Το νέο Jeep Wrangler είναι σαν τον κομήτη του Halley, καθώς κάνει την εμφάνισή του… μια στο τόσο.
Αυτή ήταν η «κεντρική» δήλωση του Ralph Gilles, του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της FCA, η οποία και συνόδευε την πρεμιέρα του νέου Jeep Wrangler που πραγματοποιήθηκε στο Λ. Άντζελες των ΗΠΑ στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου που από σήμερα άνοιξε και επίσημα τις πύλες της στην αμερικάνικη πόλη. Δήλωση, που αν μη τι άλλο καταδεικνύει, όπως άλλωστε και οι σχετικές φωτογραφίες του, ότι τα αμερικάνικο «τζιπ» καταφέρνει να ανανεώνεται σε πολύ αραιά χρονικά διαστήματα φέροντας μέχρι και σήμερα περιορισμένες αλλαγές σε επίπεδο σχεδίασης σε σχέση με το αρχέτυπο μοντέλο που είδαμε να παρουσιάζεται για πρώτη φορά το μακρινό 1986. Παρά τις όχι και τόσο εκτεταμένες αλλαγές στη μορφή του, οι ιθύνοντες της FCA υποστηρίζουν όμως πως «κάτω» από αυτές κρύβονται εκτενείς τροποποιήσεις και βελτιώσειςπου αλλάζουν… δραματικά το προφίλ του.
Το νέο Jeep Wrangler θα προσφέρεται σε 2πορτες και 4πορτες εκδόσεις στα επίπεδα εξοπλισμού Sport, Sport S, Sahara και Rubicon, ενώ το «παρών» δίνουν και οι topless εκδοχές του, με μία από αυτές μάλιστα να ξεχωρίζει χάρη στη δυνατότητα αφαίρεσης των πορτών αλλά και του παρμπρίζ. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο αισθητικής πολύ περισσότερο ξεχωρίζουν τα νέα αλλά και πάλι στρογγυλά εμπρός φώτα LED και τα πιο ψηλά εμπρός και πίσω τζάμια και λιγότερο η ανασχεδιασμένη μάσκα και οι σμιλευμένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Οι μεντεσέδες των πορτών, πάντως, παραμένουν σε κοινή θέα, όπως και στα απερχόμενα Wrangler, για τον ίδιο με το παρελθόν λόγο: για περισσότερο… στυλ!
Στις λιγότερο εμφανείς αλλαγές, που ίσως να είναι και οι σημαντικότερες, περιλαμβάνεται το διαφορετικό πλαίσιο, το οποίο αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής και την εκτενέστερη χρήση αλουμινίου, υλικό που απαντάται στο καπό, στις πόρτες και στο πλαίσιο του παρμπρίζ. Όλα αυτά έχουν επιφέρει, σύμφωνα με την FCA, μείωση του βάρους σε σχέση με το παρελθόν κατά 90 κιλά.
Στ εσωτερικό των διαθέσιμων εκδόσεών του, ξεχωρίζει το γνωστό από τα υπόλοιπα μοντέλα της FCA σύστημα διασύνδεσης και ψυχαγωγίας, U Connect, που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, και συνοδεύεται ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού από οθόνες 5, 7 και 8,5 ιντσών. Οθόνη LED απαντάται και στον κεντρικό πίνακα οργάνων -3,7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις και 7 ιντσών στις πλουσιότερες.
Στα μηχανικά μέρη το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον νέο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος διαθέτει ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 48V αποδίδοντας 270 ίππους και ροπή 400 Nm. Κατ’ αποκλειστικότητα, η συγκεκριμένη μονάδα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει ένας κινητήρας βενζίνης 3,6 λίτρων με απόδοση 285 ίππων και ροπή 352 Nm. Αργότερα –ίσως και το 2019- η παλέτα θα συμπληρωθεί με έναν 3λιτρο ντίζελ που θα αποδίδει ισχύ 260 ίππων. Φυσικά, η κίνηση στο νέο Jeep Wrangler μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, με κιβώτιο μεταφοράς και κοντές σχέσεις. Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρεία, το νέο Wrangler μπορεί να «περάσει» από νερό με βάθος 760 χλστ., με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να έχουν διαμορφωθεί αντίστοιχα στις 44 και 37 μοίρες. Η δε απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 277 χλστ._Χ.Α.