Μία ειδική και ενδιαφέρουσα φυσικά έκδοση του Hyundai i30 N.
Την 68η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που σήμερα άνοιξε τις πύλες της για τους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου επέλεξε η Hyundai προκειμένου να προβεί στα επίσημα αποκαλυπτήρια ενός ακόμα μοντέλου της, πέραν του νέου i10 και του ηλεκτρικού πρωτοτύπου 45 Concept. Ο λόγος για την έκδοση Project C του 5θυρου i30 N.
Όπως μας εξηγούν οι ιθύνοντες του κορεάτικης φίρμας, το γράμμα «C» στην ονομασία του μοντέλου αποτελεί μία σαφή αναφορά στην «Area C» και στην ομώνυμη πίστα δοκιμών της Hyundai που έχει την έδρα της στο Namyang της Κορέας – στοιχείο που δίχως «ναι μεν αλλά» έρχεται να καταδείξει τις… άγριες προθέσεις της συγκεκριμένης έκδοσης, που δυστυχώς θα παραχθεί σε μόλις 600 αντίτυπα (σ.σ.: όλα για την ευρωπαϊκή αγορά). Συν τοις άλλοις, το γράμμα «C» παραπέμπει και σε δύο ακόμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου – στη λέξη «Carbon» και στο «Center of gravity», ήτοι στα ουκ ολίγα επιμέρους τμήματα του μοντέλου που είναι κατασκευασμένα από το ελαφρύ αυτό υλικό και το χαμηλότερο κατά 8,8 χλστ. κέντρο βάρους του.
Πιο συγκεκριμένα, η συγκεκριμένη έκδοση του i30 N κοσμείται από αρκετά ανθρακονημάτινα μέρη – όπως το εμπρός splitter, τα παρσπιέ, ο διαχύτης αέρα στο πίσω μέρος και το εμπρός καπό. Με χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος κατά 6 χλστ., χάρη στα διαφορετικά ελατήρια και το νέο καλιμπράρισμα των αμορτισέρ, και μειωμένο κατά 50 κιλά βάρος σε σχέση με τα «νορμάλ» i30 N, το Project C «πατά» σε 19άρες ζάντες της OZ, οι οποίες εξοικονομούν τα 22 από τα 50 στο σύνολο λιγότερα κιλά της κατασκευής. Από εκεί και πέρα, 7,2 κιλά «χάνονται» χάρη στο διαφορετικό υλικό του καπό, 499 gr από τα παρσπιέ, 240 γρ από το splitter, 386 gr από τον πίσω διαχύτη και 15 ολόκληρα κιλά από τα νέα καθίσματα της Sabelt στο εσωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως 4,66 κιλά έχουν «χαθεί» χάρη στην αντικατάσταση των άκρων της πίσω ανάρτησης με αλουμινένια.
Η καμπίνα του αυτοκινήτου κοσμείται από το γνωστό υλικό αλκαντάρα, το οποίο θα συναντήσει κανείς στο τιμόνι, στον επιλογέα του κιβωτίου, το άνω σημείο του οποίου μοιάζει με… έμβολο κινητήρα, καθώς και στο χειρόφρενο. Από εκεί και πέρα, ένα βαθύ πορτοκαλί χρώμα υιοθετείται όχι μόνο στις δαγκάνες του συστήματος πέδησης, αλλά και στις ραφές και στις χαρακτηριστικές διακοσμητικές ρίγες στις πλάτες των μπάκετ καθισμάτων με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα. Κλείνοντας αξίζει να επισημάνουμε πως κάτω από το εμπρός καπό του i30 N Project C εξακολουθεί να «ζει» ο γνωστός 2λιτρος κινητήρας τούρμπο με τους 275 ίππους και τα 378 Nm ροπής σε λειτουργία overboost. Εδώ όμως τα modes με την ονομασία Sport και N έχουν διαφορετικό καλιμπράρισμα σε σχέση με εκείνα των «απλών» i30 Ν._Χ.Α.