H ΕPA επισημαίνει σε επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε πως πάνω από 100.000 αυτοκίνητα της Fiat Chrysler Automobiles στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού χρησιμοποιούν από το 2014 μέχρι και σήμερα ένα παράτυπο λογισμικό που αλλοιώνει τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων.
Τόσο η Environmental Protection Agency, γνωστότερη και ως EPA, όσο και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της Καλιφόρνια, κατέστησαν σαφές στους ιθύνοντες της Fiat Chrysler Automobiles Αμερικής ότι το εν λόγω λογισμικό επέτρεπε στους κινητήρες να εκπέμπουν υπερβολικές ποσότητες ρύπων κατά παράβαση του νόμου. Σύμφωνα με τους δύο αυτούς οργανισμούς, το ύποπτο λογισμικό αφορά στον 3λιτρο κινητήρα ντίζελ της εταιρείας, ο οποίος εξοπλίζει περί τα 104.000 SUV και pick up μοντέλα που έχουν διατεθεί στην αγορά των ΗΠΑ από το 2014 έως και το 2016.
Τα ύποπτα μοντέλα που εξοπλίζονται με τον EcoDiesel V6 της FCA είναι τα Dodge Ram 1500 και Jeep Grand Cherokee.
«Εμείς θα συνεχίσουμε να ερευνούμε τη φύση και τον αντίκτυπο αυτού του είδους των συσκευών. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να παίζουν με τους ίδιους κανόνες και εμείς δεν θα διστάσουμε να καταστήσουμε υπόλογες τις εταιρείες που κερδίζουν άδικα και παράνομο οποιοδήποτε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε χαρακτηριστικά η Cynthia Giles εκπροσωπώντας την αμερικανική EPA.
Από τη μεριά της, η Mary Nichols δήλωσε από τη θέση του Προέδρου του Συμβουλίου Αέριων Πόρων της Καλιφόρνια:
«Για μια ακόμα φορά, μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να παρακάμψει τους κανόνες και πιάστηκε».
Από τη μεριά της, η FCA Αμερικής αντέδρασε εκδίδοντας την κάτωθι ανακοίνωση:
«H FCA Αμερικής είναι απογοητευμένη από το γεγονός ότι η EPA προέβη στην έκδοση της ανακοίνωσης που αφορά στα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων που χρησιμοποιούν τα light duty οχήματα μας -2014 έως 2016- με τον 3λιτρο κινητήρα ντίζελ. Η εταιρεία μας σκοπεύει να συνεργαστεί με την επερχόμενη διακυβέρνηση και να τις παρουσιάσει τα στοιχεία ώστε να επιλυθεί το όλο θέμα με δίκαιο και ισότιμο τρόπο διαβεβαιώνοντας συγχρόνως τόσο την EPA όσο κα τους καταναλωτές της χώρας πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματά μας πληρούν τις απαιτήσεις και τους ισχύοντες κανονισμούς».
Αξίζει να σημειώσουμε πως η EPA αρνείται εδώ και πολλούς μήνες να εκδώσει τα απαραίτητα πιστοποιητικά που θα δώσουν το πράσινο φως ώστε να ξεκινήσει η πώληση των Model Year 2017 πετρελαιοκίνητων μοντέλων της FCA στην αγορά των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις έγκυρων αναλυτών, η FCA είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει για τις ως άνω παραβάσεις πρόστιμα της τάξης των 37.500 δολαρίων ανά όχημα. Δηλαδή, περί τα 3,9 δις.
Στον απόηχο των παραπάνω εξελίξεων, όπως ήταν αναμενόμενο, η μετοχή της FCA κατέγραψε ποσοστιαία πτώση άνω του 18%._Χ.Α.