X
Επικαιρότητα

Πιθανή μια ένωση ανάμεσα σε Fiat-PSA;

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που θέλουν το Γκρουπ Fiat και τον Όμιλο PSA (Peugeot-Citroen) να μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο συνένωσης τους ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί η δύσκολη οικονομική συγκυρία αλλά και φυσικά ο γερμανικός ανταγωνισμός!

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που θέλουν το ιταλικό Γκρουπ της Fiat και τον Γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot-Citroen) να μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο συνένωσης τους ούτως ώστε να αντιμετωπιστεί η δύσκολη οικονομική συγκυρία αλλά και φυσικά ο γερμανικός ανταγωνισμός!

Η θεωρία, η οποία θέλει τους λιγότερο ισχυρούς να είναι αυτοί που, θέλοντας και μη, θα αντιμετωπίσουν τις περισσότερες ζημίες, σε σχέση με τους πιο «δυνατούς», σε περιόδους έντονης οικονομικής κρίσης, όπως αυτές που βιώνουμε την τελευταία 2ετία, φαίνεται να βρίσκει εφαρμογή και στην περίπτωση του κλάδου της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, σε αυτόν της ευρωπαϊκής, όπου, η δύσκολη χρηματοπιστωτική συγκυρία, αλλά και οι μεγάλοι «κυρίαρχοι», που ουσιαστικά είναι αυτοί που τελικά επιβάλουν τους εκάστοτε «κανόνες» του παιχνιδιού, φαίνεται να προκαλούν σε συνδυασμό μια έντονη κινητικότητα στην αυτοκινητική σκακιέρα της γηραιάς ηπείρου.

Επί του προκειμένου, η αδιαμφισβήτητη παντοδυναμία του γκρουπ VW σε εμπορικό και όχι μόνο επίπεδο, αλλά και η επιβεβλημένη, για λόγους κερδοφορίας αλλά και επιβίωσης, πλέον, ανάγκη των «υπολοίπων» για μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής κάθε νέου μοντέλου (πράγμα που, σημειωτέον, οι Γερμανοί της VW έχουν ήδη εξασφαλίσει τοποθετώντας υπό τη σκέπη τους ένα πλήθος εταιρειών, όπως η Seat, η Skoda, η Audi, η Porsche κοκ), αυξάνουν τις πιθανότητες που καιρό τώρα θέλουν μια ακόμα μεγάλη ένωση, ανάμεσα στο γκρουπ Fiat και τον Όμιλο PSA, να βρίσκεται ήδη «υπό σοβαρή σκέψη». Επισήμως, οι δύο κολοσσοί όχι μόνο δεν διαψεύδουν το παραπάνω ενδεχόμενο, αλλά, αντιθέτως, τόσο ο CEO της Fiat Spa, Sergio Marchione, όσο και ο ομόλογος του της Peuegot, Frederic Saint-Geours, αφήνουν ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο μέσω των επίσημων δηλώσεών τους. Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος είπε σε εκπροσώπους του Τύπου πριν λίγες μέρες στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης του Ντιτρόιτ πως «αυτό είναι κάτι που μπορούμε να το δούμε», ενώ ο δεύτερος ξεκαθάρισε πως «είμαστε πλήρως ανοιχτοί σε συζητήσεις, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος εταίρος για εμάς».

Το ερώτημα ωστόσο που μένει να απαντηθεί είναι οι προϋποθέσεις και εν γένει ο τρόπος μιας πιθανής ένωσης των δύο πολύ-εταιρειών (σημ.: ανάλογος με εκείνος της Fiat/Chrysler, με την πρώτη να απορροφά ουσιαστικά τη δεύτερη, ή μήπως κάτι αντίστοιχο με την ιαπωνική Nissan, η οποία κατάφερε να βρει μια βιώσιμη φόρμουλα συνεργασίας με την γαλλική Renault και προσφάτως ολόκληρης της γαλλοιαπωνικής συμμαχίας με την Daimler, υπό την καθοδήγηση του Κ. Γκον;). Σε κάθε περίπτωση, όταν και αν τελικά το παραπάνω εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, ο πρωταρχικός στόχος Ιταλών και Γάλλων αναμένεται να έχει δύο σκέλη: Το πρώτο είναι να ανακοπεί η πτωτική πορεία των πωλήσεων των δύο ομίλων στην Ευρώπη, με δεδομένο ότι τη χρονιά που μας πέρασε η PSA έχασε 9% των πωλήσεών της και η Fiat Spa σχεδόν το 12%, όταν την ίδια χρονιά η VW, διασφαλίζοντας το 23,3% επί του συνόλου της αγοράς(!), σημείωσε οριακή αύξηση της τάξης του 1,4%. Από εκεί και πέρα, βέβαια, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, μια τέτοια κίνηση θα μείωνε κατά πολύ το κόστος εξέλιξης και κατασκευής νέων μοντέλων και για τις δύο εταιρείες καθώς, επί παραδείγματι, η μεν Fiat κάλλιστα θα μπορούσε με το δάπεδο των Peugeot 308/Citroen C4 να έχει στη διάθεσή της χωρίς υψηλό κόστος μια αρκετά… αξιόμαχη πρόταση στην κατηγορία C, η δε PSA από τη μεριά της, ένα ανταγωνιστικό μινι, που θα βασίζεται στο πάτωμα του Panda.

Θυμίζουμε, πάντως, πως οι δύο όμιλοι είχαν και το 2008 πραγματοποιήσει έναν ευρύ κύκλο συνομιλιών σχετικά με το ενδεχόμενο μιας πιθανής συνένωσής τους, ο οποίος όμως δεν ευοδώθηκε, καθώς οι Ιταλοί έστρεψαν «αιφνιδίως» την προσοχή τους στην Chrysler. Λέτε αυτή τη φορά τα πράγματα να εξελιχθούν διαφορετικά; Ίδωμεν.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!