Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου εκτιμά ότι θα χρειαστούν μεγάλες επενδύσεις, σε συνδυασμό με ένα γενναίο πλάνο των αρμόδιων φορέων στη γηραιά ήπειρο, ώστε στο εγγύς μέλλον να καλυφθούν οι ανάγκες σε επίπεδο υποδομών που θα υποστηρίξουν το επερχόμενο «κύμα» ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Με σχετική του ανακοίνωση ο ACEA δήλωσε πως «υποστηρίζει το σχέδιο της ΕΕ για τη χρηματοδότηση κατασκευής 1.000.000 δημόσιων σταθμών φόρτισης», οι οποίοι θα καταστούν απολύτως αναγκαίοι για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των πολιτών της Ευρώπης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στις επίσημες ανακοινώσεις τους οι ιθύνοντές του ACΕΑ, «αυτός ο στόχος αποτελεί ήδη μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και υπολείπεται κατά πολύ σε σχέση με τον αριθμό των σταθμών φόρτισης που πραγματικά θα απαιτηθούν».
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με χρονικό ορίζοντα το 2025 στην Ευρώπη θα είναι απαιτητή η εγκατάσταση περίπου 2,8 εκατομμύριων σταθμών φόρτισης – αριθμός που είναι έως και 15 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τους σταθμούς που λειτουργούν σήμερα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυτή τη στιγμή στις 28 χώρες-μέλη της ΕΕ υπάρχουν σχεδόν 165.000 σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα.
Ακόμα πιο αυξημένες θα είναι οι απαιτήσεις στα τέλη της δεκαετίας (2030), με τους ειδικούς από όλα τα «στρατόπεδα» να εκτιμούν ότι οι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά και PHEV οχήματα θα πρέπει να ανέλθουν στην Ευρώπη από 2,8 εκατ. σε περίπου 5,6-6,6 εκατ.
Ανάλογα υψηλές όμως αναμένεται να είναι οι απαιτήσεις και στους σταθμούς ανεφοδιασμού για υδρογονοκίνητα οχήματα. Αυτή τη στιγμή, στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσβς λειτουργούν μόλις 165 σταθμοί για επιβατικά οχήματα και μόλις 16 που εξυπηρετούν τις ανάγκες λεωφορείων. Με δεδομένη την μικρή αλλά αισθητή αύξηση της δημοτικότητας των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου που καταναλώνουν υδρογόνο, o ACEA και οι αρμόδιοι φορείς της ΕΕ εκτιμούν ότι μέχρι τα 2025 θα χρειαστεί η εγκατάσταση στην Ευρώπη τουλάχιστον 450 σταθμών ανεφοδιασμού H2 και σχεδόν 1.000 έως το 2030.