X
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο Ford Focus RS

Με τα blue oval χρώματα του επίσης νέου Ford GT παρουσιάζεται επίσημα στην Κολωνία, εκεί όπου γεννήθηκαν τα αρχικά RS, η τρίτη γενιά του Focus RS.

Με τα blue oval χρώματα του επίσης νέου Ford GT παρουσιάζεται επίσημα στην Κολωνία, εκεί όπου πριν 48 χρόνια γεννήθηκαν τα ένδοξα αρχικά RS, η τρίτη γενιά του Focus RS.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η κορυφαία σε ισχύ και χαρακτήρα έκδοση του Ford Focus θα είναι τετρακίνητη, γυρίζοντας σελίδα στο παρελθόν. Κινητήρας της είναι ο 2.3 Ecoboost, με την απόδοσή του να ανέρχεται σε περισσότερους από 320 ίππους, χαρίζοντας εκρηκτικές επιδόσεις στο μοντέλο, αφού για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χιλιόμετρα την ώρα χρειάζονται λιγότερα από πέντε δευτερόλεπτα.


Ο υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost κινητήρας των 2,3 λίτρων κινεί ήδη ένα ακόμα «παγκόσμιο» σπορ μοντέλο της Ford: τη νέα Mustang. Η συγκεκριμένη κινητήρια μονάδα είναι 20% πιο οικονομική σε κατανάλωση σε σχέση με την 5κύλινδρη των 2,5 λίτρων, μεταφέροντας την κίνηση στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.



Το σύστημα τετρακίνησης Ford Performance AWD βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, σε κάθε άκρο του πίσω συστήματος κίνησης. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός-πίσω του αυτοκινήτου και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα. Η δυνατότητα κατανομής ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring), έχει θεαματικά αποτελέσματα στη συμπεριφορά και στην ευστάθεια στο στρίψιμο. Η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής εμπρός-πίσω και στους δύο πίσω τροχούς σύμφωνα με την τρέχουσα οδηγική κατάσταση, παρακολουθώντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες του οχήματος 100 φορές το δευτερόλεπτο. Έως και το 70% της ροπής μπορεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100 % της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό. Όταν το όχημα στρίβει, η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης προληπτικά κατανέμει την ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό άμεσα σύμφωνα με τη γωνία διεύθυνσης, την πλευρική επιτάχυνση, το βαθμό περιστροφής του αμαξώματος και την ταχύτητα. Αυτή η μεταφορά ροπής βελτιώνει την είσοδο στη στροφή, την ευστάθεια και ουσιαστικά εξαφανίζει την υποστροφή.

 

Το Ford Focus RS III φορά τροχούς 19 ιντσών, με ελαστικά της Michelin. Άλλα αποκλειστικά στοιχεία του πλαισίου είναι η σπορ ανάρτηση με ελατήρια, σάϊλεντμπλοκ και αντιστρεπτικές δοκούς σκληρότερα από του Focus ST, και μεταβαλλόμενους αποσβεστήρες δύο προγραμμάτων, που προσφέρουν σκληρότερο σετάρισμα για αγωνιστική οδήγηση.



Στο εσωτερικό, η ανασχεδιασμένη διάταξη των χειριστηρίων του Focus είναι πιο απλή και φιλική προς το χρήστη. Η συνδεσιμότητα SYNC επιτρέπει πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και κινητών τηλεφώνων μέσω φωνητικού ελέγχου και μιας έγχρωμης, υψηλής ανάλυσης οθόνης αφής 8 ιντσών. Χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές όπως Find a race track (Βρες μία αγωνιστική πίστα) οι χρήστες RS μπορούν να λαμβάνουν άμεσες οδηγίες για την πλησιέστερη πίστα. Το SYNC μπορεί επίσης να παραγγέλνεται με Rear View Camera με έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος, αλλά και με premium ηχοσύστημα Sony με 10-ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Το νέο Focus RS είναι το 30ο μοντέλο με το λογότυπο RS από το 1967 και θα κατασκευάζεται στο Saarlouis, στη Γερμανία, από τα τέλη της φετινής χρονιάς. Είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που αποκαλύπτεται, στο πλαίσιο μιας νέας εποχής για τη Ford, όπου πάνω από 12 μοντέλα υψηλών επιδόσεων θα παρουσιαστούν στην παγκόσμια αγορά μέχρι το 2020.

Ειδήσεις με σημασία

-Το τρίτης γενιάς νέο Focus RS αποτελεί το δεύτερο (μετά το εντυπωσιακό Ford GT) από τα δώδεκα νέα σπορ μοντέλα που πρόκειται να παρουσιάσει η εταιρεία και το νεοσύστατο τμήμα Ford Performance, στο οποίο ενσωματώνονται πλέον οι ομάδες εξέλιξης των Team RS, SVT (Special Vehicle Team) και Ford Racing.

-Πρόκειται για το 30ο κατά σειρά μοντέλο της Ford που από το 1968 μέχρι σήμερα φέρει το λογότυπο RS.

-Ο ταλαντούχος Ken Block, που πρωταγωνιστεί το πρωτάθλημα Rallycross, ήταν ένας από τους βασικούς «συμβούλους» εξέλιξης του μοντέλου.

-Ο προφανής άμεσος… συγγενής του νέου Focus RS είναι το Escort RS Cosworth, το οποίο, όντας τετρακίνητο, είδε το φως της δημοσιότητας το 1990.

-Ανάμεσα στα τετρακίνητα μοντέλα της μικρομεσαίας και μεσαίας κλάσης που κυριολεκτικά… έγραψαν ιστορία στο portfolio της Ford, πέραν του Escort RS Cosworth, είναι το κεντρομήχανο RS200, το οποίο κατασκευάστηκε το μακρινό 1984 ειδικά για τις ανάγκες των αγώνων Ράλλυ (βλ. Group B), το Sierra RS Cosworth 4×4 (1990) και φυσικά το Escort RS2000 4×4 (1994).

-Η μέγιστη πλευρική επιτάχυνση που αναπτύσσεται στο νέο Focus RS υπερβαίνει το 1 g.

-Το όριο περιστροφής της 2,3 EcoBoost κινητήρα ανέρχεται κάτω από το καπό του νέου Focus RS στις 6.800 σ.α.λ.

-Σε σχέση με εκείνον της Mustang, ο 2.3 EcoBoost του νέου Focus RS διαθέτει διαφορετικό twin scroll υπερσυμπιεστή, μεγαλύτερο intercooler και διαφορετική πολλαπλή εισαγωγής.

– Η παραγωγή του νέου Focus RS θα ξεκινήσει στα τέλη του 2015, ενώ η κατασκευή του θα γίνεται στο Saarlouis της Γερμανίας._Χ.Α.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!