Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo, το οποίο θα αποκαλυφθεί μέσα στον επόμενο μήνα.
Στις αρχές του 2018 η Volvo είχε ανακοινώσει με πάσα επισημότητα ότι η «τρέχουσα» γενιά των κινητήρων εσωτερικής καύσης που ήδη διαθέτει στην πολυσχιδή της φαρέτρα θα είναι και η τελευταία, καθώς στα χρόνια που θα ακολουθήσουν τη θέση τους θα πάρουν σταδιακά μονάδες κίνησης που θα τροφοδοτούνται, όχι από πετρέλαιο ή βενζίνη, αλλά από ρεύμα. Σήμερα, θέλοντας να υπερθεματίσει στο… κύμα εξηλεκτρισμού που την προσεχή περίοδο θα δούμε να παίρνει σάρκα και οστά και στους κόλπους της, η Volvo είναι έτοιμη να παρουσιάσει τις προσεχείς ημέρες το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το οποίο θα χρησιμοποιεί τη «μαγιά» του δημοφιλούς XC40.
«Με την επικείμενη παρουσίαση του πλήρως ηλεκτρικού Volvo XC40 τον επόμενο μήνα, η Volvo Cars δεν λανσάρει μόνο το πρώτο EV της – ακολουθώντας την παράδοσή της, έρχεται να παρουσιάσει επίσης ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στο δρόμο παρά τις νέες προκλήσεις που απορρέουν από την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης», αναφέρει χαρακτηριστικά η Σουηδική εταιρείας στις σημερινές, επίσημες ανακοινώσεις της.
Προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους που τέθηκαν σε θέματα ασφάλειας, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Volvo χρειάστηκε να «αναθεωρήσουν» τη δομή του πλαισίου στο εμπρός μέρος του XC40 – και όχι μόνο. Η μπαταρία του αυτοκινήτου, για την οποία η εταιρεία δεν δίνει στη δημοσιότητα περαιτέρω στοιχεία, προστατεύεται από ένα κλωβό ασφαλείας που αποτελείται από ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από αλουμίνιο που βρίσκεται εγκατεστημένο στο μέσον της δομής του αμαξώματος δημιουργώντας έτσι μια «ενσωματωμένη και ενιαία ζώνη ασφαλείας». Παράλληλα, η συγκεκριμένη θέση έρχεται να επιδράσει ευεργετικά και στο κέντρο βάρος της κατασκευής, το οποίο είναι χαμηλότερο σε σχέση με εκείνο των συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου.
Όσον αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το ηλεκτρικό XC40 εισάγει νέα και πρωτοποριακά, σύμφωνα με την ίδια την Volvo, στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση μηδενικών εκπομπών του «μικρού» SUV των Σουηδών είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που διαθέτει τη νέα πλατφόρμα αισθητήρων Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) με λογισμικό που αναπτύχθηκε από την Zenuity, την κοινοπραξία της Volvo Cars και της Veoneer. Επί της ουσίας, η ADAS είναι μία σύγχρονη και «αρθρωτή» πλατφόρμα που αποτελείται από μια σειρά από ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες υπερήχων, η οποία μπορεί εύκολα να εξελιχθεί περαιτέρω θέτοντας τα θεμέλια για την «ενσωμάτωση» τεχνολογιών που σχετίζονται με την αυτόνομη οδήγηση.
Προς το παρόν, η Volvo δεν ανακοινώνει περεταίρω στοιχεία για τον ηλεκτροκινητήρα που θα κινεί το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο XC40, το οποίο θα αποκαλυφθεί πλήρως σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 16 Οκτωβρίου._Χ.Α.