X
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο «ιαπωνικό» Toyota Yaris

Το ντεμπούτο του πραγματοποίησε στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το νέο Vitz, το οποίο, ως γνωστόν, αποτελεί την «εγχώρια» εκδοχή του δημοφιλούς και στη χώρα μας Toyota Yaris.

Το ντεμπούτο του πραγματοποίησε στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το νέο Vitz, το οποίο, ως γνωστόν, αποτελεί την «εγχώρια» εκδοχή του δημοφιλούς και στη χώρα μας Toyota Yaris.
Οι Ιάπωνες παρουσίασαν και επίσημα στη «δική» τους αγορά την τρίτη κατά σειρά εκδοχή του Vitz, που στον υπόλοιπο κόσμο είναι ευρέως γνωστό με την ονομασία Yaris. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα μοντέλο, που μέχρι και αυτή τη στιγμή αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα οχήματα στην ιαπωνική αγορά, έχοντας σημειώσει από το 1999, όταν και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, περισσότερες από 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις. Βέβαια, ο αντίκτυπος του ως… Yaris στις υπόλοιπες αγορές της υφηλίου είναι ακόμα μεγαλύτερος, αφού το «μικρό» της Toyota έχει ήδη πουλήσει περισσότερες από 3,5 εκ. μονάδες.
Όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες που δημοσιεύουμε, το νέο Vitz/Yaris διακρίνεται πλέον για τις πιο γωνιώδεις γραμμές του και –εμφανώς- για τις μεγαλύτερες σε σχέση με το παρελθόν εξωτερικές του διαστάσεις. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος, καθώς, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, ο συντελεστής οπισθέλκουσας ανέρχεται στην απόλυτα ανταγωνιστική πλέον τιμή 0,285. Από πλευράς διαστάσεων, η νέα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βγαίνει ιδιαίτερα ωφελημένη, καθώς το συνολικό μήκος ανέρχεται πλέον στα 3.885 μ. (+135 χλστ.). Σε ότι αφορά στα ατού που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη επιλογή σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό, τα νέα είναι εξίσου ευχάριστα. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του νέου Vitz, οι πίσω επιβάτες έχουν τώρα στη διάθεσή τους επιπλέον 35 χλστ. «αέρα» για τα πόδια τους. Ακόμα μεγαλύτερα όμως είναι τα «συν» στο χώρο φόρτωσης, με το βάθος του τελευταίου να έχει αυξηθεί κατά 145 χλστ. (σ.σ.: ωστόσο, προς το παρόν, δεν έχει καταστεί γνωστή η τιμή της χωρητικότητας του). Από εκεί και πέρα, το νέο και χαμηλότερο κατά 20 χλστ. σε ύψος νέο Yaris/Vitz αναμένεται να είναι την ίδια στιγμή και αρκετά… ελαφρύ, με το συνολικό του βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.000 κιλά.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη και πάντοτε σε ότι έχει να κάνει με τις διαθέσιμες εκδόσεις στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, κάτω από το καπό συναντάμε δύο μηχανικά σύνολα χωρητικότητας 1,0 και 1,3 λίτρων, με διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και απόδοση ανάλογη με εκείνη των υπαρχόντων και στην Ευρώπη συνόλων της σειράς. Και οι δύο αυτοί βενζινοκινητήρες πάντως θα διαθέτουν, μεταξύ άλλων, σύστημα Start & Stop, που σβήνει και θέτει ξανά… σε ζωή τον κινητήρα σε χρόνο 0,35 δλ., όταν ο οδηγός επιλέξει ξανά την πρώτη σχέση στο κιβώτιο από την κατάσταση της ακινησίας. Αντίστοιχο ασφαλώς σύστημα διαθέτουν και οι αποκλειστικά αυτόματες ιαπωνικές εκδόσεις του μοντέλου, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με ένα νέο σύμφωνα με τους Ιάπωνες CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).

Κατά την προσφιλή τακτική της Toyota, η παρουσίαση της ευρωπαϊκής εκδοχής του μοντέλου (βλ. Yaris) θα καθυστερήσει για αρκετούς μήνες και σίγουρα, με βάση τις έως τώρα πληροφορίες, δεν αναμένεται να πραγματοποιηθεί πριν το τέλος του καλοκαιριού του 2011. _X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!