Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει επίσημα στο Παρίσι την 4θυρη εκδοχή του Audi TT, μετά και την παρουσίαση των πρωτοτύπων TT Allroad, τον περασμένο Ιανουάρρι και TT Offroad, τον Απρίλιο που μας πέρασε.
Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει επίσημα στο Παρίσι την 4θυρη εκδοχή του Audi TT, μετά και την παρουσίαση των πρωτοτύπων TT Allroad, τον περασμένο Ιανουάρρι και TT Offroad, τον Απρίλιο που μας πέρασε.
Ιδού λοιπόν το πολυσυζητημένο ΤΤ Sportback Concept, ένα ακόμα πρωτότυπο μοντέλο που βασίζεται στο επιτυχημένο κουπέ-roadster της γερμανικής εταιρείας. Έτσι, μετά τις shooting brake και SUV εκδοχές του, σειρά έχει η sportback παραλλαγή, με την οποία βολιδοσκοπείται για μία ακόμα φορά η πρόθεση των Γερμανών να διευρύνουν τη γκάμα αμαξωμάτων του ΤΤ, το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει τη δική του σχεδιαστική –και όχι μόνο- σχολή τα τελευταία 20 σχεδόν χρόνια.
Σχεδιαστικά, το ΤΤ Sportback Concept, το οποίο έχει μήκος 4,47 μ. (+290 χλστ. σε σχέση με το νέο ΤΤ), πλάτος 1,89 μ. (+60 χλστ.), ύψος 1,38 μ. (-30 χλστ.) και μεταξόνιο 2,63 μ. (+120 χλστ.), κλέβει την παράσταση όχι μόνο χάρη στην εντυπωσιακή 6γωνική μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από έναν εντυπωσιακό στην όψη προφυλακτήρα και ένα ζεύγος «αιχμηρών» φωτιστικών σωμάτων, τα οποία υιοθετούν την τεχνολογία λέιζερ και ενεργοποιούνται όταν το αυτοκίνητο κινείται με 60 χλμ./ώρα, αλλά και χάρη στους κομψούς τροχούς διαμέτρου 21 ιντσών που φιλοξενούν ελαστικά με διαστάσεις 255/30. Όσον αφορά τις πόρτες, αξίζει να προσθέσουμε πως και από τις τέσσερις απουσιάζει το… συνηθισμένο μεταλλικό πλαίσιο στα παράθυρα, στοιχείο που αν μη τι άλλο από μόνο του έρχεται να επιβεβαιώσει τον υψηλό δείκτη ακαμψίας του μοντέλου. Φυσικά, το νέο TT Sportback Concept βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB της γερμανικής εταιρείας.
Το εσωτερικό του πρωτοτύπου παραπέμπει έντονα σε εκείνο των «κλασσικών» ΤΤ. Ο πίνακας οργάνων τεχνολογίας TFT είναι πανομοιότυπος, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα ανεξάρτητα (δύο στο σύνολο) πίσω καθίσματα. Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη του μοντέλου, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε πως την κίνηση προσφέρει ένας 2λιτρος κινητήρας τούρμπο της γνωστής γενιάς TFSI, ο οποίος αποδίδει ειδικά για την περίσταση 400 ίππους/6.400 σ.α.λ. και ροπή 450 Nm σταθερά από τις 2.400 έως και τις 6.000 σ.α.λ.
Καταναλώνοντας μόλις 7,0 λιτ./100 χλμ., ο συγκεκριμένος TFSI έχει υποστεί ουκ ολίγες βελτιώσεις σε σχέση με τους απλούς 2λιτρους διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, αλουμινένια πιστόνια, αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης. Με το τούρμπο να λειτουργεί με μέγιστη πίεση 1,8 bar και τον κινητήρα να περιστρέφεται έως τις 7.200 σ.α.λ., το νέο TT Sportback Concept μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,9 δλ. με την αρωγή ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (S-Tronic) και, φυσικά, συστήματος μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς._X.A.