Η ανεξάρτητη πλέον Polestar παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο που θα δούμε στους δρόμους στα μέσα του 2019. Είναι κουπέ, 4θεσιο και φυσικά υβριδικό, αποδίδοντας 600 ίππους.
Η Polestar, ο μέχρι πρότινος… βελτιωτής των μοντέλων της Volvo, ανεξαρτητοποιείται και επισήμως και με πρώτο δείγμα γραφής το υβριδικό κουπέ «1», μας δείχνει και εμπράκτως πια τις προθέσεις της. Όπως χαρακτηριστικά ανακοίνωσε ο CEO της Volvo, Hakan Samuelson, η Polestar «είναι μια εμπορική μάρκα που σχετίζεται άμεσα πλέον με τη στρατηγική του Volvo Group».
Όπως χαρακτηριστικά σημείωσαν οι ιθύνοντες των δύο εταιρειών, το Polestar 1 «είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που υποστηρίζεται από έναν θερμικό κινητήρα», όντας, όπως με έμφαση τονίζουν, το μοναδικό μοντέλο της γκάμας Polestar που θα είναι υβριδικό, καθώς όλα τα μελλοντικά, στα οποία συμπεριλαμβάνεται ένα μεγάλο SUV και ένα σεντάν στα πρότυπα του Tesla Model 3, θα είναι 100% ηλεκτρικά.
Σε ότι αφορά στις τεχνικές περγαμηνές του «1», αξίζει να σημειωθεί η παρουσία δύο ηλεκτροκινητήρων που κινούν τους πίσω τροχούς που αποδίδουν με την αρωγή μιας γεννήτριας 218 ίππους. Στις μονάδες αυτές έρχεται να προστεθεί ένας 4κύλινδρος 2λιτρος κινητήρας βενζίνης της γενιάς Drive-E, ο οποίος αποδίδει 382 ίππους κινώντας αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς. Σύμφωνα με την Polestar, η συνδυαστική ισχύς των ως άνω μονάδων ανέρχεται στους 600 ίππους και τα 1.000 Nm.
Η αυτονομία αποκλειστικά με τη χρήση των δύο ηλεκτροκινητήρων ανέρχεται, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, στα 150 χλμ.
Κάτω από τις κομψές μεταλλικές επιφάνειες του νέου Polestaar 1 –που διόλου τυχαία παραπέμπει στο Volvo Concept Coupe- κρύβεται η γνωστή πλατφόρμα SPA (Scalable Platform Architecture), η οποία ωστόσο είναι ανανεωμένη για την περίσταση σε ποσοστό έως και 50%. Από πλευράς διαστάσεων, τα «1» είναι σχεδόν όσο ένα S90, ενώ πολλά από τα… απόκρυφά του μέρη είναι κατασκευασμένα από carbon, επιλογή που έχει επιφέρει εξοικονόμηση βάρους της τάξης των 230 κιλών, αλλά και ενίσχυση της ακαμψίας κατά σχεδόν 45%. Η κατανομή του βάρους δε ανάμεσα στους δύο άξονες ακολουθεί την αναλογία 48/52 εμπρός/πίσω.
Στις καινοτομίες του συγκαταλέγονται οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις (Continuously Controlled Electronic Suspension), οι οποίες έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την εταιρεία Ohlins. Τα φρένα έχει επιμεληθεί η αμερικάνικη Akebono χρησιμοποιώντας εμπρός 6πίστονες δαγκάνες σε συνδυασμό με δίσκους 400 χλστ.
Σύμφωνα με την Polestar, το «1» θα κατασκευάζεται με ρυθμό μόλις 500 αντιτύπων ανά έτος. Αξιοσημείωτο είναι ότι όλα, καθώς και κάθε επερχόμενο μοντέλο της φίρμας, θα κατασκευάζονται στην Κίνα στην πόλη Chengdu. Κι αυτό, χάρη στην κινεζική Geely, που ως γνωστόν ελέγχει τις τύχες της σουηδικής Volvo εδώ και αρκετό καιρό.
Τέλος, άξιος αναφοράς είναι και ο τρόπος με τον οποίο θα διατίθενται τα μοντέλα της Polestar, συμπεριλαμβανομένου και του «1», καθώς όλα θα πωλούνται on-line μέσω συνδρομών που θα καταβάλουν σε βάση 2ετίας ή 3ετίας ενδιαφερόμενοι. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μηνιαίες δόσεις-συνδρομές, χωρίς προκαταβολή. Με τη λήξη τους, η Polestar θα παίρνει πίσω τα αυτοκίνητα, τα οποία θα τα διαθέτει στην αγορά του μεταχειρισμένου.
Ωστόσο, η Polestar αναμένεται να ανοίξει, σε επιλεγμένα όμως σημεία της υφηλίου, τα… συνηθισμένα μέχρι και σήμερα καταστήματα-αντιπροσωπείες (Polestar Spaces, θα ονομάζονται)._Χ.Α.