top icon
Επικαιρότητα

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της μια Porsche 911 GT3 R με υβριδικό σύστημα κίνησης.

Ακριβώς 100 χρόνια από τότε που ο Ferdinand Porsche δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου με υβριδικό σύστημα κίνησης, την Lohner Porsche Semper Vivus, η γερμανική εταιρεία αξιοποιεί και πάλι την υβριδική κίνηση σε αγωνιστικό μοντέλο: Στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της μια Porsche 911 GT3 R με υβριδικό σύστημα κίνησης, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Porsche.
Η υβριδική τεχνολογία που διαθέτει το αυτοκίνητο εξελίχθηκε ειδικά για τους αγώνες, διαφέροντας από τα συμβατικά υβριδικά συστήματα σε σημαντικούς τομείς της διαμόρφωσης και των επιμέρους χαρακτηριστικών της. Έτσι, στο συγκεκριμένο μοντέλο δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 60 kW ο καθένας, έχουν τοποθετηθεί στον μπροστινό άξονα και συμπληρώνουν τον τετράλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ των 480 ίππων που βρίσκεται στο πίσω μέρος της υβριδικής 911 GT3 R. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι, αντί για τις συνηθισμένες μπαταρίες των υβριδικών αυτοκινήτων δρόμου, χρησιμοποιείται μια ηλεκτρική γεννήτρια με σφόνδυλο, η οποία βρίσκεται στο εσωτερικό, δίπλα στον οδηγό, και τροφοδοτεί με ενέργεια τους ηλεκτροκινητήρες.
Η γεννήτρια είναι η ίδια ένας ηλεκτροκινητήρας, του οποίου το στροφείο περιστρέφεται με ταχύτητα έως 40.000 σ.α.λ. και αποθηκεύει ενέργεια μηχανικά, ως ενέργεια περιστροφής. 

Η γεννήτρια φορτίζεται καθώς ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου, ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες αρχίζουν να λειτουργούν αντίστροφα στον μπροστινό άξονα, παίζοντας οι ίδιοι το ρόλο της γεννήτριας. Στη συνέχεια, όποτε χρειάζεται, δηλαδή κατά την επιτάχυνση στην έξοδο μιας στροφής ή κατά το προσπέρασμα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιεί πρόσθετη ενέργεια από την ήδη φορτισμένη γεννήτρια, ενώ ο σφόνδυλος επιβραδύνεται ηλεκτρομαγνητικά όταν λειτουργεί η γεννήτρια, και έτσι από την κινητική του ενέργεια παρέχει έως και 120 kW στους δύο μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αυτήν την πρόσθετη ισχύ μετά από κάθε φόρτιση, για περίπου 6-8 δευτερόλεπτα.

 
Η ενέργεια, η οποία έως τώρα μετατρεπόταν σε θερμότητα με κάθε πάτημα των φρένων και έτσι έμενε αναξιοποίητη, μετατρέπεται πλέον με πολύ αποδοτικό τρόπο σε πρόσθετη ισχύ κίνησης. Ανάλογα με τις συνθήκες του αγώνα, η υβριδική κίνηση στην περίπτωση αυτήν χρησιμοποιείται όχι μόνο για πρόσθετη ισχύ, αλλά και για να εξοικονομείται καύσιμο. Αυτό και πάλι αυξάνει την αποδοτικότητα και, αντίστοιχα, τις επιδόσεις της Υβριδικής 911 GT3 R, αφού, για παράδειγμα, το ρεζερβουάρ έχει μικρότερο βάρος και οι αναγκαίες στάσεις στα πιτς είναι λιγότερες.
Μετά το ντεμπούτο της στη Γενεύη, η υβριδική 911 GT3 R θα δοκιμαστεί στο Nürburgring, για χρήση σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Το highlight αυτού του προγράμματος δοκιμών θα είναι ο αγώνας 24 Ωρών στη Nordschleife του Nürburgring στις 15 και 16 Μαΐου. Το σημαντικό εδώ δεν είναι να κερδίσει η Υβριδική 911 GT3 R τον αγώνα, αλλά να αναδειχθεί ως ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία αιχμής, το οποίο θα προσφέρει την τεχνογνωσία για μετέπειτα χρήση της υβριδικής τεχνολογίας στα σπορ αυτοκίνητα δρόμου.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ