top icon
Επικαιρότητα

Ποιοι κατασκευαστές και όμιλοι «πιάνουν» τον περιβαλλοντικό στόχο της ΕΕ για το 2020

Ο φετινός στόχος για μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 95 gr/χλμ. για το σύνολο του στόλου πωληθέντων οχημάτων εξακολουθεί για τους περισσότερους κατασκευαστές και ομίλους να αποτελεί μία σημαντική θηλιά στο λαιμό τους.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ, για κάθε γραμμάριο που υπερβαίνει τον στόχο των 95 gr CO2/χλμ. οι κατασκευαστές θα κληθούν φέτος να καταβάλουν πρόστιμα ύψους 95€ ανά αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί. Ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς στη διακοπή διάθεσης ορισμένων μοντέλων τους – ιδιαίτερα εκδόσεων με υψηλές εκπομπές και μειωμένη ζήτηση στις κατά τόπου αγορές.

Με τη θέσπιση αυστηρότερων στόχων, η οποία, θέλοντας και μη, οδήγησε στην ταχύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, οι κατασκευαστές άρχισαν να επωφελούνται πρόσθετων κινήτρων μέσω των γνωστών πλέον «πιστώσεων ρύπων» για τη διάθεση οχημάτων μηδενικών ή/και χαμηλών εκπομπών. Και συγκεκριμένα εκείνων που εκπέμπουν λιγότερο από 50 gr/χλμ. Πιο αναλυτικά, μέσω των εν λόγω «πιστώσεων», κατά τον υπολογισμό των μέσων επιπέδων εκπομπών ενός κατασκευαστή, κάθε αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους υπολογίζεται ως δύο.

Jato

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Jato για την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2020, στην περιβαλλοντική… κούρσα για την επίτευξη του στόχου των 95 gr CO2/χλμ. ηγείται αυτή τη στιγμή το Groupe PSA, το οποίο φέρεται να έχει επιτύχει μέσο όρο εκπομπών στο στόλο των πωληθέντων οχημάτων του που φτάνει στα 97,9 gr/χλμ. – τιμή που διαμορφώνεται σε 91,8 gr/χλμ. αν υπολογιστούν και οι σχετικές «πιστώσεις» (σ.σ.: χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων του γαλλικού ομίλου ανήλθαν τους 10 πρώτους μήνες του 2020 στις 88.800 μονάδες).

Πίσω από τους Γάλλους, χωρίς τον υπολογισμό «πιστώσεων», ακολουθεί η Toyota (μ.ο. εκπομπών: 100,6 gr/χλμ.), με τη συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi να καταλαμβάνει την τρίτη θέση του άτυπου βάθρου με 105,5 gr/χλμ. Οι Hyundai-Kia έπονται με 106,7 gr/χλμ., ενώ στις επόμενες θέσεις συναντάμε τις Suzuki (108,9 gr/χλμ.), FCA (109,0 gr/χλμ.), Geely Group (110,5 gr/χλμ.), VW Group (114,5 gr/χλμ.), BMW Group (115,7 gr/χλμ.), Daimler (122,6 gr/χλμ.) και Tata Motors (160,0 gr/χλμ.).

*Τα στοιχεία συλλέχτηκαν με δεδομένα που αφορούν σε 22 χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία και Ολλανδία).
** Τα παραπάνω αριθμητικά δεδομένα έχουν προκύψει με υπολογισμούς της Jato βάσει στοιχείων που αφορούν τους παρακάτω συνασπισμούς ομίλων και κατασκευαστών: BMW Group (BMW, Mini, Rolls-Royce), Daimler (Mercedes, Smart), Fiat Chrysler Automobiles (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Ram, Honda, Tesla), Geely Group (Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, LEVC, Geely, Ford), Hyundai-Kia (Hyundai, Kia), Groupe PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot, Vauxhall), Renault-Nissan-Mitsubishi (Alpine, Dacia, Infiniti, Lada, Mitsubishi, Nissan, Renault), Suzuki (Suzuki), Tata Motors (Jaguar, Land Rover, Tata), Toyota (Lexus, Toyota, Mazda), VW Group (Audi, Bentley, Cupra, Maxus, MG, Porsche, SAIC, SAIC Maxus, Seat, Skoda, VW).  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ