Το αμερικάνικο μοντέλο ανανεώνεται σε σχεδίαση και μηχανικά μέρη δίνοντας για μια ακόμα φορά το «παρών» στη γηραιά ήπειρο σε κουπέ και κάμπριο εκδόσεις.
Από το 2015, όταν το αμερικάνικο κουπέ πάτησε και επισήμως τους τροχούς του στη γηραιά ήπειρο, έως και σήμερα, πάνω από 30.000 αντίτυπά του έχουν παραδοθεί σε ισάριθμους ιδιοκτήτες, αριθμός που σε μια δύσκολη από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορία δεν μπορεί παρά να συνθέτει για λογαριασμό της εταιρείας του μπλε οβάλ μια ακόμα εμπορική επιτυχία. Σήμερα, δύο σχεδόν χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου στην Ευρώπη, η Ford προχωρά στην παρουσίαση την ανανεωμένης σε σχεδίαση και μηχανικά μέρη εκδοχής του μοντέλου, που επισήμως αποκαλύπτεται αύριο στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (ΙΑΑ 2017).
Σχεδιαστικά, τόσο στην κουπέ όσο και στην ανοιχτή εκδοχή της νέας Ford Mustang, οι διαφορές είναι ελάσσονος σημασίας, με το χαμηλότερο καπό με τους νέους πλέον αεραγωγούς, τη διαφορετική γρίλια, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και το νέο διαχύτη πίσω να αποτελούν τις βασικότερες αισθητικές «αποκλίσεις» σε σχέση με την απελθούσα γενιά.
Με δεδομένη τη μη διαφοροποίηση της σιλουέτας των νέων Mustang, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις επιλογές των μηχανικών της Ford στα μηχανικά μέρη. Και πριν από ο,τιδήποτε άλλο, στους κινητήρες. Πιο συγκεκριμένα, ο αναθεωρημένος στα σημεία 5λιτρος V8 (βλ. νέο σύστημα ψεκασμού, υψηλότερη σχέση συμπίεσης και δυνατότητα λειτουργίας σε πιο ψηλές στροφές, ήτοι έως τις 7.500 σ.α.λ.) πλέον αποδίδει 450 αντί 421 ίππους και άγνωστη προς το παρόν ροπή. Σε αντίθεση, χάρη στην προσαρμογή του στις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, ο «μικρός» EcoBoost των 2,3 λίτρων «κατέβηκε» από τους 317 στους 290 ίππους. Παρά την αισθητή αυτή υποχώρηση, η Ford ανακοινώνει πως χάρη στο προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων, οι επιδόσεις της μικρής Mustang όχι μόνο δεν έχουν καμφθεί, αλλά έχουν ενισχυθεί, χωρίς όμως προς το παρόν να ανακοινώνονται απτές… αποδείξεις.
Όπως έγινε γνωστό και οι ευρωπαϊκές Mustang θα εφοδιάζονται, σε συνδυασμό πάντα με το νέο 10τάχυτο κιβώτιο, με το σύστημα-πρόγραμμα Drag Strip, που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στην 5λιτρη έκδοση κοντά στα 4 μόλις δλ. Τι είναι, όμως, το Drag Strip Mode; Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα από τα 6 διαθέσιμα προγράμματα που έχει στη διάθεσή του οδηγός στο κουπέ και κάμπριο μοντέλο του 2018 –τα υπόλοιπα είναι τα Normal, Sport, Track , Snow/Wet και My mode. Έχει δε σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει μέγιστη επιτάχυνση στην ευθεία, με τη λειτουργία του να ελέγχεται από το «10άρι» κιβώτιο SelectShift εξαλείφοντας τον χαμένο χρόνο που συνήθως υπάρχει στις αλλαγές σε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σύμφωνα με την Ford, η ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων είναι καλύτερη ακόμα και σε σχέση με το «διπλόδισκο» PDK κιβώτιο της Porsche με την καμπύλη της ροπής του V8 κινητήρα να μην «πέφτει» κατά τη διάρκεια των αλλαγών.
Από εκεί και πέρα, οι νέες Mustang επωφελούνται της αναθεωρημένης σε ρυθμίσεις ανάρτησης, καθώς και των πλεονεκτημάτων που χαρίζει η προαιρετική MagneRide Damping System. Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το σύστημα εξαγωγής και των δύο εκδόσεων είναι πλέον εφοδιασμένο με το σύστημα Active Valve Performance Exhaust, τμήμα του οποίου είναι και το πρόγραμμα Good Neighbor Mode (Πρόγραμμα καλού γείτονα!), χάρη στο οποίο η ηχητική απόδοση της εξάτμισης μειώνεται –για προφανείς ασφαλώς λόγους._Χ.Α.