top icon
Επικαιρότητα

Peugeot 3008 Hybrid4: Το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής με κινητήρα ντίζελ

Η Peugeot παρουσιάζει επίσημα εν όψει της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα. Το όνομα αυτού, 3008 Hybrid4.

Η γαλλική εταιρεία παρουσιάζει επίσημα εν όψει της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα. Το όνομα αυτού, 3008 Hybrid4.
 
Το γαλλικό crossover φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό του έναν αποδοτικό και οικονομικό σε κατανάλωση 2λιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα, με απόδοση 163 ίππων, ο οποίος μεταφέρει την παραπάνω ισχύ μέσω ενός αυτοματοποιημένου 6τάχυτου κιβωτίου στους εμπρός τροχούς. Την ίδια στιγμή, ένας συμπαγής σε μέγεθος ηλεκτροκινητήρας, με μέγιστη απόδοση 37 ίππων, μεταφέρει κάτι παραπάνω από 200 Nm ροπής στους πίσω τροχούς. Έτσι, το νέο 3008 Hybrid4 είναι ένα οικονομικό και ταχύ τετρακίνητο, ανάλογα με το επιλεχθέν πρόγραμμα λειτουργίας των κινητήριων συνόλων, crossover μοντέλο της μεσαίας κλάσης, με συνδυασμένη ισχύ 200 ίππων και ροπή της τάξης των 500 Nm (200 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα + 300 Nm από τον 2λιτρο κινητήρα).  
 
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας του όλου «πακέτου» που ενεργοποιούνται μέσω του σχετικού διακόπτη. Στη θέση «Auto», η κεντρική μονάδα ελέγχου επιλέγει αυτοβούλως τον τρόπο και το χρόνο λειτουργίας ανάμεσα στις δύο κινητήριες μονάδες, με βασικό γνώμονα την οικονομία καυσίμου, στη «ZEV» ενεργός είναι μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, εξασφαλίζοντας μια αυτονομία κίνησης της τάξης των 4,5 χλμ., στη «4WD» η παροχή ισχύος προέρχεται και από τις δύο μονάδες, ενώ στη «Sport» οι τελευταίες αποδίδουν κάθε ικμάδα των δυνατοτήτων τους, με κριτήριο της επιδόσεις. Αξίζει να προσθέσουμε εδώ πως η παραχθείσα ενέργεια (αλλά και εκείνη που ανακτάται μέσω της πέδησης) αποθηκεύεται στους συσσωρευτές νικελίου μετάλλου του υδριδίου, που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης προσθέτοντας -όπως είναι αναμενόμενο- σε βάρος 120 επιπλέον κιλά.
 
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, το νέο 3008 Hybrid4 επιτυγχάνει μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των μόλις 3,8 λίτρων για κάθε 100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται στα μόλις 99 gr./χλμ. Όσο για τις επιδόσεις, σημειώστε πως το τυπικό «0-100» ολοκληρώνεται μέσα σε 8,8 δλ. και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 209 χλμ./ώρα. Αξίζει τέλος να προσθέσουμε πως το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης αναμένεται να χρησιμοποιεί και η αντίστοιχη έκδοση του νέου Peugeot 508. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ