Έχουν περάσει 106 χρόνια από τότε που ιδρύθηκε. Kαι αυτό είναι το πρώτο της SUV. Ο λόγος για την Aston Martin και τη νέα DBX.
Την Κίνα επέλεξε η βρετανική εταιρεία προκειμένου να παρουσιάσει τη νέα DBX – τα πρώτο SUV μοντέλο στην πολυετή της ιστορία. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα μοντέλο που φέρνει του Βρετανούς από την Gaydon σε αχαρτογράφητα για τους ίδιους νερά συναντώντας στο διάβα τους μοντέλα, όπως η Lamborghini Urus, η Bentley Bentayga και η Rolls Royce Cullinan, ενώ σύντομα το καρέ θα ολοκληρωθεί με το επερχόμενο Sport Utility Vehicle της Ferrari.
Η παραγωγή της νέας Aston Martin DBX θα ξεκινήσει μέσα στο 2019, και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας που έχει την έδρα του στο St Athan της Ουαλίας. Εκεί, θα κατασκευάζεται και η νέα Lagonda, με την οποία θα μοιράζονται το ίδιο δάπεδο. Σε αντίθεση με αυτή, όμως, η νέα DBX δεν θα είναι ηλεκτρική, φιλοξενώντας κάτω από το εμπρός καπό της τον 4λιτρο V8 bi-turbo της Mercedes-AMG – το ίδιο που είδαμε να χρησιμοποιεί και η ομόσταβλη DB11.
Για την περίσταση η ισχύς του κινητήρα έχει οριστεί στους 550 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει τα 700 Nm. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το γερμανικό «διαμάντι» μπορεί να εξασφαλίσει στη νέα DBX επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,2 δλ. και τελική ταχύτητα και τελική ταχύτητα που υπερβαίνει οριακά τα 290 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 9τάχυτου και αυτόματου κιβωτίου – με μετατροπέα ροπής – το οποίο έχει στο «πλευρό» του ένα ενεργό κεντρικό διαφορικό, με το πίσω μάλιστα να είναι περιορισμένης ολίσθησης.
Η νέα Aston Martin DBX βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα η οποία έχει εξελιχθεί ειδικά για την περίσταση κάνοντας χρήση υλικών που «πριμοδοτούν» την ακαμψία, το βάρος – το τελευταίο φτάνει στα 2.245 κιλά – αλλά και τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα. Εκτός από τον επαρκή «αέρα» για πέντε, η νέα DBX μπορεί να φιλοξενήσει στο πολυτελές της εσωτερικό με τις δύο οθόνες αφής των 10,25 και 12,3 ιντσών αποσκευές με χωρητικότητα 632 λίτρων.
Από εκεί και πέρα, η νέα DBX εφοδιάζεται με αερανάρτηση τριών σταδίων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Aston Martin, καθώς και με ενεργές αντιστρεπετικές δοκούς (eRAC), οι οποίες ελέγχονται μέσω ενός ηλεκτρικού συστήματος που λειτουργεί με τάση 48V – χάρη στο χαρακτηριστικό αυτό η ροπή που μπορεί να ασκηθεί σε κάθε άξονα μπορεί να φτάσει στα 1.400 Nm. Την ίδια στιγμή, το ύψος του αυτοκινήτου από το έδαφος μπορεί να μεταβληθεί κατά +45 χλστ. σε σχέση με τα «κανονικό» ή να «κατέβει» κατά 50 χλστ. για πι σπορτίφ αίσθηση και απόδοση στο δρόμο._X.A.