H Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά της C-Class, η οποία έχει εξηλεκτριστεί πλήρως, ενώ αντλεί τεχνολογικά και όχι μόνο στοιχεία από τη μεγαλύτερη S-Class.
Η C-Class είναι από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Mercedes-Benz, αφού αποτελεί best seller της μάρκας στα οχήματα saloon (σεντάν). Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από το 2014, όταν παρουσιάστηκε αυτή η γενιά του μοντέλου, έχουν πουληθεί περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια C-Class σε εκδόσεις saloon και estate, ενώ από το 1982 σε αυτή την κατηγορία, η Mercedes-Benz έχει πουλήσει περισσότερα από 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Με μια διαδικτυακή παρουσίαση, όπως έχει γίνει κανόνας πια λόγω της πανδημίας, η Mercedes-Benz έφερε και επίσημα στη δημοσιότητα την 5η γενιά της C-Class, με κωδικό W206, που εστιάζει στις έννοιες του εξηλεκτρισμού, της ψηφιοποίησης και της αποδοτικότητας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης αποκαλύφθηκαν τα αμαξώματα saloon (sedan) και estate (station wagon), τα οποία θα διατίθενται σε Plug-In υβριδικές ή ήπια υβριδικές (Mild Hybrid) με τεχνολογία 48V και γεννήτρια/μίζα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η plug-in έκδοση θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο WLTP, επίδοση που δεν έχει επιτευχθεί ξανά στην κατηγορία, όπως αναφέρει η Mercedes-Benz.
Ακόμη, η C-Class δανείζεται στοιχεία εμφάνισης και προηγμένης τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης από την ναυαρχίδα της μάρκας, S-Class .
Εμφάνιση
Οι δυναμικές αναλογίες της νέας C-Class γίνονται φανερές με την πρώτη ματιά, καθώς το εμπρός και το πίσω μέρος να έχουν διαμορφωθεί αναλόγως, πλαισιώνοντας το μακρύ μεταξόνιο. Τόσο η έκδοση Saloon όσο και η Estate έχουν μεγαλώσει σε σύγκριση με τους προκατόχους τους.
Με μήκος 4,751 μέτρων (μεγαλύτερο κατά 65 και 49 χιλιοστά από τις προηγούμενες εκδοχές αντίστοιχα), πλάτος 1,820 μέτρων (αυξημένο κατά 10 χιλιοστά σε κάθε περίπτωση) και μεταξόνιο 2,865 μέτρων (αύξηση 25 χιλιοστών), οι Mercedes C-Class Saloon και Estate έχουν ως μοναδική μεταξύ τους διαφορά το ύψος (1,438 και 1,455) που έχει μειωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz μείωσαν τα “νεύρα” των πλευρών στο ελάχιστο, ενώ η προοδευτική γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχεδιασμό του πίσω παραθύρου, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της C-Class, η οποία προσφέρεται με τροχούς μεγέθους από 17 έως 19 ίντσες.
Φυσικά, στο εμπρός μέρος της νέας C-Class ξεχωρίζει η γνωστή εμπρός μάσκα και το σήμα με το αστέρι, ενώ το πίσω μέρος είναι χαρακτηριστικό των sedan μοντέλων της Mercedes-Benz και τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED High Performance
Εσωτερικό
Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Mercedes-Benz, πολλά προηγμένα τεχνολογικά στοιχεία στο εσωτερικό της C-Class, προέρχονται από την S-Class, ενώ το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι οδηγοκεντρικό και διαθέτει σπορ πινελιές.
Τα ταμπλό έχει χωριστεί σε πάνω και κάτω μέρος, ενώ ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα παρουσιάζονται ως νοητή συνέχεια. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια ελεύθερη, υψηλής ευκρίνειας οθόνη LCD, που προσφέρεται σε εκδοχές 10,25 και 12,3 ιντσών. Ακόμη, η νέα Mercedes-Benz C-Class θα προσφέρεται με έγχρωμο head-up display, ενώ ανασχεδιασμένα είναι τα πάνελ στις πόρτες.
Από εκεί και έπειτα, για να ταιριάξει το σύστημα συνδεσιμότητας με το δεύτερης γενιάς και ακόμη πιο προηγμένο λογισμικό MBUX, έχει υιοθετηθεί κάθετη διάταξη ανάμεσα στις θέσεις οδηγού και συνοδηγού, ακριβώς κάτω από τους νέους αεραγωγούς, αντικαθιστώντας την οριζόντια κεντρική οθόνη της προηγούμενης γενιάς. Η κεντρική οθόνη, από όπου παρέχεται έλεγχος και σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, προσφέρεται με διάσταση 9,5 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επιλογής οθόνης 11,9 ιντσών.
Ο οδηγός, μπορεί να επιλέξει διαμόρφωση στυλ και προφίλ της οθόνης, μεταξύ των Discreet, Sporty, Classic και Navigation, Assistance, Service αντίστοιχα, με την εκάστοτε επιλογή να αλλάζει τον χρωματισμό και άλλα χαρακτηριστικά.
Κινητήρια σύνολα
Η 5η γενιά της Mercedes C-Class περιλαμβάνει κυρίως 4κύλινδρους τούρμπο βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό EQ Boost (γεννήτρια/μίζα) και αργότερα, Plug-In Hybrid. Μάλιστα, αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας πετρελαιοκινητήρας της μάρκας αποκτά γεννήτρια/μίζα υπό μορφή ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Τόσο στην περίπτωση του κινητήρα βενζίνης όσο και σε εκείνη του πετρελαίου, η επιπλέον ισχύς από το EQ Boost φτάνει έως τα 15 kW (20 ίπποι) και η αντίστοιχη ροπή, έως τα 200 Nm.
Βασική έκδοση βενζίνης είναι η C180, με κινητήρα 1,5 λίτρων, ισχύ 170 ίππων και ροπή 250 Nm. Αμέσως μετά έρχεται η C200, με ίδιο κινητήρα, που διαθέτει και έκδοση με τετρακίνηση 4MATIC αποδίδει 204 ίππους και ροπή 300 Nm, ενώ η πιο ισχυρή σε C300 (σε δικίνητη και τετρακίνητη) είναι 2λιτρη και έχει ισχύ 258 ίππων, ροπή 400 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 6”. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 6,2 έως 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων είναι μεταξύ 141 και 160 γραμμαρίων CO2/χλμ. ανάλογα με την έκδοση (WLTP).
Όσον αφορά στις εκδόσεις πετρελαίου, η νέα C-Class διατίθεται σε C 220 d και C 300 d. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις ο κινητήρας είναι 2λιτρος, με ισχύ 200 και 265 ίππων αντίστοιχα, ενώ η ροπή είναι 440 και 550 Nm αντίστοιχα. Η κατανάλωση είναι 4,9 και 5 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που η εκπομπή ρύπων υπολογίζεται μεταξύ 130 και 152 γραμμαρίων CO2/χλμ.
Σε κάθε περίπτωση, η Mercedes C-Class θα συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.
H Plug-in έκδοση της C-Class, αναμένεται άμεσα μετά από το αρχικό λανσάρισμα, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα, χάρη στη συμβολή ηλεκτροκινητήρα ισχύος 95 kW (129 ίπποι) και μέγιστης ροπής 440 Nm. Επίσης, το ρόλο της θα παίξει η νέα, εξελιγμένη μπαταρία υψηλής τάσης που εξελίχθηκε από τη Mercedes-Benz, έχοντας χωρητικότητα 25,4 kWh.
Ακόμη και όταν η μπαταρία έχει εκφορτιστεί, θα μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 30 λεπτά, με φορτιστή 55 kW συνεχούς ρεύματος, ενώ ένας στάνταρ φορτιστής 11 kW θα είναι διαθέσιμος για τριφασική φόρτιση σε Wallbox, συνδεδεμένο σε τοπική πρίζα εναλλασσόμενου ρεύματος.
Ο εξηλεκτρισμός έχει την επίδρασή του και στην οδήγηση, χάρη στα επιπλέον οδηγικά προφίλ. Το “Battery Hold”, φροντίζει να δίνει προτεραιότητα στη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, ανάλογα με την κατάσταση ή τη διαδρομή. Από την άλλη, το προφίλ “Electric” επιτρέπει την οδήγηση με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα, με προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας, προσαρμογή του συστήματος Active Distance Assist Distronic, ενώ η ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης γίνεται με πάτημα kick down, στο γκάζι.
Ανάρτηση και διεύθυνση πίσω άξονα
Η ανάρτηση της νέας C-Class αποτελείται από άξονα τετραπλών συνδέσμων εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που έχει τοποθετηθεί σε υποπλαίσιο. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα προσφέρει βελτίωση στην ποιότητα κύλισης και μείωση του θορύβου, ενώ η C-Class διατίθεται προαιρετικά και με σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης και σπορ ανάρτηση. Σημειωτέον, πως οι plug-in εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ αερανάρτηση πίσω.
Σημαντική είναι και η (προαιρετική) δυνατότητα προσαρμογής της γωνίας κατεύθυνσης στον πίσω άξονα κατά 2,5 μοίρες, γεγονός που επιτρέπει τη μείωση του κύκλου στροφής κατά 43 εκατοστά (10,64 μέτρα). Για ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός τροχούς, και έως 2,5 μοίρες αντίθετα, κατά τη διαδικασία στάθμευσης. Επιπλέον, αυτή η δυνατότητα επιτρέπει την πιο άνετη μετακίνηση σε επαρχιακούς δρόμους, ιδιαίτερα εφόσον ο ρυθμός ανέβει.
Με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα
Η νέα έκδοση του πακέτου Driving Assistance διαθέτει νέες προηγμένες λειτουργίες. Το Active Distance Assist Distronic, έχει τη δυνατότητα να διατηρεί μια ορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, ενώ ανιχνεύει και σταθμευμένα οχήματα για ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα (η προηγούμενη γενιά ήταν 60 χλμ./ώρα).
Ακόμη, το Active Steering Assist βοηθά τον οδηγό να διατηρηθεί στη λωρίδα για ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα, ενώ χάρη σε νέα κάμερα 360 μοιρών, αναγνωρίζει τις διαχωριστικές λωρίδες ακόμη και σε επαρχιακούς δρόμους. Επιπλέον, η παρουσία αισθητήρων επιτρέπει στο Traffic Sign Assist να αναγνωρίζει όχι μόνο πινακίδες για έργα, αλλά ακόμη και το βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ νέες είναι οι ενδείξεις stop και προειδοποίησης για κόκκινο φανάρι.
Από εκεί και έπειτα, βελτιωμένη είναι η υποβοήθηση στάθμευσης, ενώ σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην παθητική ασφάλεια. Πέραν της παρουσίας κεντρικού αερόσακου, ενδιαφέρον παρουσιάζει το Pre-Safe Impulse Side, που λειτουργεί σε συνεργασία με το πακέτο Driving Assistance Plus, δημιουργώντας εικονικές ζώνες γύρω από το αυτοκίνητο. Όταν διαπιστώσει πως η πλευρική σύγκρουση είναι άμεση και αναπόφευκτη, το σύστημα μπορεί να απομακρύνει τον οδηγό ή τον συνοδηγό που θα δεχθούν το χτύπημα όσο πιο μακριά γίνεται, για να μειώσει τις συνέπειες τις πρόσκρουσης.
Η νέα Mercedes C-Class θα παράγεται στα εργοστάσια της Βρέμης (Γερμανία), του Πεκίνου (Κίνα) και του Ανατολικού Λονδίνου (Νότιος Αφρική), γεγονός που καταδεικνύει και τον “παγκόσμιο” χαρακτήρα του μοντέλου.