Το 2018 είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη γερμανική εταιρεία, καθώς φέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια από τότε που το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της, η Porsche 356, πάτησε και επίσημα τους τροχούς της στην άσφαλτο.
Το όχημα που έφερε για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης το όνομα Porsche, ταξινομήθηκε στις 8 Ιουνίου του 1948. Και αυτό δεν ήταν άλλο φυσικά από την 356 «No.1» Roadster. Αυτή είναι η ημέρα κατά την οποία «γεννήθηκε» ουσιαστικά και το πασίγνωστο πλέον λογότυπο της γερμανικής εταιρείας μετατρέποντας σε πραγματικότητα το όραμα του Ferry Porsche για ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο. «Το όραμά του εκείνη την εποχή ενσωμάτωσε όλες τις αξίες που εξακολουθούν να ορίζουν τη μάρκα μέχρι και σήμερα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο σημερινός CEO της εταιρείας, Oliver Blume, μιλώντας χθες στην εκδήλωση «New Year Reception» που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Porsche. Το «παρών» στην ενδιαφέρουσα αυτή συνάθροιση έδωσε πλήθος κόσμου, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι από την κυβέρνηση του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης, τοπικοί φορείς της πόλης της Στουτγάρδης, αλλά και πολλές ακόμα σημαίνουσες προσωπικότητες από το χώρο της πολιτικής και της οικονομίας που στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μουσείου της Porsche ήρθαν για να γιορτάσουν την 70η επέτειο από την κατασκευή του πρώτου σπορ αυτοκινήτου της εταιρείας.
«Η παράδοση είναι δέσμευση. Χωρίς την παράδοση, χωρίς τις βασικές αξίες μας, δεν θα είμαστε εκεί που είμαστε σήμερα», δήλωσε ο CEO της εταιρείας. Και προσέθεσε: «Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε και στο μέλλον την τεχνολογική αριστεία που έχει θέσει από τότε ο Ferry Porsche. Η ευφυής κινητικότητα έχει μεγάλο μέλλον εμπρός της. Έχουμε την ισχυρή τεχνολογική εμπειρία, δημιουργικούς υπαλλήλους αλλά και ομαδικό πνεύμα ώστε να εμπλακούμε δυναμικά στον τομέα αυτό. Έχουμε ό,τι χρειάζεται για να διασφαλίσουμε ότι το σήμα της Porsche θα συνεχίσει να συναρπάζει ακόμα και στα επόμενα 70 χρόνια».
Μπορεί η ιστορία της Porsche να ξεκινάει πρακτικά το 1948, εντούτοις όλα ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν από τον ίδιο τον Ferdinand Porsche, το χνάρια του οποίου ακολούθησε πιστά και ο γιος του, Ferry. Ο Ferdinand Porsche είχε σχεδιάσει πρωτοποριακές καινοτομίες για την αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από την αρχή του περασμένου αιώνα, και συγκεκριμένα το 1900, όταν δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έγινε γνωστό με το όνομα Lohner-Porsche. Την ίδια χρονιά, ο ιδρυτής της γερμανικής εταιρείας κατασκεύασε ένα πρότυπο υβριδικό όχημα με «μικτό» σύστημα κίνησης που αποτελούνταν από ένα θερμικό μοτέρ και έναν ηλεκτροκινητήρα. Το 1939 δε, ο Ferdinand Porsche παρουσίασε το «Berlin-Rome Car», που ήταν η αρχή της ιδέας του για ένα σπορ αυτοκίνητο με τα σήματα της Porsche. Κάτι που τελικά υλοποιήθηκε από τον γιο του Ferry, το 1948, με την Type 356.
To 1963 η Porsche γυρίζει μια σημαντική σελίδα στην ιστορία της παρουσιάζοντας την 911, ένα αυτοκίνητο που στις μέρες μας έχει «αναπαραχθεί» σε πάνω από 1 εκ. αντίτυπα. «Παρά το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια η 911 εξελίχθηκε και ενισχύθηκε με πολλές και νέες τεχνολογίες, κανένα άλλο όχημα δεν έχει καταφέρει να διατηρήσει την ουσία του αρχικού προϊόντος, όσο η 911», δήλωσε ο Oliver Blume. Και προσέθεσε: «Όλα τα μοντέλα Porsche που θα εξελιχθούν από τώρα και στο εξής θα πατούν σε αυτή ακριβώς τη βάση. Ως επίκεντρο της μάρκας, η 911 έχει καταστεί το σπορ αυτοκίνητο των ονείρων όλων, κερδίζοντας την καρδιά των ενθουσιωδών οδηγών ανά τον κόσμο».
Ποιο είναι το πιο… χειροπιαστό μέλλον για την Porsche στην κατηγορία αυτή; Όπως και οι ίδιοι οι ιθύνοντες της παραδέχονται ανοιχτά, η ηλεκτρική Mission Ε, ένα αυτοκίνητο της «νέας ηλεκτρικής εποχής». Σύμφωνα με ό,τι γνωρίζουμε μέχρι και αυτή τη στιγμή, δομικά, θα «πατά» σε μια από τις τρεις νέες «ηλεκτρικές πλατφόρμες» που ετοιμάζει για τις μάρκες του ο Όμιλος VW. Σημειωτέον πως η πλατφόρμα με την κωδική αυτή τη στιγμή ονομασία J1 της Mission E θα διαφέρει παρασάγγας από την C-BEV που θα δούμε να χρησιμοποιεί η ομόσταβλη Audi στις εκδόσεις παραγωγής των ηλεκτρικών SUV μοντέλων της που θα φέρουν την ονομασία E-tron. Εντούτοις, τα ομοσταβλά ηλεκτρικά μοντέλα των δύο εταιρειών, παρά το διαφορετικό τους δάπεδο, θα μοιράζονται τις ίδιες μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως χαρακτηριστικά έχει αποκαλύψει στο πρόσφατο παρελθόν ο Oliver Blume. Χωρίς να έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, η γερμανική φίρμα φέρεται να συνεργάζεται για την κατασκευή και εξέλιξη των συσσωρευτών ενέργειας με την ιαπωνική Hitachi. Στόχος της ομάδας εξέλιξης της νέας Porsche Mission E είναι η αυτονομία του αυτοκινήτου να αγγίζει ή και να ξεπερνά, έστω και οριακά, το φράγμα των 500 χλμ. Όσο για το χρόνο φόρτισης, επιδίωξη των Γερμανών είναι η πληρότητα ενέργειας των μπαταριών να ανακτάται σε ποσοστό της τάξης του 80% σε χρόνο μόλις 15 λεπτών μέσω της χρήσης ταχυφορτιστών. Την ίδια στιγμή, θα υπάρχει και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης των μπαταριών με την αρωγή ενός ειδικά διαμορφωμένου πάνελ που θα τοποθετείται κάτω ακριβώς από τον εμπρόσθιο άξονα.
Σε ότι αφορά στις μονάδες κίνησης, η Porsche φέρεται να προσανατολίζεται στη λύση των δύο ηλεκτροκινητήρων, που συνδυαστικά θα προσδίδουν στη Mission E χαρακτηριστικά τετρακίνησης –στο μέλλον αναμένονται και εκδόσεις με πίσω κίνηση και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η δε απόδοση των δύο μονάδων θα κυμαίνεται στα 300, 400 και 500 kW, ήτοι στους 402, 536 και 670 περίπου ίππους. Όπως έχει ήδη διαρρεύσει, η τελευταία και πιο ισχυρή έκδοση θα εξασφαλίζει στο γερμανικό σεντάν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κοντά στα 3,5 δλ._Χ.Α.