Τα πάσης λογής ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αύξησαν την εμπορική τους επιρροή στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του 2020 με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα να χάνουν έδαφος περιοριζόμενα σε μερίδιο 52,3% και 29,9% αντίστοιχα.
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που τροφοδοτούνταν από πετρέλαιο κατέγραψε σημαντική μείωση (-32,6%) αγγίζοντας σε μερίδιο το 29,9% (33,2% το Q1 2019) και σε απόλυτα νούμερα τις 738.392 μονάδες, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους. Η μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις των ντίζελ αυτοκινήτων εντοπίστηκε στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, και συγκεκριμένα στην Ιταλία (-49,8%), στη Γαλλία (-36,6%), στην Ισπανία (-33,8%) και στη Γερμανία (-33,0%).
Εξαιτίας και της διαβόητης πανδημίας, τα νέα αυτοκίνητα που κινούνταν από κινητήρες βενζίνης μειώθηκαν από σχεδόν 2 εκατ. μονάδες που ήταν τους πρώτους τρεις μήνες του 2019 σε περίπου 1,3 εκατ. από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2020 – ως εκ τούτου το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 52,3% επί του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς.
Διαβάστε επίσης: Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές της… πρίζας το πρώτο τρίμηνο του 2020
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ACEA, τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα διπλασίασαν τον όγκο των πωλήσεών τους (+100,7%) αυξάνοντας έτσι το μερίδιό τους στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος στο 6,8% επί του συνόλου της αγοράς, έναντι 2,5% που κατείχαν την αντίστοιχη περίοδο του 2019 – σε απόλυτα νούμερα, τα ECV (Electrically-Chargeable Vehicle( έφτασαν τις 167.132 μονάδες. Ανάμεσά τους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αύξησαν την εμπορική τους επιρροή κατά 68,4% και τα plug-in υβριδικά (PHEV) κατά 161,7%.
Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (HEV – Hybrid Electric Vehicle) αντιπροσωπεύουν το 9,4% των συνολικών οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σε απόλυτα νούμερα πρόκειται για 232.525 στο σύνολο οχήματα, επίδοση που αντιστοιχεί ποσοστιαία σε αύξηση 45,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Τέλος, τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα (αιθανόλη, φυσικό αέριο, υγραέριο) κατέλαβαν μερίδιο που ανήλθε στο 1,6%. Άξιο αναφοράς είναι εδώ πως τα οχήματα που καταναλώνουν υγραέριο έχασαν ποσοστιαία το 30,4% της δυναμικής τους, σε αντίθεση με εκείνα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, τα οποία βελτίωσα τον βηματισμό τους κατά 68,5%.