Πληθαίνουν οι πληροφορίες που θέλουν τις δύο μεριές να ανακοινώνουν αύριο τις λεπτομέρειες της συγχώνευσής του.
Με τη σκόνη της αποτυχημένης προσπάθειας συγχώνευσης των FCA και Renault να μην έχει ακόμα καταλαγιάσει, η αλλαγή στόχευσης για τον αμερικανοιταλικό όμιλο και η διακριτή, εδώ και καιρό, προσπάθειά του να αναπτύξει στενούς επιχειρηματικούς δεσμούς με το έτερο γαλλικό γκρουπ (λέγε με Groupe PSA) δημιουργώντας μία κοινή και ισοβαρή εταιρεία, δεν εξέπληξε κανέναν. Κι αυτό γιατί οι δύο πλευρές νωρίτερα μέσα στη χρονιά είχαν ήδη βρεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για μια πιθανή συγχώνευση τους.
Έτσι, με σημερινές ανακοινώσεις τους οι δύο ομίλοι ανέφεραν στις επίσημες ιστοσελίδες του ότι διεξάγουν συζητήσεις με στόχο τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας, η οποία θα μπορέσει να αντιμετωπίσει με περισσότερη επιτυχία μία σειρά τεχνολογικών και επιχειρηματικών προκλήσεων σε διεθνές, όπως όλα μαρτυρούν, επίπεδο.
Σύμφωνα με νεότερες μάλιστα πληροφορίες η συμφωνία είναι πολύ πιθανό να ανακοινωθεί αύριο κιόλας.
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια συμφωνίας με τη Renault τον περασμένο Ιούνιο, ο πρόεδρος της FCA, John Elkann, επιβεβαίωσε την προσπάθεια της αμερικανοιταλικού ομίλου να ακολουθήσει μια «εναλλακτική οδό» αναζητώντας νέες συμμαχίες.
Από τη μεριά της, η Γαλλία παρακολουθεί στενά τις συζητήσεις που διεξάγονται αυτή τη στιγμή, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα ζητήματα διακυβέρνησης της κοινής εταιρείας. Πέραν το προφανούς ενδιαφέροντος της κυβέρνησης, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως το γαλλικό δημόσιο κατέχει ήδη το 12% του Groupe PSA μέσω της κρατικής τράπεζας BPI.
Στην αντίπερα όχθη, ο υπουργός βιομηχανίας της Ιταλίας, Stefano Patuanelli, δήλωσε σήμερα ότι η Ρώμη, η οποία σε αντίθεση δεν έχει μετοχές στην FCA, παρακολουθεί και αυτή τις εξελίξεις. Βασική, όπως όλα δείχνουν, επιδίωξη της ιταλικής κυβέρνησης είναι να αποφευχθούν μέσα από τον πιθανό «γάμο» των δύο ομίλων απώλειες σε θέσεις εργασίας – αυτή τη στιγμή μόνο στην Ιταλία η FCA απασχολεί περισσότερους από 58.000 εργαζομένους.
Πιθανά οφέλη
Η FCA, η οποία δεν έχει ακόμα ανοίξει πλήρως τα χαρτιά της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, έχει εκπονήσει ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ιταλία έως το 2021, προκειμένου ο όμιλος να ξεκινήσει να κατασκευάζει τα πρώτα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα του αναβαθμίζοντας συγχρόνως τη Maserati, αλλά και αυξάνοντας την παραγωγική δυναμική των εργοστασίων του που βρίσκονται στην Ιταλία. Αν μη τι άλλο, μια συγχώνευση με το Groupe PSA θα έδινε στην FCA άμεση πρόσβαση στην αρθρωτή πλατφόρμα CMP της πρώτης, στην οποία βασίζονται τα Peugeot 208 και Opel Corsa, καθώς και οι ηλεκτρικές τους εκδόσεις.
Εδώ, σημαντικά θα ήταν τα οφέλη για την παραπαίουσα στην ευρωπαϊκή αγορά Fiat, η οποία αυτή τη στιγμή καταλαμβάνει μερίδιο στη γηραιά ήπειρο που δεν υπερβαίνει το 4,3%. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως το Groupe PSA έχει πολύ ισχυρή παρουσία στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια, στην οποία ο γαλλικός όμιλος ταξινομεί 8 στα 10 αυτοκίνητα που κατασκευάζει.
Από τη μεριά του, το Groupe PSA θα έχει πολλά να κερδίσει μέσω της FCA στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού – εκεί όπου η τελευταία πρωταγωνιστεί χάρη στις Jeep και Ram – με δεδομένη τη σχεδιαζόμενη ύστερα από τρεις δεκαετίες επιστροφή του γαλλικού ομίλου στη Βόρεια Αμερική το 2023, όπως χαρακτηριστικά έχει διαβεβαιώσει ότι θα συμβεί ο Carlos Tavares.
Αυτή τη στιγμή το 66% των εσόδων της FCA προέρχονται από την αγορά της Β. Αμερικής, ενώ για το Groupe PSA μόλις το 5,7%.
Ο κινεζικός παράγοντας
Εκτός από τη συμμετοχή της γαλλικής κυβέρνησης στο Groupe PSA, η οικογένεια Peugeot, καθώς και η Κίνα μέσω του Dongfeng Group, έχουν ανάλογη συμμετοχή στο γαλλικό όμιλο. Με φόντο την αμερικανική αγορά, ο «παράγοντας Κίνα» ενδέχεται να εγείρει τις δικές του ενστάσεις για την πιθανή συγχώνευση των δύο ομίλων με δεδομένες τις υφιστάμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου.
Οι πρωταγωνιστές
Αν μη τι άλλο, πρωταγωνιστικός αναμένεται να είναι ο ρόλος τόσο στις συζητήσεις που διεξάγονται αυτή τη στιγμή, όσο και στην «επόμενη μέρη» των δύο ομίλων, εφόσον φυσικά επιτευχθεί συμφωνία, των Carlos Tavares και John Elkann. Ο Πορτογάλος CEO του Groupe PSA εργάστηκε στο παρελθόν για τις Renault και Nissan πριν αναλάβει του γαλλικού ομίλου πριν από πέντε περίπου χρόνια. Ο ισχυρός άνδρας του Groupe PSA κατάφερε γρήγορα να ανορθώσει τον ομίλο εντάσσοντας μάλιστα στους κόλπους του τις Opel/Vauxhall.
Από τη μεριά του, ο γεννημένος στη Ν. Υόρκη, John Elkann, είναι πρόεδρος της Fiat από το 2010, αποτελώντας τον σύνδεσμο ανάμεσα στην εταιρεία που ίδρυσε ο προπάππος του, Giovanni Agnelli, και την εταιρεία Exor, η οποία ελέγχει μέχρι και σήμερα τις τύχες της FCA.
Αριθμοί με σημασία
- To Groupe PSA κατέγραψε έσοδα το 2018 που έφτασαν τα 74 δις €
- Οι πωλήσεις του ανήλθαν στα 3,9 εκ. οχήματα παγκοσμίως
- Ο γαλλικός όμιλος απασχολεί συνολικά 211.000 εργαζομένους
- Στις τάξεις του ανήκουν οι Peugeot, Citroen, DS και Opel/Vauxhall
- H FCA είχε πέρσι έσοδα της τάξης των 110 δις €
- Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος ταξινόμησε πέρσι σε όλη την υφήλιο 4,8 εκ. οχήματα
- Στους κόλπους του απασχολούντα σήμερα 199.000 εργαζόμενοι
- Στην FCA ανήκουν οι Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Lancia, Jeep και Ram