Αυτό είναι το ταχύτερο 4θυρο μοντέλο «ευρείας κατανάλωσης» που κατασκεύασε ποτέ η Στουτγάρδη.
Λίγες μέρες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια στην Έκθεση του Λ. Άντζελες, η Mercedes λύνει τη σιωπή της παρουσιάζοντας την κορυφαία έκδοση της Ε-Class. Και μάλιστα, σε δύο εκδόσεις ισχύος. Αμφότερες κινούνται από τον V8 4λιτρο twin turbo κινητήρα-πασπαρτού της Mercedes, που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην GT. Στην «απλή» E63, η ισχύς του διαμαντιού φτάνει στους 571 ίππους και η ροπή στα 750 Nm, ενώ στην… ενισχυμένη εκδοχή «S», χάρη στην αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης των υπερσυμπιεστών, τους 612 ίππους και τα 850 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις, ο V8 συνεργάζεται με αγαστό τρόπο μ’ ένα αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών συμπλεκτών με 9 σχέσεις (Speedshift MCT) μεταφέροντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Ναι, η νέα Mercedes E63 είναι, όπως σας είχαμε προϊδεάσει με παλαιότερες αναρτήσεις μας, τετρακίνητη, με την κατανομή της ροπής να είναι… δυναμική.
Μην απογοητεύεστε, όμως. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Race, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε πισωκίνητο, με το 100% της ροπής να περνά κατ’ αποκλειστικότητα στους πίσω τροχούς. Σε αυτή την περίπτωση, το ESP μένει απενεργοποιημένο και το κιβώτιο στο χειροκίνητο πρόγραμμά του, με τις αλλαγές να γίνονται μέσω των σχετικών paddles. Μάλιστα, η «επαναφορά» του συστήματος μετάδοσης στο τετρακίνητο mode γίνεται μόνο κατόπιν σχετικής επιλογής του οδηγού και όχι μέσω κάποιου «αυτόματος προγράμματος».
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το τυπικό, πλην όμως ενδεικτικό, «0-100», ολοκληρώνεται σε 3,5 και 3,4 δλ. για τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις, ενώ και στις δύο, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Βέβαια, επιλέγοντας το προαιρετικό AMG Driver’s Package, η τελευταία «ξεκλειδώνεται» αγγίζοντας τα 300 πραγματικά χλμ,./ώρα.
Στα τεχνολογικά highlights του V8 κινητήρα συγκαταλέγονται οι «ενεργές» βάσεις του, η τεχνολογία twin scroll στο ζεύγος των υπερσυμπιεστών, καθώς και το σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων, το οποίο, για περισσότερη οικονομία καυσίμου, επενεργεί από τις 1.000 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις επιθυμίες σας, μπορείτε να επιλέξετε τα προεπιλεγμένα προγράμματα Comfort, Sport και Sport Plus ή ένα εξατομικευμένο που ρυθμίζει την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου ανάλογα με τα γούστα σας.
Σε ότι αφορά το 9τάχυτο κιβώτιο, αξίζει να σταθούμε σε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες τεχνικές παραμέτρους του. Πιο συγκεκριμένα, το Speedshift MCT δεν διαθέτει μετατροπέα ροπής (πως θα μπορούσε, άλλωστε) και δεν υιοθετεί τη διαδεδομένη τεχνολογία διπλού συμπλέκτη, αλλά μια διάταξη πολλαπλών συμπλεκτών, όπως την αποκαλούν οι δημιουργοί του, πακτωμένες σε μια ιδιαίτερα συμπαγή «συσκευασία», οι οποίοι ελέγχονται ανεξάρτητα από την κεντρική μονάδα ελέγχου του κιβωτίου. Τέλος, σε αντίθεση με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, αυτό της AMG έχει έναν μόλις πρωτεύοντα άξονα.
Από εκεί και πέρα, η έκδοση των 571 ίππων διαθέτει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και εκείνη των 612, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, κατά τα πρότυπα των υπολοίπων δημιουργιών της Mercedes-AMG. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η Ε63 εφοδιάζεται με δίσκους 360 χλστ. εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός, ενώ η E63 S, με δίσκους 390 χλστ. εμπρός. Προαιρετικά, διαθέσιμοι είναι και οι κεραμικοί διαμέτρου 402 και 360 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα._Χ.Α.