top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο Audi Q5 55 TFSI e Quattro

Η Audi παρουσιάζει σήμερα μία ενδιαφέρουσα plug-in υβριδική έκδοση του Q5, η οποία θα είναι διαθέσιμη στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου από τα τέλη του καλοκαιριού.

Η Audi πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα με φόντο την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας σήμερα το plug-in υβριδικό Q5 55 TFSI e quattro. Η συγκεκριμένη έκδοση του γερμανικού SUV εφοδιάζεται με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης της γενιάς TFSI κι έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά μέγιστη ισχύ 367 ίππων. Σύμφωνα με τα τυποποιημένα στοιχεία εκπομπών και κατανάλωσης, οι πρώτες ανέρχονται σε 53–46 γρ./χλμ και η δεύτερη σε 2,4-2,1 λίτρα/100 χλμ. Και όλα αυτά με την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου να ξεπερνά τα 40 χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Από μόνος του, ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 252 ίππους, σε συνδυασμό με 370 Nm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα να αθροίζει επιπλέον 105 kW και 350 Nm. Μαζί με τον συμπλέκτη, ο τελευταίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο, 7 σχέσεων κιβώτιο S-tronic της Audi μεταφέροντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η συνδυασμένη ροπή των 500 Nm κάνει την εμφάνισή της μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. με την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,3 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 239 χλμ./ώρα. Αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η τελευταία ανέρχεται στα 135 χλμ./ώρα.

Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία αποθηκεύοντας ενέργεια 14,1 kWh υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος.

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με σύστημα φόρτισης με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Προαιρετικά η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης. Εδώ, μία πλήρης φόρτιση σε έξοδο 400 V/16 A διαρκεί μόλις 2,5 ώρες, με τον ενσωματωμένο φορτιστή να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με μέγιστη ισχύ 7,4 kW. Με άδεια μπαταρία σε υποδοχή των 220 V, η φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας διαρκεί περίπου 6 ώρες.

Το νέο Q5 55 TFSI e quattro σηματοδοτεί την πρώτη φορά που το σύστημα τετρακίνησης ultra της Audi συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η έξυπνη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης λαμβάνει συνεχώς δεδομένα για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και το οδηγικό στιλ, με αποτέλεσμα η τετρακίνηση να είναι πάντα… ετοιμοπόλεμη σε κάθε περίσταση. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και επαρκούς πρόσφυσης, η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται. Ανά πάσα στιγμή όμως και όποτε χρειαστεί, η ενεργοποίηση της τετρακίνησης είναι ακαριαία, ενώ μέσω του Audi drive select ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει όχι μόνο την λειτουργία του κινητήρα, αλλά και αυτήν του συστήματος μετάδοσης.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης. Το υβριδικό πρόγραμμα (Hybrid) ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ή χειροκίνητα μέσω του σχετικού διακόπτη. Σε αυτή τη λειτουργία, το φορτίο της μπαταρίας κατανέμεται με βέλτιστο τρόπο στη διάρκεια της διαδρομής ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου δίνοντας προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση στις αστικές περιοχές και σε έντονο κυκλοφοριακό με συνεχή «σταμάτα/ξεκίνα». Η ανάκτηση ενέργειας κατά την ελεύθερη κύλιση μπορεί να φτάσει έως και τα 25 kW.

Η μέγιστη τιμή ανάκτησης ενέργειας των 80 kW λαμβάνει χώρα σε επιβραδύνσεις έως 0,2 g, ενώ εδώ χρησιμοποιούνται τα δισκόφρενα για μεγαλύτερη ισχύ πέδησης. Αν η πλοήγηση του συστήματος MMI είναι σε λειτουργία, τότε η διαχείριση ρυθμίζεται ιδανικά λαμβάνοντας διάφορα δεδομένα (π.χ. κυκλοφοριακές συνθήκες, απόσταση διαδρομής, επιλεγμένο προφίλ κίνησης, ανηφόρες ή κατηφόρες κ.α.) ώστε να γίνει πλήρης εκμετάλλευση της υπάρχουσας ηλεκτρικής ενέργειας και να ολοκληρωθεί η διαδρομή με τη μπαταρία σχεδόν άδεια.

Πέρα από το Hybrid, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης (EV) και στο πρόγραμμα διατήρησης αποθέματος μπαταρίας (Battery Hold). Στο EV το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι ο οδηγός να ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το πρόγραμμα Battery Hold διατηρεί τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο, με πρόβλεψη, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, να χρησιμοποιηθεί αργότερα, σε αστικό περιβάλλον._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ