Το Alpine Europa Cup θα είναι από την επόμενη σεζόν ένας θεσμός αγώνων με αυτοκίνητα ενιαίου τύπου. Πρωταγωνιστής του, η κεντρομήχανη Alpine A110 Cup.
Μετά την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου… ευρείας κατανάλωσης τον περασμένο Μάρτιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η γαλλική εταιρεία αποκαλύπτει σήμερα την αγωνιστική του εκδοχή η οποία από το 2018 θα συστήσει ένα νέο θεσμό αγώνων με ίδια αυτοκίνητα που θα περιλαμβάνει 12 στο σύνολο αγώνες που θα πραγματοποιηθούν σε 6 φημισμένα ευρωπαϊκά τερέν, ανάμεσα στα οποία είναι το Silverstone στη Μ. Βρετανία, το Spa στο Βέλγιο, το Hochenheim στη Γερμανία, η πίστα της Καταλονίας στην Ισπανία και το Paul Ricard στη Γαλλία, όπου και θα πραγματοποιηθεί το εναρκτήριο λάκτισμα το πρώτο διήμερο του Ιουνίου. Αξίζει να σημειωθεί πως για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, πέραν της Renault Sport, σημαντική ήταν η συμβολή της Signatech, της ομάδας-συνεργάτη των Γάλλων στο Π.Π. Αντοχής.
Από τεχνική σκοπιά, το καθαρόαιμο Alpine A110 Cup εξακολουθεί να κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.800άρη κινητήρα της Renault, ο οποίος, όντας τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος, διαθέτει διαφορετικά σημεία έδρασης, νέα ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου δια χειρός Magneti-Marelli, νέο σύστημα εξαγωγής και πιο «ελεύθερο» φίλτρο αέρα αποδίδοντας για την περίσταση 270 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. σε συνδυασμό με ροπή της τάξης των 320 Nm. Συνεργάζεται δε με ένα σειριακού τύπου κιβώτιο με 6 σχέσεις εξελιγμένο σε συνεργασία με την εταιρεία 3ΜΟ και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό μεταφέροντας, όπως και στο μοντέλο παραγωγής άλλωστε, την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Από εκεί και πέρα, το αμάξωμα έχει υποστεί την απαιτούμενη δίαιτα ζυγίζοντας μόλις 1.050 κιλά, παρά τις εξίσου αναγκαίες ενισχύσεις που αφορούν στην ασφάλεια (βλ. σύστημα πυρόσβεσης, roll cage κοκ). Εκτεταμένες τροποποιήσεις έχουν γίνει φυσικά και στην ανάρτηση, με τα ψαλίδια να έχουν διαφορετικά σημεία στήριξης, ενώ καθοριστικές ήταν και οι επεμβάσεις στο εμπρός υποπλαίσιό της. Σε ότι αφορά στα ελατήρια και τα ρυθμιζόμενα για την περίσταση αμορτισέρ, τις λύσεις προσέφερε και στις δύο περιπτώσεις η εξειδικευμένη στο είδος εταιρεία Ohlins, η οποία και «χαμήλωσε» την κατά τ’άλλα ταπεινή Alpine Α110 κατά 40 χλστ. Οι Γάλλοι αναφέρουν επίσης πως επεμβάσεις έχουν γίνει και στη γεωμετρία της ανάρτησης αξιοποιώντας όλη την υπάρχουσα τεχνογνωσία από τη συμμετοχή της μάρκας με την Α470 στην κατηγορία LMP2 του Π.Π. Αντοχής (WEC), χωρίς ωστόσο να ανακοινώνονται περισσότερες λεπτομέρειες. Φυσικά, αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης, που αποτελείται από 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες της Brembo σε συνδυασμό με ατσάλινους δίσκους διαμέτρου 355 και 333 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Όπως πληροφορούμαστε, παρά το υποχρεωτικό… ξεγύμνωμα του αυτοκινήτου, η A110 Cup διαθέτει κλιματισμό(!) καθώς και διαφορετικά σημεία έδρασης του καθίσματος του οδηγού, ενώ δυνητικά υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης και δεύτερου μπάκετ σε περίπτωση που κάποιος άλλος επιθυμεί να σας συνοδεύσει για μια γρήγορη βόλτα… Αξίζει να σημειωθεί πως πριν την έναρξη του θεσμού, η Alpine θα δώσει σε όλους τους συμμετέχοντες στο Alpine Europa Cup την ευκαιρία να οδηγήσουν τα νέα τους «όπλα» σε επίσης γνωστές πίστες της γηραιάς ηπείρου. Όπως κατέστη γνωστό, το πρόγραμμα… γνωριμίας περιλαμβάνει επισκέψεις στις πίστες της Jerez, στην Motorland Aragon, στη Βαλένθια και στο Portimao της Πορτογαλίας.
Σύμφωνα με τον… τιμοκατάλογο, η απόκτηση μιας Alpine A110 Cup κοστίζει χωρίς φόρους 100.000 ευρώ, ενώ το παράβολο-τέλος συμμετοχής στο θεσμό, ανέρχεται στα 20.000 ευρώ. Οι Γάλλοι υπολογίζουν πως τα συνολικά έξοδα για τη συμμετοχή και στους 12 αγώνες (2×6) δεν θα ξεπεράσουν τα 100.000 ευρώ. Οι νικητές δε των τριών υποκατηγοριών που έχουν οριστεί (Overall, Junior για οδηγούς με ηλικία έως 25 ετών και Gentlemen για άνω των 45) θα μοιραστούν χρηματικά έπαθλα που θα ανέλθουν συνολικά στο ποσό των 160.000 ευρώ._Χ.Α.