας. Σε ότι αφορά στα κινητήρια σύνολα, η Hyundai προσφέρει σε πρώτη φάση δύο υπερτροφοδοτούμενες βενζινοκινητήρες, επιλογή που όπως όλα δείχνουν θα δούμε και στο νέο Kia Stonic. Ο πρώτος είναι 3κύλινδρος, έχει χωρητικότητα 1,0 λίτρου και «πάει πακέτο» με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ο δεύτερος 1,6 λίτρα σε συνδυασμό με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η ισχύς των 120 ίππων αλλά και η ροπή των 172 Nm του «μικρού» T-GDI κινητήρα εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 181 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά τον 1.600άρη -4κύλινδρος, επίσης με τούρμπο- η απόδοσή του έχει οριστεί στους 177 ίππους και η ροπή στα 265 Nm, τιμές που εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και «0-100» σε μόλις 7,7 δλ._X.A.