X
Επικαιρότητα

Πετρελαιοκίνηση: Ακόμα πιο κοντά!

Δια στόματος του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, στο προσκήνιο επανέρχεται το θέμα της άρσης των περιορισμών για αγορά, χρήση και κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Δια στόματος του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, στο προσκήνιο επανέρχεται το θέμα της άρσης των περιορισμών για αγορά, χρήση και κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το όλο θέμα ήρθε για μία ακόμα φορά στο προσκήνιο, λίγες μόλις μέρες μετά την οριστικοποίηση του μέτρου της απόσυρσης, με σχετικές, χθεσινές (16/02) δηλώσεις του γενικού γραμματέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χ. Τσιόκα, σε ραδιοφωνικό σταθμό της πρωτεύουσας. Πιο συγκεκριμένα, ο γ.γ. δήλωσε πως το υπουργείο Υποδομών τάσσεται θετικά υπέρ της άρσης των περιορισμών κίνησης των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στα μεγάλα αστικά κέντρα, δηλώνοντας μάλιστα χαρακτηριστικά πως «είναι ένα θέμα το οποίο πλέον έχει ωριμάσει και οι απόψεις μας στέκουν επιστημονικά και περιβαλλοντικά». Ωστόσο, όπως επισήμανε με έμφαση, τον τελευταίο λόγο επ’ αυτού έχει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Συμπληρώνοντας, ο κ. Χ. Τσιόκας διευκρίνισε πως «το υπουργείο μας έχει ήδη στείλει τις παρατηρήσεις του στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο στηρίζει το πρόγραμμα. Ελπίζω τις επόμενες μέρες να έχουμε εξελίξεις». Όπως όλα δείχνουν, ο μοναδικός επίσημος κρατικός φορέας (βλ. υπουργείο) ο οποίος δεν έχει ακόμα αποσαφηνίσει τις θέσεις του σχετικά με το όλο θέμα, είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένει την ολοκλήρωση και των τελευταίων περιβαλλοντικών μελετών.
Υπέρ της άρσης τάσσεται ασφαλώς και το σύνολο των εμπόρων-εισαγωγέων αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας με κάθε ευκαιρία πως οι εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι πλέον χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες των βενζινοκίνητων, ενώ, όσον αφορά στα μικροσωματίδια, τα σύγχρονα φίλτρα με τα οποία εφοδιάζονται όλα σχεδόν τα αντίστοιχα αυτοκίνητα, συμβάλλουν καθοριστικά στην παρακράτησή τους. Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν για μια ακόμα φορά πως οφέλη για τον καταναλωτή προκύπτουν και από το συγκριτικά μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, ενώ, από τη μεριά μας, δεν έχουμε παρά να «καταθέσουμε» ξανά μερικά ακόμα, άμεσα συνδεδεμένα με τις μικρότερες απαιτήσεις τους σε ποσότητα καυσίμου, αλλά και με μερικά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (βλ. αυξημένη ροπή).
Στον αντίποδα, πάντως, αρκετές εξακολουθούν να είναι οι περιβαλλοντικές ενώσεις ανά την ελληνική επικράτεια που υποστηρίζουν με… σθένος πως η άρση της απαγόρευσης θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον «αέρα», σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ας ελπίσουμε –για μια ακόμα φορά- πως σύντομα οι ιθύνοντες της πολιτείας θα πράξουν επιτέλους τα δέοντα. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!