Η γκάμα του νέου Audi A3 Sportback ενισχύεται από μια plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 78 χλμ., μέση κατανάλωση 1,4 λιτ./100 χλμ. και 204 ίππους.
Μετά τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των «μεγάλων» Α6, Α7, Α8, Q5 και Q7, η Audι φέρνει την εν λόγω κατηγορία και στην κόμπακτ κατηγορία. Και εν προκειμένω, στο νέο A3 Sportback (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του), που για την περίσταση φέρει την ονομασία 40 TFSI e.
Επί της ουσίας, οι λύσεις που χρησιμοποιούνται είναι γνώριμες (λέγε νέο Golf και Octavia). Η καρδιά του συστήματος είναι ένας 1.400άρης κινητήρας της οικογένειας TFSI ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και περισσότερα από 250 Nm ροπής από τις 1.550 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Ο δε ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο 6τάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο, αποδίδει 80 kW και ροπή 330 Nm.
Η συνδυαστική ισχύς της μονάδας κίνησης φτάνει στους 204 ίππους, με τη ροπή να φτάνει στα 350 Nm. Η Audi αναφέρει ότι για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα το A3 Sportback 40 TFSI e απαιτεί 7,6 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα. Στον κύκλο NEDC, η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 1,5-1,4 λίτρα και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα τα 34-30 gr.
Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με 96 κυψέλες, ανεξάρτητο σύστημα ψύξης και ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh – τιμή μεγαλύτερη κατά 48% σε σχέση με το παρελθόν. Στο πρωτόκολλο NEDC η ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει είναι 78 χλμ., ενώ στον πιο ρεαλιστικό κύκλο WLTP η τιμή πέφτει στη καθ’ όλα ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του μοντέλου τιμή των 67 χλμ.
To A3 Sportback 40 TFSI e εκκινεί πάντα ηλεκτρικά επιταχύνοντας το αυτοκίνητο έως και τα 140 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι παρέχεται η δυνατότητα επιλογής, μέσω του λειτουργικού συστήματος MMI, των καταστάσεων «Hybrid», «Battery hold» και «Battery charge». Στη δεύτερη περίπτωση, η διαθέσιμη φόρτιση μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο, ενώ στην τρίτη προσφέρεται όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία. Προκειμένου να επιτευχθεί μεγιστοποίηση του βαθμού απόδοσης, επιλέγεται ο ελεύθερος τροχασμός του αυτοκινήτου με απενεργοποιημένο τον κινητήρα TFSI στις περισσότερες περιπτώσεις κατά την επιβράδυνση, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα.
Η Audi παρέχει το plug-in υβριδικό μοντέλο της με καλώδιο φόρτισης 230 Volt. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία απαιτούνται λίγο περισσότερο από 4 ώρες προκειμένου η μπαταρία να φορτιστεί πλήρως. Με τη δωρεάν εφαρμογή myAudi, οι ιδιοκτήτες-χρήστες μπορούν να ελέγχουν από απόσταση τους χρόνους φόρτισης και τον κλιματισμό. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ηλεκτρικά θερμαντικά στοιχεία θερμαίνουν το εσωτερικό, ενώ ο κλιματισμός ψύχει το εσωτερικό όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι υψηλές. Στα δημόσια τερματικά φόρτισης, το αυτοκίνητο φορτίζεται μέσω ενός καλωδίου Mode 3.
Το A3 Sportback 40 TFSI e ξεκινάει άμεσα το εμπορικό του λανσάρισμα σε όλη την Ευρώπη. Στη χώρα μας αναμένεται το τελευταίο δίμηνο του έτους. Περίπου εκείνη την περίοδο θα ανακοινωθούν και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής από την Kosmocar-Audi, με το μοντέλο να αναμένεται να αποτελέσει πολύ ελκυστική πρόταση τόσο για ιδιώτες όσο και εταιρικούς χρήστες, λόγω και της σχετικής ευνοϊκής φορολογικής πολιτικής.