Αυτό είναι το δεύτερης γενιάς Range Rover Evoque που έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου του.
Δύο φορές στα πρόσφατα εμπορικά χρονικά η Land Rover κατάφερε να σπάσει ταμεία με κάποιο SUV μοντέλο της. Την αρχή έκανε το Freelander το 1997 αποτελώντας το best-seller μοντέλo της βρετανικής εταιρείας, αλλά συνάμα και το δημοφιλέστερο 4×4 στη γηραιά ήπειρο για πέντε χρόνια. Η συνέχεια δόθηκε το 2011 με το Range Rover Evoque, ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να κερδίσει την εμπιστοσύνη πάνω από 800.000 αγοραστών ανά τον κόσμο. Πάνω σε αυτή την επιτυχημένη σε κάθε της πτυχή μαγιά και με πληθώρα τεχνολογιών – ανάμεσά τους και η υβριδική – επενδύει και η δεύτερη κατά σειρά γενιά που παρουσιάστηκε με πάσα επισημότητα πριν λίγα λεπτά.
Δομικά, το Evoque MkII βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Premium Transverse Architecture, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την «υποδοχή» υβριδικών μονάδων κίνησης, ούσα παράλληλα και κατά 13% πιο άκαμπτη σε σχέση με την απερχόμενη. Από πλευράς διαστάσεων, οι Βρετανοί προσπάθησαν – και το πέτυχαν – να μην μεγεθύνουν το Evoque αντιλαμβανόμενοι ότι το «συμπαγές» αμάξωμά του ήταν και παραμένει μέχρι και σήμερα ένα από τα βασικά ατού της κατασκευής. Έτσι, το μήκος του παραμένει το ίδιο (4,37 μ.), με το μεταξόνιο, ωστόσο, να είναι διευρυμένο κατά 21 χλστ. Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός μεγαλύτερος φτάνοντας πλέον στα 591 λίτρα, όπως και το άνοιγμα των θυρών για λόγους πρακτικότητας.
Στο εσωτερικό, το νέο Evoque είναι αξιοσημείωτα πιο πολυτελές από το απερχόμενο μοντέλο. Η καμπίνα είναι πιο μοντέρνα και πιο λιτή στην όψη, κατά τα πρότυπα του Velar. Χρησιμοποιεί δε νέα χρώματα και υλικά υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός ανθεκτικού και πολυτελούς υφάσματος που ονομάζεται Kvadrat, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να απευθύνεται σε αγοραστές που προτιμούν τα υλικά από δέρμα. Το «παρών» στο εσωτερικό δίνει και μία μεγάλη κεντρική οθόνη αφής που αναδιπλώνεται για να παρέχει καλύτερη ορατότητα, ενώ φουλ ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων. Φυσικά, οι επιλογές σε επίπεδο εξατομίκευσης θα είναι αρκετές, όπως διαβεβαιώνουν οι ιθύνοντες της βρετανικής εταιρείας.
Μία ουσιαστική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι το νέο Evoque διατίθεται αποκλειστικά με 5θυρη περιβολή – η τρίθυρη καταργείται. Σχεδιαστικά, διατηρείται ο γνώριμος και ιδιαίτερος, αν μη τι άλλο, σχεδιαστικός χαρακτήρας της απελθούσης γενιάς, παρά το γεγονός ότι στη νεότερη υιοθετούνται αρκετά στοιχεία και φόρμες από το μεγαλύτερο Velar. Από αυτό προέρχεται η λύση στην πίσω ανάρτηση (Integral Link), με την εμπρόσθια να υιοθετεί μια διάταξη με γόνατα Μακφέρσον και υδραυλικά σινεμπλόκ. Όλες οι εκδόσεις, πλην της D150, είναι τετρακίνητες και μάλιστα με τη… συνοδεία του συστήματος Terrain Response, το οποίο διαθέτει έξι προγράμματα λειτουργίας (General, Eco, Sand, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts και Auto).
Από το λανσάρισμα του μοντέλου, όλες οι εκδόσεις του νέου Range Rover Evoque θα τροφοδοτούνται από τον 2λιτρο κινητήρα της γενιάς Ingenium, σε εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης. Η μικρότερη είναι η D150, αποδίδοντας σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο, 150 ίππους. Η βρετανική εταιρεία προσφέρει επίσης εκδόσεις ντίζελ με απόδοση 180 και 240 ίππων. Η κορυφαία είναι η βενζινοκίνητη P300, η οποία είναι τετρακίνητη και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Πιο χαμηλά, ο ίδιος βενζινοκινητήρας είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 200 και 250 ίππους. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλοι οι κινητήρες, πλην εκείνου της έκδοσης D150, συνδυάζονται με 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα με γεννήτρια/μίζα.και με την αρωγή του κατά τη διάρκεια του coasting του αυτοκινήτου κάτω από τα 17 χλμ./ώρα, ο κινητήρας τίθεται σε… αργία προκειμένου να μειωθούν τόσο η κατανάλωση όσο και οι εκπομπές ρύπων.
Όπως ανακοίνωσε η βρετανική εταιρεία, σε 12 μήνες από το εμπορικό ντεμπούτο του μοντέλου (αρχές 2019) θα παρουσιαστεί και μια plug-in υβριδική έκδοση που θα συνδυάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα πρόκειται για έναν κινητήρα με χωρητικότητα 1,5 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει περί τους 200 ίππους. Οι δε εκπομπές ρύπων του μοντέλου αναμένονται στα επίπεδα των 45 gr/χλμ. Μέχρι και αυτή τη στιγμή, η Land Rover κρατά κλειστά τα χαρτιά της αναφορικά με τις υπόλοιπες τεχνικές περγαμηνές της έκδοσης PHEV, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν στις προδιαγραφές της μπαταρίες και τις συνολικές επιδόσεις του μοντέλου._Χ.Α.