Μια σπάνια πολεμική μηχανή που κατασκευάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group B αναζητά νέο ιδιοκτήτη.
Λίγο πριν κλείσει ο κύκλος της χρυσής, όπως χαρακτηρίζεται, εποχής των Ράλλυ, στην οποία μεσουρανούσαν τα αγωνιστικά «θηρία» του Group B, όπως το Audi Quattro, το Peugeot 206 T16, η Lancia S4 και το Ford RS200, η Mazda αποφάσισε να συμμετάσχει με την αρωγή της Mazda Rally Team Europe και του αγωνιστικού της διευθυντή, Achim Warmbold, στο χορό της κατηγορίας με την υποχρέωση να κατασκευάσει 20 αντίτυπα του εξαιρετικά δυσθεώρητου RX-7 Group B προκειμένου να αποκτηθεί η πολυπόθητη όσο και απαραίτητη για την εποχή ομολογκασιόν. Ωστόσο, οι ραγδαίες εξελίξεις ύστερα από τα ατυχή συμβάντα στις ε.δ. του Π.Π. Ράλλυ που οδήγησαν στην κατάργηση των πολεμικών μηχανών του Group B, έπιασαν… στον ύπνο την ιαπωνική εταιρεία, η οποία από το 1984 έως και το 1985 κατάφερε να κατασκευάσει μόλις 7 «πλήρη» κομμάτια της αγωνιστικής εκδοχής του μοντέλου, με το οποίο μάλιστα ο Ingvar Carlsson κατάφερε να αποσπάσει την τρίτη θέση το 1985 στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις.
Ένα από τα σπάνια αυτά αντίτυπα βγαίνει σε λίγες μέρες στο σφυρί από το διάσημο οίκο RM Sotheby’s. Το εικονιζόμενο μοντέλο, μάλιστα, ουδέποτε πρόλαβε να συμμετάσχει σε κάποιο αγώνα του Π.Π. Ράλλυ, κάτι που το καθιστά ακόμα πιο ποθητό για τους απανταχού συλλέκτες ή λάτρεις της αγωνιστικής ιστορίας της Mazda. Η κατασκευή του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 1985 περνώντας στην κατοχή της Mazda Ελβετίας στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Κάτω από το καπό του «ζει» ένα περιστροφικός κινητήρας με δύο ρότορες των 1.308 κ.εκ. που μπορεί να περιστραφεί έως και τις 11.000 σ.α.λ. αποδίδοντας ισχύ που εκτιμάται ότι κυμαίνεται κοντά ή και οριακά παραπάνω από τους 300 ίππους. Η ροπή του δε κυμαίνεται στα 270 Nm. Διαθέτει ξηρό κάρτερ και έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο για ρεζέρβα στο πίσω μέρος, στο οποίο φιλοξενούνται το δοχείο αποθήκευσης καυσίμου και οι τρόμπες λαδιού. Σύμφωνα με τη Mazda, το βάρος του αμαξώματος δεν υπερβαίνει τα 1.000 κιλά.
Η δημοπρασία του αυτοκινήτου θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο από την RM Sotheby’s στις 6 Σεπτεμβρίου με άγνωστη μέχρι στιγμής τιμή εκκίνησης._Χ.Α.