Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της οικογένειας X4 εξελιγμένη από την M Performance.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου συναντάμε τον ίδιο κινητήρα με εκείνον που κινεί την xDrive 35i, με τους μηχανικούς του γνωστού Βαυαρικού… παραρτήματος να έχουν επέμβει σε ζωτικά του σημεία προκειμένου να ενισχύσουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Και φυσικά, την απόδοση. Έτσι, ο 3λιτρος straight-six υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της νέας Μ40i αποδίδει πλέον 54 επιπλέον ίππους και 65 Nm ροπής φτάνοντας έτσι τους 360 και τα 465 αντίστοιχα. Σύμφωνα με την BMW, τα επιτεύγματα αυτά οφείλονται σε μια σειρά αλλαγών στην πίεση του τούρμπο καθώς και σε αυτή της έγχυσης του μίγματος αέρα/καυσίμου στους θαλάμους καύσης, στο τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής, στο διαφορετικό στροφαλοφόρο άξονα, στα νέα μπουζί, καθώς και στο ξεχωριστό ψυγείο λαδιού.
Αξίζει με την ευκαιρία να σημειώσουμε πως τη συγκεκριμένη ακριβώς εκδοχή του 3λιτρου αυτού κινητήρα, ο οποίος φέρει την κωδική ονομασία N55B30T0, είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιήσει και επερχόμενη νέα M2. Επιστρέφοντας στη νέα M40i, να προσθέσουμε πως το μηχανολογικό αυτό διαμάντι συνδυάζεται με το γνωστό 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο των Βαυαρών, το οποίο έχει «ρυθμιστεί» εκ νέου από τους μηχανικούς της M Performance προκειμένου να προσφέρει ταχύτερες αλλαγές. Στις… προσθήκες σε σχέση με την «ταπεινότερη» xDrive 35i αξίζει να σταθεί κανείς επίσης και στο σύστημα Launch Control το οποίο έχει πλέον ενσωματωθεί στο πακέτο κινητήρας/κιβώτιο. Χάρη σε όλα τα παραπάνω, η κορυφαία Χ4 είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 4,9 δλ. Η τελική της ταχύτητα, όπως είναι αναμενόμενο, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Το M Performance επενέβη φυσικά και σε πολλά ακόμα «κρυφά» σημεία του αυτοκινήτου. Και συγκεκριμένα, στην ανάρτηση, όπου συναντάμε διαφορετικό κάμπερ στον εμπρός άξονα, νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, πιο «σφικτές» επιλογές σε ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς, αλλά και διαφορετικό set up στο σύστημα διεύθυνσης. Φυσικά, αλλαγές έγιναν και στο σύστημα τετρακίνησης xDrive, το οποίο μεταφέρει πλέον μεγαλύτερα ποσά ισχύος στον πίσω άξονα. Τέλος, σε ότι αφορά στους τροχούς, η βασική έκδοση της νέας BMW X4 40i «πατά» σε ελαστικά διαστάσεων 245/45 σε συνδυασμό με ζάντες διαμέτρου 19 ιντσών. Επ’ αυτού, το Performance Package των Γερμανών περιλαμβάνει δύο ακόμα επιλογές: η πρώτη αφορά το συνδυασμό ελαστικών με διαστάσεις 245/45 R19 και 275/40 R19 εμπρός και πίσω αντίστοιχα ή εναλλακτικά 20άρες ζάντες και ελαστικά 245/40 και 275/35 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Σχεδιαστικά, πάντως, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς τη νέα Μ40i σε σχέση με μια «φορτωμένη» xDrive 35i, καθώς οι όποιες διαφοροποιήσεις περιορίζονται σε κοσμητικά στοιχεία της εξωτερικής περιβολής, όπως είναι το κάλυμμα των εξωτερικών καθρεπτών και οι απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος._X.A.