Η Volvo παρουσιάζει και επίσημα ύστερα από αρκετές «διαρροές», το νέο S90, με το οποίο έχει στόχο ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κατηγορία των μεγάλων premium σεντάν.
Με το νέο Volvo S90, αλλά και αργότερα με τη στέισον βάγκον εκδοχή του, το V90, η οποία θα επακολουθήσει στο εγγύς μέλλον, η σουηδική εταιρεία καλείται να «παλέψει» με τα ιερά τέρατα της κατηγορίας. Ήτοι, με την «5άρα» της BMW, τη σειρά Ε της Mercedes αλλά και την XF της Jaguar.
Το νέο σεντάν των Σουηδών έχει μήκος 4,96 μ., πλάτος που αγγίζει τα 1,9 μ. και ύψος 1,44 μ., χρησιμοποιώντας την ευέλικτη πλατφόρμα Scalable Platform Architecture (SPA) της Volvo, στην οποία «πατά» και το XC90. Αναμφίβολα, ένα από τα σημαντικότερα όπλα στη φαρέτρα του είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.
Έτσι, από τη μακροσκελή λίστα των «αξεσουάρ» ξεχωρίζουμε το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, το Pilot Assist, το οποίο εφαρμόζει απαλές κινήσεις στο τιμόνι για να διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου έως τα 130 χλμ./ ώρα, χωρίς την οποιαδήποτε μεσολάβηση του οδηγού και χωρίς πλέον να χρειάζεται το αυτοκίνητο να ακολουθεί κάποιο άλλο όχημα.
Το νέο S90 εισάγει επίσης μια παγκόσμια καινοτομία: το σύστημα ανίχνευσης μεγάλων ζώων. Πρόκειται για ένα σύστημα ικανό να εντοπίζει μεγάλα ζώα, όπως το άλογο, η αγελάδα, το ελάφι κλπ., κατά τη διάρκεια της μέρας αλλά και της νύχτας. Όπως και στην ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, η τεχνολογία προσφέρει όλα τα γνωστά –από άλλες εφαρμογές της Volvo- επίπεδα προειδοποίησης αλλά και αυτόματης πέδησης αν κριθεί αναγκαίο, για την αποφυγή μιας σύγκρουσης.
Επιπλέον, στην εξέλιξη του νέου S90 έχει χρησιμοποιηθεί και ο προηγμένος εξομοιωτής πλαισίου Vi-Grade, στον οποίο πρόσφατα επένδυσε η Volvo Cars.
Το εσωτερικό του νέου Volvo S90 φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς όσον αφορά στην πολυτέλεια, τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας στην κατηγορία των μεγάλων σεντάν ξεχωρίζοντας, όπως και εκείνο του XC90, για το λιτό και απέριττο σχεδιασμό του.
Bασικός κινητήρας του μοντέλου θα είναι ένας 4κύλινδρος ντίζελ με χωρητικότητα 1.969 κ.εκ. και ισχύ 190 και 235 ίππων για τις εκδόσεις D4 και D5, αντίστοιχα. Η διαθέσιμη ροπή κυμαίνεται κατ΄αντιστοιχία στα 400 και 480 Nm, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Ο μοναδικός προς το παρόν βενζινοκινητήρας είναι ένας 2λιτρος, ο οποίος αποδίδει στην τετρακίνητη έκδοση T6, ισχύ 320 ίππων συνδυαζόμενος είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο 8 σχέσεων. Το σουηδικό μοντέλο θα είναι επίσης διαθέσιμο και στην υβριδική έκδοση T8 Twin Engine plug-in, η οποία χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με το S90 Τ6 σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια γεννήτρια ισχύος που συνεισφέρουν στο όλο πακέτο 87 επιπλέον ίππους.
Το σουηδικό σεντάν θα αποκαλυφθεί στο κοινό στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Β. Αμερικής (North American International Auto Show – NAIAS), στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, που ανοίγει τις πύλες του στις 11 Ιανουαρίου 2016._Χ.Α.