Τα πλήρη αποκαλυπτήρια της νέας Σειράς 3 της BMW θα γίνουν τον προσεχή Οκτώβριο. Μολαταύτα, η γερμανική εταιρεία δίνει σήμερα στη δημοσιότητα τα πρώτα επίσημα στοιχεία που αφορούν στην ανάρτηση, στο πλαίσιο, στους κινητήρες και εν γένει στο τεχνολογικό ποιόν του μοντέλου που θα κληθεί να αντιμετωπίσει μεταξύ άλλων τις Mercedes C-Class και Alfa Romeo Giulia.
Με την επικείμενη επίσημη πρεμιέρα της γενιάς G20, στην οποία αυτή τη στιγμή οι Βαυαροί «τοποθετούν» τις τελευταίες τους πινελιές, η σύγχρονη «3άρα» γυρίζει αισίως φέτος την έβδομη κατά σειρά σελίδα στην ομολογουμένως πολυετή της ιστορία. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του γερμανικού σεντάν, η νέα Σειρά 3 θα διαθέτει ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς σήμερα από ένα αυτοκίνητο που κατηγοριοποιείται στο premium παρακλάδι της μεσαίας κατηγορίας: άφθονες δοσολογίες τεχνολογίας πλούσια γκάμα εκδόσεων και κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Μα, πάνω απ’ όλα, σπορ χαρακτήρα. Για να επιτευχθεί αυτό, η νέα «3άρα», η οποία βασίζεται στο δάπεδο CLAR των Βαυαρών της BMW, το οποίο είναι 20% πιο άκαμπτο από το παρελθόν υποστηρίζοντας τη χρήση αλουμινίου και carbon σε ουκ ολίγα σημεία του, έχει χαμηλότερο κατά 10 χλστ. κέντρο βάρους σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη.
Εν τω μεταξύ, τα επίπεδα ακαμψίας της δομής του αμαξώματος αλλά και της ίδιας της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχουν ενισχυθεί σημαντικά. Η ευελιξία και η ακρίβεια στην οδήγηση βελτιστοποιούνται από τα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια, ενώ το αυξημένο κάμπερ των τροχών αυξάνει έτι περεταίρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου κατά το διαμήκη άξονα. Συνολικά, σε σχέση με την απερχόμενη «3άρα», η νέα, παρ’ ότι φαρδύτερη και μακρύτερη σε μήκος, είναι κατά 55 κιλά πιο ελαφριά. Παράλληλα, η κατανομή της μάζας ανάμεσα στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό 50/50.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς της νέας «3άρας», ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η τεχνολογία που υιοθετείται στην ανάρτηση. Δεν πρόκειται για ένα «ενεργό» σύστημα, αλλά αντιθέτως για μία προηγμένη διάταξη με παθητικού τύπου αμορτισέρ που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers, τα αποκαλούν οι Βαυαροί). Στην πράξη, τα αμορτισέρ αυξάνουν βαθμιαία το βαθμό απόσβεσης έως ένα συγκεκριμένο «σημείο» έκτασης και συμπίεσης της εμπρόσθιας και οπίσθιας ανάρτησης, αντίστοιχα. Στον εμπρός άξονα αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός δευτερεύοντα δακτυλίου που βρίσκεται στο έμβολο των αμορτισέρ, τα οποίο ελέγχεται από ανεξάρτητο υδραυλικό κύκλωμα. Πίσω, η λειτουργία του εμβόλου καθορίζεται από ένα «περιοριστή» κωνικού σχήματος, που βρίσκεται με τη σειρά του κάτω άκρο του κυρίως θαλάμου του αμορτισέρ.
«Με μικρές διαδρομές ελατηρίου, η ευαίσθητη απόσβεση της ανάρτησης εξασφαλίζει κορυφαία αντιστάθμιση των κραδασμών. Όταν το αυτοκίνητο περνάει από μεγάλες λακκούβες, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται από τις αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης της ανάρτησης», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι Βαυαροί.
Εκτός αυτού, η BMW προσφέρει επίσης μια παραλλαγή της όλης διάταξης, την οποία επιμελήθηκε το τμήμα Μ. Εδώ, το ύψος της τελευταίας είναι μειωμένο κατά 10 χλστ., με το όλο «πακέτο» να συνεπικουρείται από τροχούς 18 ιντσών. Σύμφωνα με την εταιρεία, στη συγκεκριμένη έκδοση οι δυνάμεις απόσβεσης είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με εκείνες της «απλής» έκδοσης.
Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως η ανάρτηση Μ συνδυάζεται με το σύστημα διεύθυνσης Variable Sport Steering, το οποίο διαθέτει μεταβλητό λόγο -πέρα από το γεγονός ότι το βάρος του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
Από εκεί και πέρα, η BMW ετοίμασε επίσης για τη νέα «3άρα» ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ πίσω διαφορικό, το οποίο χρησιμοποιεί ξεχωριστούς δίσκους προκειμένου να ελεγχθεί η ποσότητα της ροπής που φτάνει στις στροφές στον εσωτερικό και εξωτερικό τροχό του αυτοκινήτου. Το όλο σύστημα, το οποίο συνεργάζεται με τους αισθητήρες του ESP, εμποδίζει την ολίσθηση του τροχού με τη μικρότερη πρόσφυση προσφέροντας, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του, σπορ αίσθηση.
«Εκτός από τη δυναμική που προσφέρει στις στροφές, υπάρχει χάρη στο σύστημα αυτό μία ιδιαίτερα απτή αύξηση της σταθερότητας της κίνησης σε περίπτωση αλλαγών φορτίου», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιθύνοντες της BMW.
Σε σχέση με τους κινητήρες που θα φιλοξενούνται κάτω από το εμπρός καπό, η γερμανική εταιρεία αποδεικνύεται εξαιρετικά φειδωλή στις αποκαλύψεις της λέγοντας απλά πως η νέα «3άρα» θα εφοδιάζεται με τον δυνατότερο 4κύλινδρο και 2λιτρο κινητήρα που έχει ποτέ τοποθετηθεί σε μοντέλο της BMW. Σύμφωνα με τις έως τώρα μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες, πρόκειται για την έκδοση 330i, ο κινητήρας της οποίας θα αποδίδει κοντά στους 260 ίππους. Φυσικά, η γκάμα θα περιλαμβάνει και άλλες, πιο «μικρές» εκδόσεις βενζίνης, καθώς και μία πλήρη γκάμα πετρελαιοκινητήρων, οι οποίοι θα αποκαλυφθούν αμέσως μετά την πρεμιέρα του αυτοκινήτου στο Σαλόνι του Παρισιού τον προσεχή Οκτώβριο._Χ.Α.