Αυτή είναι η τέταρτη γενιά του γερμανικού μοντέλου, η οποία έρχεται να ενδυναμώσει την παρουσία της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων της κατηγορίας C.
Μετά και τα πλήρη αποκαλυπτήρια των ομόσταβλων VW Golf, Skoda Octavia και Seat Leon, η Audi προχωρά και αυτή με τη σειρά της στην παρουσίαση του δικού της εκπροσώπου στην κατηγορία C. Ο λόγος, για το νέο Audi A3 Sportback, που φέτος γυρνά αισίως την τέταρτη κατά σειρά σελίδα του – θυμίζουμε πως η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996.
Χωρίς να διαφοροποιείται… δραματικά σε σχέση με το γνώριμο σχεδιαστικό DNA των προϊόντων της γερμανικής εταιρείας με σήμα του τεμνόμενους κύκλους, το νέο Audi A3 Sportback (ούτε λόγος πλέον για 3θυρη έκδοση) δείχνει πιο δυναμικό και σπορτίφ αποτελώντας όμως εν πολλοίς την «φυσική εξέλιξη» του απελθόντος μοντέλου. Χαρακτηριστικό της εξωτερικής του περιβολής είναι η μάσκα Singleframe και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα, ενώ στο πλάι οι ώμοι του εκτείνονται σε μία ομαλή γραμμή από τους προβολείς ως τα πίσω φώτα.
Το νέο Audi A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες του, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των δημιουργών του. Με μήκος 4,34 μ. και πλάτος 1,82 μ.( χωρίς τους καθρέφτες), το 5θυρο A3 είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του μόλις κατά 3 εκ. Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος των 1,43 μ. καθώς και το μεταξόνιο των 2,64 μ. παρέμειναν αμετάβλητα. Ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα μεταξύ 380 και 1.200 λίτρων και το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη.
Το πιλοτήριο του νέου A3 Sportback είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό χρησιμοποιώντας οικεία στοιχεία από τα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών (βασικός εξοπλισμός), που είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα. Η τελευταία αναγνωρίζει τα γράμματα που εισάγονται με το χέρι, παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση και μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας φυσικό φωνητικό έλεγχο. Ο πίνακας οργάνων, τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται με το πολυλειτουργικό τιμόνι, είναι επίσης ψηφιακός από τη βασική ήδη έκδοση. Το Audi virtual cockpitπροσφέρει πρόσθετες λειτουργίες όπως μια μεγάλη οθόνη του χάρτη πλοήγησης. Η έκδοση plus έχει οθόνη 12,3 ιντσών και προσφέρει τρεις διαφορετικές όψεις, συμπεριλαμβανομένων γραφικών με σπορ εμφάνιση. Διαθέσιμο και προαιρετικό head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ.
Το MMI στο νέο Α3 Sportback διαθέτει τη νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς. Μάλιστα, η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προκατόχου της, εκτελώντας όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της τηλεφωνίας και των υπηρεσιών Audi connect με ταχύτητα LTE Advanced, ενώ διαθέτει επίσης ένα ολοκληρωμένο Wi-Fihotspot. Η πλοήγηση προσφέρει προβλέψεις για την εξέλιξη της κατάστασης της κυκλοφορίας, δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης από το Google Earth και λεπτομερή 3D μοντέλα πολλών μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. Το Audi Connect εμπλουτίζει τα σημεία ενδιαφέροντος με φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας και σχόλια χρηστών.
Το νέο Audi A3 Sportback θα διατίθεται στην Ευρώπη σε τρεις εκδόσεις κινητήρων. Η γκάμα περιλαμβάνει σε πρώτη φάση τον γνωστό 1.5 TFSI κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους καθώς και τον γνωστό 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις με απόδοση 116 ή 150 ίππους. Σε ότι αφορά τη μετάδοση, η Audi προσφέρει ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή το γνωστό αυτόματο Stronic των 7 σχέσεων. Λίγο μετά το λανσάρισμα του μοντέλου (στη χώρα μας το ντεμπούτο του θα γίνει το καλοκαίρι), η Audi θα παρουσιάσει και άλλες εκδόσεις κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και των εκδόσεων quattro.
Η ανάρτηση του νέου A3 Sportback – τεσσάρων συνδέσμων στον οπίσθιο άξονα για κινητήρες από 150 ίππους και πάνω – διατίθεται προαιρετικά με Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Απόσβεσης (Adaptive Damper Control), που χαμηλώνει ταυτόχρονα το αμάξωμα κατά 10 χλστ. Κάθε αποσβεστήρας προσαρμόζεται στην κατάσταση του δρόμου, την κατάσταση οδήγησης και τις ρυθμίσεις στο Audi drive select. Αξίζει να σημειωθεί πως με την σπορ ανάρτηση – στάνταρ σε συνδυασμό με το εξωτερικό πακέτο S-line, ή διαφορετικά προαιρετικά – η εστίαση είναι καθαρά στην οδηγική απόλαυση πίσω από το τιμόνι.