Η Peugeot παρουσιάζει τη νέα σειρά μοντέλων με την ονομασία Peugeot Sport Engineered και με αρχή το 508 PSE ανοίγει το δρόμο για μία εποχή όπου τα kilowatt θα έχουν τον πρώτο λόγο.
Νέοι καιροί και νέα ήθη και για την Peugeot, που σήμερα παρουσιάζει και επίσημα το πρώτο κεφάλαιο της σειράς σπορ μοντέλων με την ονομασία Peugeot Sport Engineered – μιας γκάμας που εγκαινιάζεται για την περίσταση με τις 4θυρες και στέισον βάγκον εκδόσεις PSE του νέου «508». Για λόγους συμβολισμού αλλά και διαχωρισμού σε σχέση με τις παλαιότερες δημιουργίες της Peugeot Sport, η νέα, εξηλεκτρισμένη σειρά σπορ μοντέλων PSE της γαλλικής εταιρείας υπογράφεται με ένα σήμα με τρεις πράσινες νυχιές (Kryptonite claws), παραπέμποντας αισθητικά στα πίσω φώτα του Peugeot 504 Coupé.
Το νέο 508 Peugeot Sport Engineered είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ από την γαλλική εταιρεία. Το κινητήριο «πακέτο» μπορεί να αποδώσει έως και 360 ίππους, καθώς και 520 Nm ροπής, τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στο «πάντρεμα» ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρων – ο δεύτερος από αυτούς βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα προσδίδοντας στην κατασκευή χαρακτηριστικά τετρακίνησης.
Ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης αποδίδει από… μόνος τους 200 ίππους και 300 Nm ροπής, συνεργαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων στο οποίο ενσωματώνεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας με απόδοση 110 ίππων – ο δεύτερος αποδίδει 113 ίππους. Χάρη στο «εκρηκτικό» αυτό πακέτο, το νέο 508 PSE είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,2 δλ. Με ανώτατη ταχύτητα που περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, το υβριδικό 508 PSE χρειάζεται, σύμφωνα με τους Γάλλους, μόλις 24,5 δλ. για τα πρώτα 1.000 μ., ενώ για την ρεπρίζ από τα 80-120 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,0 δλ.
Η οδηγική απόλαυση αποτελεί τον πυρήνα του DNA της Peugeot, για αυτό και οι μηχανικοί της Peugeot Sport διαμόρφωσαν έτσι το πλαίσιο του 508, ώστε να επιτύχουν κορυφαία άνεση και οδική συμπεριφορά. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις έχουν 3 ρυθμίσεις (Comfort, Hybrid, Sport), ενώ χαμηλωμένο είναι και το αμάξωμα. Την ίδια στιγμή, τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 24 και 12 χλστ. εμπρός και πίσω. Τα εμπρός φρένα αποτελούνται από δίσκους 380 χλστ. με 4πίστονες δαγκάνες, ενώ οι τροχοί από 20άρες ζάντες και ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 προγράμματα οδήγησης. Στο Electric, το 508 PSE κινείται κατά 100% με ρεύμα εξασφαλίζοντας μια αυτονομία της τάξης των 42 χιλιομέτρων βάσει του πρωτοκόλλου WLTP – ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο έως και τα 140 χλμ./ώρα. Στο Comfort, το πρόγραμμα υβριδικής κίνησης εξασφαλίζει σε συνδυασμό με τις κατάλληλες επιλογές στην ανάρτηση τη μέγιστη άνεση, ενώ στο Hybrid η κεντρική μονάδα ελέγχου επιλέγει αυτόματα τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης ή των ηλεκτροκινητήρων, ανάλογα με τις συνθήκες, για βελτιστοποιημένη κατανάλωση.
Στην Sport η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 360 ίππους, με την απόκριση του τιμονιού, τη σκληρότητα των αμορτισέρ και τη χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού να αποκτούν μια πιο… άγρια αίσθηση, την ώρα που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φροντίζει για τη μόνιμη φόρτιση της μπαταρίας. Τέλος, στο πρόγραμμα 4WD, η κεντρική μονάδα ελέγχου ενεργοποιεί τις μονάδες κίνησης με στόχο την παροχή του μέγιστου επιπέδου πρόσφυσης σε ολισθηρό οδόστρωμα.
Σε ό, τι αφορά το σύστημα υβριδικής κίνησης με τη μέση κατανάλωση των μόλις 2,03 λιτ./100 χλμ. και τη μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα που δεν υπερβαίνει τα 46 g/χλμ., το νέο 508 PSE εκμεταλλεύεται όλη την τεχνογνωσία της Peugeot από τα πρόσφατα PHEV μοντέλα της, όπως τα 3008 Hybrid και Hybrid4. Σε ότι αφορά στη φόρτιση, η Peugeot αναφέρει ότι η μπαταρία των 11,5 kWh μπορεί να αναζωογονηθεί με ενέργεια σε λιγότερο από 7 ώρες από μία στάνταρ οικιακή παροχή, σε 4 ώρες από ενισχυμένη των 16 Α, καθώς και σε λιγότερο από 2 ώρες μέσω Wall Box των 32 Α.