Λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα της στις 4 Σεπτεμβρίου, η ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan υποβάλλεται στην πίστα του Nardo σ’ ένα εξαντλητικό τεστ αντοχής διάρκειας 24 ωρών διανύοντας 3.425 χλμ.
Αν μη τι άλλο, η Porsche Taycan αποτελεί ένα μεγάλο άλμα για τη γερμανική εταιρεία σηματοδοτώντας το πέρασμά της σε μία νέα εποχή στην οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και η βενζίνη δίνουν τη θέση τους στην πρίζα και τις μπαταρίες. Νέοι καιροί αλλά και νέα ήθη λοιπόν και για τον κατασκευαστή από το Zuffenhausen, ο οποίος δηλώνει καθ’ όλα έτοιμος πλέον ώστε να αποκαλύψει με πάσα επισημότητα το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γκάμας του στις 4 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια μιας ειδικής εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί μία σχεδόν εβδομάδα πριν ανοίξουν οι πύλες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στην πόλη της Φρανκφούρτης.
Συνεχίζοντας μέχρι και την τελευταία στιγμή το πρόγραμμα εξέλιξης του μοντέλου, η Porsche ανακοίνωσε σήμερα πως η ηλεκτροκίνητη Taycan ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία ένα εξαντλητικό τεστ αντοχής διάρκειας 24 ωρών στην πίστα του Nardο στην Ιταλία. Κατά τη διάρκειά του, το γερμανικό EV κάλυψε 3.425 χλμ. – μια απόσταση ίση με εκείνη που «ενώνει» την ιταλική πίστα με το Trondheim της Νορβηγίας – αντιμετωπίζοντας θερμοκρασίες περιβάλλοντος που άγγιξαν τους 42 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και τους 54 στην άσφαλτο. Καθ΄όλη τη διάρκεια της εν λόγω δοκιμής, η Taycan κινήθηκε με ταχύτητες από 195 έως και 215 χλμ./ώρα με τις ελάχιστες όσο και αναγκαίες διακοπές να πραγματοποιούνται τόσο για τις αναγκαίες φορτίσεις της μπαταρίας, όσο και για την εναλλαγή των οδηγών – έξι στο σύνολο.
«Η Taycan πέρασε με επιτυχία το τεστ αντοχής στο Nardo χωρίς προβλήματα, γεγονός που υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας των 800 Volt. Πριν το εμπορικό ντεμπούτο της Taycan στο τέλος του έτους, θα έχουμε καλύψει πάνω από 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε ολόκληρο τον πλανήτη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Stefan Weckbach, αντιπρόεδρος της γραμμής προϊόντων της Taycan.
Η τεχνολογία των 800 Volt επιτρέπει στην Taycan να διατηρεί μία σταθερά υψηλή απόδοση ελαχιστοποιώντας παράλληλα τον χρόνο φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Συν τοις άλλοις, μειώνει το βάρος αλλά και το χώρο που καταλαμβάνει η καλωδίωση στα «σωθικά» της κατασκευής. Στην εν λόγω δοκιμή το προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης της Taycan απέδειξε επίσης την αποδοτικότητά του αποτρέποντας τις απώλειες ισχύος λόγω της υπερβολικής παραγωγής θερμότητας.
Οι ηλεκτροκινητήρες της νέας Taycan έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να «ξεδιπλώσουν» τις αρετές τους ακόμα και μετά από πολλαπλές επιταχύνσεις από στάση, όπως περίτρανα απεδείχθη στα τέλη Ιουλίου στο αρκούντως αποκαλυπτικό Sprint Challenge που διοργάνωσε η γερμανική εταιρεία στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Lahr, στο Baden της Γερμανίας. Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει στο παρελθόν η γερμανική εταιρεία, οι δύο ηλεκτροκινητήρες της Taycan βρίσκονται εγκατεστημένοι ένας εμπρός κι ένας πίσω, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ άνω των 600 ίππων. Διαθέτουν δε έναν ρότορα με μόνιμους μαγνήτες που παράγουν ένα φυσικό, όπως αποκαλείται, μαγνητικό πεδίο. Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ηλεκτροκινητήρων του γερμανικού μοντέλου είναι τα πηνία των μαγνητών του στάτορα, τα οποία αποτελούνται από ορθογώνια και όχι από στρογγυλά σύρματα, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα «ενσωμάτωσης» περισσότερου χαλκού στον στάτορα αλλά και καλύτερης ψύξης του.
Η πίστα του Nardo
Το Nardo Technical Center στην Ιταλία απαρτίζεται από ένα σύμπλεγμα 20 πιστών καλύπτοντας συνολικά μία επιφάνεια που ξεπερνά τα 700 εκτάρια. Πάνω από 90 είναι οι εταιρείες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίες περιλαμβάνονται αυτή τη στιγή μεταξύ των πελατών της πίστας, η οποία απασχολεί σήμερα περισσότερους από 150 εργαζομένους. Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2012 μέχρι και σήμερα ιδιοκτήτης και διαχειριστής του Nardo Technical Center είναι το Porsche Engineering Group GmbH.
Η πίστα του Nardo, η οποία άνοιξε ξανά τις πύλες της στα μέσα Ιουλίου ύστερα από 7 μήνες εργασιών αναβάθμισης μέσω επενδύσεων ύψους 35 εκ. ευρώ του Porsche Engineering Group GmbH – εγκαινιάστηκε την 1η Ιουλίου του 1975 διαθέτοντας αρχικά τρεια μόλις τερέν δοκιμών, τα Car Circular Track, Lorry Circular Track και Car Dynamic, καθώς και έναν «πύργο» ελέγχου. Πέραν της γνώριμης, στρογγυλής διαδρομής μήκους 12, 6 χλμ. (σ.σ.: η διάμετρος της φτάνει τα 4 χλμ.), αξιοσημείωτη στο πέρασμα των ετών ήταν, και παραμένει μέχρι και σήμερα, και μία άλλη πίστα που βρίσκεται στα «ενδότερα» του Nardo Technical Center, η οποία εγκαινιάστηκε την 5η Ιουλίου του 2008. Το «Handling Track», όπως ονομάζεται, έχει την έγκριση της FIA και αντλεί την έμπνευσή του από το Nurburgring αποτελούμενο από 16 στροφές αλλά και από μία ευθεία μήκους 6,2 χλμ. που προσφέρει σε συγκεκριμένα σημεία της μία όμορφη θέα στο Ιόνιο πέλαγος._Χ.Α.