X
Επικαιρότητα

Περί ασφάλειας…

Μετά από ατυχήματα κατά τα οποία συμβαίνει κάκωση της κεφαλής είναι δυνατό να παρατηρηθούν προβλήματα στη νοητική λειτουργία, όπως διαταραχή της μνήμης ή αυξημένη επιθετικότητα, προβλήματα από την όραση, ή ακόμα και επιληπτικές κρίσεις, τα οποία μπορεί να διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνη την οδήγηση για ορισμένα άτομα. Για το λόγο αυτό, η βρετανική ιατρική επιτροπή για την πρόληψη των ατυχημάτων συνιστά αποχή από την οδήγηση για 6 μήνες έως 1 έτος μετά από σοβαρό τραυματισμό της κεφαλής, μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει διαταραχή της εγκεφαλικής λειτουργίας. Σύμφωνα με μελέτη της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς, οι κυρίες προκαλούν τα περισσότερα δυστυχήματα, καθώς σε 1.000.600 χμ. οδήγησης οι γυναίκες ευθύνονται για 5,7 τρακαρίσματα, ενώ οι άντρες για 5,1. Ομως οι άντρες ευθύνονται για μεγαλύτερο αριθμό τροχαίων συνολικά αφού κυκλοφορούν σε ποσοστό 74% περισσότερο από τις γυναίκες. Εκτός από τη μεγαλύτερη «έκθεση» στους δρόμους, οι άνδρες συνήθως τρέχουν και περισσότερο και η πιθανότητα να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα είναι τριπλάσια. Οσον αφορά την ηλικία, μεταξύ 20 και 35 χρονών τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες διατρέχουν τον ίδιο κίνδυνο. Μετά τα 35 οι γυναίκες ευθύνονται για περισσότερα τρακαρίσματα. Τα δύο τρίτα όλων των παιδικών τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με συστηματική χρήση των μέτρων συγκράτησης στο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με έρευνα του Eργαστηρίου Yγιεινής και Eπιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Aθηνών, δύο στα δέκα Ελληνόπουλα κάθονται στο μπροστινό κάθισμα χωρίς ζώνη, ενώ το 75% των παιδιών μεταφέρονται στο πίσω κάθισμα χωρίς κανένα πρόσθετο μέσο ασφαλείας. Μόνο το 4% των παιδιών χρησιμοποιούν παιδικό κάθισμα ή ζώνη ασφαλείας. Επιστήμονες από τη Μ. Βρετανία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στους οδηγούς που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ενώ οδηγούν. Φαίνεται λοιπόν ότι η συνήθεια αυτή είναι περισσότερο επικίνδυνη από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Οπως έδειξαν τα τεστ που πραγματοποίησαν οι ερευνητές, οι χρόνοι αντίδρασης των οδηγών ήταν κατά 30% πιο αργοί όταν μιλούσαν στο κινητό σε σχέση με το αν είχαν καταναλώσει σχετικά μικρή ποσότητα αλκοόλ και κατά 50% με το όταν οδηγούσαν υπό φυσιολογικές συνθήκες. Επιπλέον οι οδηγοί με κινητό δεν κατάφερναν να διατηρήσουν σταθερή ταχύτητα και κρατούσαν με δυσκολία την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Όταν οδηγούμε σε έναν ευθύ και άδειο δρόμο, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστούμε με κάποιο από τα προπορευόμενα οχήματα, καθώς ο εγκέφαλος μας προσαρμόζεται στις επαναλαμβανόμενες κινούμενες εικόνες δέντρων, στύλων, διαγραμμίσεων του δρόμου κοκ, και μειώνονται τα αντανακλαστικά μας. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να δημιουργηθούν εγκάρσιες διαγραμμίσεις στους δρόμους, με άνισες μεταξύ τους αποστάσεις, ούτως ώστε να εμποδίζεται το φαινόμενο αυτό της προσαρμογής του εγκεφάλου. Η σωστή θέση κατά την οδήγηση είναι απαραίτητη, ώστε να μην κουράζεται σωματικά ο οδηγός και να μην καταπονεί το σώμα του, αλλά και για να αποτρέπονται τροχαία ατυχήματα. Ο οδηγός πρέπει να έχει το κάθισμα σε τέτοια απόσταση ώστε να φτάνει άνετα τα πετάλ και οι αγκώνες του να είναι ελαφρά λυγισμένοι στο τιμόνι. Σημαντική είναι και η τοποθέτηση του προσκέφαλου ακριβώς πίσω από το κεφάλι, ώστε να αποφεύγονται κακώσεις του αυχένα.(Photos AP)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!