Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη διπλασιάστηκαν στους πρώτους 11 μήνες του 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αγγίζοντας σε απόλυτο αριθμό τις 1.085.000 μονάδες.
Μόνο τον περασμένο μήνα (Νοέμβριος 2020) στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου ταξινομήθηκαν 166.255 plug-in μοντέλα – από αυτά τα 83.512 ήταν ηλεκτρικά (BEV) και τα 82.743 επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV). Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, οι πωλήσεις τους εμφανίζονται αυξημένες κατά 182% και 217% αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια των 11 μηνών του 2020 οι ταξινομήσεις νέων BEVs και PHEVs έφτασαν σε απόλυτα νούμερα στην Ευρώπη τις 1.085.000 μονάδες, επίδοση που αντιστοιχεί σε μερίδιο της τάξης του 10% επί του συνόλου της αγοράς.
Το δημοφιλέστερο plug-in μοντέλο στην εν λόγω περίοδο στην Ευρώπη είναι το Renault Zoe που ήδη απαριθμεί περισσότερες από 83.000 ταξινομήσεις. Τον Νοέμβριο το VW ID.3 κατάφερε να αναρριχηθεί στην δεύτερη θέση (8.496 μονάδες), πίσω από το Zoe, και συνολικά στη θέση #6 της κατάταξης με κάτι λιγότερο από 29.000 πωλήσεις.
Στη θέση #2 στο σύνολο της χρονιάς συναντάμε το Tesla Model 3, με 63.086 πωλήσεις, ενώ τρίτο, σε αρκετή απόσταση από το αμερικανικό σεντάν, βρίσκεται το Hyundai Kona EV (37.202 μονάδες).
Από τη θέση #1 έως και την #9, η λίστα των best seller plug-in μοντέλων της Ευρώπης καταλαμβάνεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, καθώς πίσω από τα Zoe/Model 3/Kona Electric συναντάμε τα VW e-Golf (31.326), Audi e-tron (30.181), VW ID.3 (28.839), Peugeot e-208 (28.137), Kia Niro EV (27.049) και Nissan Leaf (26.366).
Στη θέση #10 στην Ευρώπη, αλλά και best-seller στα plug-in υβριδικά, βρίσκεται το Mitsubishi Outlander PHEV με 24.868 πωλήσεις, ενώ σε απόσταση αναπνοής από το ιαπωνικό SUV βρίσκεται το Volvo XC40 PHEV (24.290). Το βάθρο συμπληρώνει η Mercedes A250 e (23.689) αφήνοντας πίσω της τα VW Passat GTE (22.909), BMW 330e (22.454) και Ford Kuga PHEV (21.388).