Οριακή μείωση 0,2% σε σύγκριση με τα μεγέθη του 2006 παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2007 η αγορά νέων αυτοκινήτων στα 25 κράτη της διευρυμένης Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων και των τριών ακόμη που αποτελούν την ένωση EFTA (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία), στα οποία πουλήθηκαν συνολικά 4.220.019 νέα επιβατικά οχήματα.
Ιανουάριος 2006: 1.271.000
Ιανουάριος 2007: 1.285.000 (+1,1%)
Φεβρουάριος 2006: 1.112.000
Φεβρουάριος 2007: 1.084.000 (-2,5%)
Μάρτιος 2006: 1.828.356
Μάρτιος 2007: 1.822.180 (-0,3%)
Πρώτο τρίμηνο 2007: 4.220.019
Πρώτο τρίμηνο 2006: 4.230.148
Μείωση: 0,2%
Καθοριστική για τη συνέχεια θα είναι η πορεία της γερμανικής αγοράς, που στο τρέχον έτος παρουσιάζει σαφή πτώση της τάξης του 10%, λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ στη χώρα από το 16% στο 19% που ισχύει από τον Ιανουάριο. Παρά ταύτα, οι απώλειες επί του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς δείχνουν μέχρι στιγμής να αντισταθμίζονται από τις ανοδικές τάσεις στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων άλλων χωρών. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το Μάρτιο εκτός της γερμανικής σημείωσαν πτώση και οι πανίσχυρες αριθμητικά αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας, αλλά και εκείνη του Βελγίου. Η παραδοσιακά μεγαλύτερη όλων, η γερμανική, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2007 στη δεύτερη θέση, καθώς ξεπεράστηκε κατά 16.000 μονάδες από την Ιταλία. Όσο για τα καθ’ ημάς, διατηρούμε σταθερά την ένατη θέση στην Ε.Ε.
ΟΙ 15 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
1. Ιταλία 733.223
2. Γερμανία 717.536
3. Βρετανία 688.476
4. Γαλλία 519.191
5. Ισπανία 410.534
6. Βέλγιο 163.858
7. Ολλανδία 160.295
8. Ιρλανδία 100.773
9. Ελλάδα 79.325
10. Αυστρία 75.859
11. Πολωνία 72.763
12. Σουηδία 68.402
13. Ελβετία 62.109
14. Ρουμανία 59.910
15. Πορτογαλία 49.514
Η πρόσφατη ακόμη διεύρυνση της Ε.Ε. στη σημερινή σύνθεση των 25 κρατών-μελών, δείχνει να είναι η εφαλτήρια δύναμη για τη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις χώρες της Βαλτικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Η τάση αυτή φαίνεται να δικαιώνει όσους ανέμεναν την πραγματοποίηση αυτού του άλματος στις ταξινομήσεις, αλλά και όσους κατασκευαστές έχουν επενδύσει σε βιομηχανικές υποδομές στο πρώην «σιδηρούν παραπέτασμα».
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΟΔΟΣ
1. Λετονία +73,8%
2. Εσθονία +48,9%
3. Νορβηγία +37%
4. Λιθουανία +28,6%
5. Βουλγαρία +28,2%
6. Πολωνία +24,5%
7. Ρουμανία +17,1%
8. Σουηδία +11,7%
9. Τσεχία +9,2%
10. Ιρλανδία +6,8%
ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΠΤΩΣΗ
1. Ισλανδία –41,8%
2. Γερμανία –10%
3. Φινλανδία –8,2%
4. Βέλγιο –7,8%
5. Ουγγαρία –6,4%
6. Δανία –6%
7. Πορτογαλία –4,7%
8. Αυστρία –2,7%
9. Γαλλία –1,4%
10. Ελβετία –1,4%
11. Ισπανία –0,7%
12. Σλοβενία –0,2%
ΟΙ 25 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Volkswagen 400.890
2. Opel/Vauxhall 368.644
3. Ford 364.889
4. Renault 316.765
5. Peugeot 303.119
6. Fiat 269.039
7. Citroen 258.946
8. Toyota 251.288
9. Mercedes 183.461
10. Audi 169.803
11. BMW 162.774
12. Skoda 161.271
13. Seat 103.894
14. Honda 86.096
15. Hyundai 81.196
16. Volvo 73.790
17. Suzuki 73.302
18. Nissan 72.669
19. Mazda 68.847
20. Kia 62.042
21. Chevrolet 52.540
22. Alfa Romeo 42.830
23. Mitsubishi 39.869
24. Lancia 37.619
25. Dacia 34.233
ΤΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΩΝ KATAΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. VW Group 18,9%
2. PSA Group 13,3%
3. Ford Group 11,2%
4. GM Group 10,5%
5. Renault Group 8,3%
6. Fiat Group 8,3%
7. Toyota Group 6,2%
8. DaimlerChrysler 5,3%
9. BMW Group 4,6%
10. Hyundai-KIA 3,4%
11. Honda 2%
12. Suzuki 1,7%
13. Nissan 1,7%
14. Mazda 1,6%
15. Mitsubishi 0,9%
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΟΔΟΣ
1. General Motors USA +30,2%
2. Honda +17,6%
3. Τοyota +13,1%
4. Volvo +13,1%
5. Skoda +11%
6. Lexus +8,7%
7. Mini +7,8%
8. Alfa Romeo +7,1%
9. Fiat +6,3%
10. Lancia +6,1%
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΤΩΣΗ
1. Smart –52,7%
2. Nissan –16,9%
3. Mazda –11,3%
4. Renault –11,2%
5. Jaguar –11,2%
6. Saab –10,5%
7. Land Rover –10,1%
8. BMW –7,2%
9. Hyundai –6,8%
10. Kia –5,7%