Κατά τη διάρκεια των πρώτων 7 μηνών της χρονιάς που διανύουμε, οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν κατά 14.000, εκείνες που έγιναν στο ίδιο χρονικό διάστημα στην αγορά της Κίνας.
Αυτό αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα του ανεξάρτητου Γερμανού αναλυτή Matthias Schmidt, στην οποία εντάσσσονται οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην Δυτική Ευρώπη (μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία). Σημειώνεται, ότι ως εξηλεκτρισμένα οχήματα απαντώνται τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) όσο και τα υβριδικά plug-in (PHEV).
Με βάση τα αριθμητικά δεδομένα του Schmidt, στη Δυτική Ευρώπη αγοράστηκαν 500.000 εξηλεκτρισμένα οχήματα, αριθμός που ξεπερνά κατά 14.000, εκείνα που πωλήθηκαν στην Κίνα, η οποία τα τελευταία χρόνια υπήρξε αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων. Όπως φαίνεται από τη στατιστική, η Ευρώπη έχει προβάδισμα στην αγορά υβριδικών plug-in, τη στιγμή που η Κίνα παραμένει επικεφαλής στα ηλεκτρικά με μπαταρία. Συγκεκριμένα, μέχρι τον Ιούλιο σημειώθηκαν 231.000 ταξινομήσεις οχημάτων PHEV στην Ευρώπη, ενώ την ίδια περίοδο στην Κίνα πωλήθηκαν 108.000 αυτοκίνητα τέτοιων προδιαγραφών. Από την άλλη, οι Κινέζοι διατηρούν το “προβάδισμα” στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία (BEV), σημειώνοντας 378.000 πωλήσεις, που ξεπερνούν κατά 91.000, εκείνες στην Ευρώπη (269.000).
Σύμφωνα με τον Schmidt, κύριος λόγος αυτού του αποτελέσματος είναι τα κίνητρα από τις κυβερνήσεις και τους κατασκευαστές, καθώς και τα φορολογικά κίνητρα που δόθηκαν ως αντιστάθμισμα, στην κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού. Σε αντίθεση με την Ευρώπη, η Κίνα που επίσης χτυπήθηκε σφοδρά από τον κορονοϊό, μείωσε τα κίνητρα, σε μια προσπάθεια να καταστήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, περισσότερο ανεξάρτητες.
Εφόσον οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων συνεχιστούν με αυτό το ρυθμό, η Ευρώπη αναμένεται να ξεπεράσει το φράγμα του 1 εκατομμυρίου ταξινομήσεων, μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, παρά την αναμενόμενη άφιξη δυνατών εξηλεκτρισμένων μοντέλων, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Volkswagen ID 3, οι προβλέψεις θέλουν την Κίνα να ανακτά τη δυναμική της. Κύριος λόγος για αυτό, είναι η έναρξη παραγωγής του Tesla Model 3 στο Gigafactory της εταιρείας, στη Σανγκάη. Καθώς στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής 500.000 αυτοκινήτων ετησίως, εφόσον η Tesla καταγράψει πωλήσεις της τάξεως των 100.000 οχημάτων και άνω, θα συμβάλλει ώστε η κινεζική αγορά, να επανέλθει στην κορυφή των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων.