Η νέα και τρίτη γενιά της Σειράς 1 της BMW είναι και επίσημα εδώ. Πλέον, με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση στις κορυφαίες εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης.
Η BMW γυρίζει σήμερα μία πολύ σημαντική σελίδα στη σύγχρονη ιστορία της αποκαλύπτοντας πλήρως και για πρώτη φορά τη νέα Σειρά 1 – ένα αυτοκίνητο που καλείται να αντιπαρατεθεί επί ίσοις όροις στις κατά τόπου αγορές της υφηλίου απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό που συνθέτουν σήμερα μοντέλα, όπως η Mercedes A-Class και το Audi A3. Όπως ανακοινώθηκε, το νέο entry-level μοντέλο των Βαυαρών θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στην εκδήλωση #NEXTGen που θα πραγματοποιηθεί στο Welt της Γερμανίας στις 25-27 Ιουνίου και επισήμως τον προσεχή Σεπτέμβριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Η σημαντικότερη ασφαλώς είδηση για τη νέα Σειρά 1 είναι η αλλαγή πλεύσης στον τομέα της μετάδοσης, καθώς η τρίτη κατά σειρά γενιά «πατά» στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα του BMW Group, και συγκεκριμένα στο αρθρωτό δάπεδο FAAR, το οποίο αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του γνωστού UKL – του ίδιου που υιοθετεί τόσο το Mini Countryman, όσο και οι νέες X1/Χ2. Από πλευράς μεγέθους, ο αποκλειστικά 5θυρος νέος «άσσος» των Βαυαρών είναι κατά 5 χλστ. πιο κοντός σε συνολικό μήκος (4.319 χλστ.), πιο πλατύς κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.), αλλά και πιο ψηλός κατά 13 χλστ. (1434 χλστ.). Σε αντίθεση, το μεταξόνιο του αυτοκινήτου, που πλέον φτάνει τα 2,67 μ., είναι κοντύτερο κατά 20 χλστ. Σχεδιαστικά, οι διαφορές της νέας Σειράς 1 σε σχέση με το παρελθόν είναι αισθητές, όχι όμως και ριζοσπαστικές, με τα χαρακτηριστικά εμπρός «νεφρά», τους πιο τονισμένους ώμους, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τους τροχούς των 16 έως και 19 ιντσών να είναι τα σημεία αναφοράς της εξωτερικής της περιβολής.
Στο εσωτερικό της νέας Σειράς 1 είναι εντελώς νέο – και παραδοσιακά μινιμαλιστικό σε σχεδιασμό. Εδώ, στις πιο πλούσιες εκδόσεις της οικογένειας, σημείο αναφοράς αποτελεί το πολύ-σύστημα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας BMW Live Cockpit Professional που υποστηρίζεται από δύο οθόνες των 10,25 ιντσών. Σε αυτές έρχεται να προστεθεί, για πρώτη φορά στη Σειρά 1, κι ένα εξίσου προηγμένο σε δυνατότητες head-up display με διαγώνιο 9,2 ιντσών, ενώ εξίσου… πρωτόγνωρη για το μοντέλο είναι η παρουσία μιας πανοραμικής γυάλινης οροφής. Σε ότι αφορά στους χώρους, η BMW τονίζει την βελτίωση των δυνατοτήτων του μοντέλου, ειδικά στο πίσω κάθισμα, όπου ο «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια/αγκώνες είναι αυξημένος κατά 33 και 13 χλστ. αντίστοιχα. Ο δε χώρος φόρτωσης ανέρχεται πλέον στα 380 λίτρα (+20 λίτρα) ή στα 1.200 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Στον τεχνολογικό τομέα της νέας Σειράς 1 σημείο αναφοράς αποτελεί το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen στην κορυφαία έκδοση M135i XDrive, αλλά και το σύστημα ΑRB (actuator contiguous wheel slip limitation) που είδαμε να υιοθετείται για πρώτη φορά από το ηλεκτρικό i3s και είναι στάνταρ σε όλους τους «άσσους». Το ARB θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της νέας Σειράς 1 αποτελώντας ένα «σοφιστικέ» σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο στη μονάδα ελέγχου κινητήρα, αντί για την αντίστοιχη του DSC (Dynamic Stability Control). Χωρίς μεγάλες διαδρομές στη μεταβίβαση του σήματος, οι πληροφορίες μεταδίδονται χάρη στο ARB τρεις φορές γρηγορότερα. Σε συνεργασία με το DSC, ο περιορισμός της ολίσθησης των τροχών είναι στην περίπτωση αυτή συνεχής μειώνοντας σημαντικά την υποστροφή που συνήθως παρατηρείται σε προσθιοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, η στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος είναι ενδυναμωμένη στο νέο «άσσο» μέσω της στοχευμένης χρήσης πρόσθετων ενισχύσεων, όπως το τύπου boomerang «μπράτσο» που απαντάται στο πίσω μέρος.
Όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ προαιρετικά διατίθεται η σπορ ανάρτηση Μ Sport, η οποία είναι χαμηλότερη σε ύψος κατά 10 χλστ., αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Variable Damper Control) με ρυθμίσεις Comfort και Sport, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Από εκεί και πέρα, οι αγοραστές της νέας Σειράς 1 μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις πετρελαιοκίνητες και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις με μέγιστη ισχύ από 116 έως και 306 ίππους. H κορυφαία M135i Drive εξοπλίζεται με τον πιο ισχυρό 2λιτρο και 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα βενζίνης της BMW εξασφαλίζοντας χάρη και στα 450 Nm της μέγιστης ροπής του επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,8 δλ. ή 4,7 δλ. με το πακέτο M Performance.
Οι εκδόσεις της νέας Σειράς 1 με τις διακριτικές ονομασίες 116d (3κύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 116 ίππους και ροπή 270 Nm), 118d (4κύλινδρος 2,0 λίτρων με μέγιστη ισχύ 150 ίππους και ροπή 350 Nm) και 118i (3κύλινδρος 1,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 140 ίππους και ροπή 220 Nm) εξοπλίζονται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, με τις 116d και 118i προαιρετικά να εφοδιάζονται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων των Βαυαρών και την 118d με το αυτόματο 8άρι Steptronic. Το τελευταίο είναι στάνταρ στην 120d xDrive (4κύλινδρος 2,0 λίτρων με μέγιστη ισχύ 190 ίππους και ροπή 400 Nm), όπως φυσικά και στην κορυφαία M135i xDrive._Χ.Α.