Ο γερμανικός όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει στους κόλπους τους τις BMW, MINI και Rolls-Royce, κατέγραψε τη χρονιά που μας πέρασε 2.324.809 οχήματα καταγράφοντας πτώση που ποσοστιαία άγγιξε το 8,4%.
Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε το BMW Group ταξινόμησε 686.069 οχήματα, επίδοση που εμφανίζεται αυξημένη κατά 3,2% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων σημείωσαν άνοδο κατά 38,9% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, αντανακλώντας το έντονο ενδιαφέρον για τα συστήματα κίνησης του συγκεκριμένου είδους.
Η BMW έκλεισε τη χρονιά με συνολικές πωλήσεις 2.028.659 οχημάτων σε όλο τον κόσμο (-7,2%). Σημαντική συμβολή στη συγκράτηση της πτώσης είχαν οι πωλήσεις των…high end μοντέλων της γκάμας, τα οποία σημείωσαν αύξηση 12,4% μέσα σε ένα χρόνο, φτάνοντας στο σύνολο των 115.420 μονάδων χάρη στην ισχυρή εμπορική παρουσία των Σειρών 7 και 8 καθώς και της X7. Όπως ανακοινώθηκε, οι πωλήσεις αυτών των πολύ επικερδών μοντέλων έχουν αυξηθεί πάνω από 70% συνολικά από το 2018.
Το BMW Group πούλησε συνολικά 192.646 ηλεκτροκίνητα οχήματα BMW και MINI σε όλο τον κόσμο το 2020 – επίδοση αυξημένη κατά +31,8% έναντι εκείνης του 2019. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 13%, με το αντίστοιχο ποσοστό των plug-in υβριδικών μοντέλων να υπερβαίνει το 40%. Στην Ευρώπη, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ήδη συγκέντρωσαν μερίδιο 15% επί των συνολικών πωλήσεων.
Με άνοδο πωλήσεων 6% (παραδόσεις 144.218 οχημάτων), η BMW M GmbH για μία φορά ακόμα έκλεισε την προηγούμενη χρονιά ως την πιο επιτυχημένη στην ιστορία της. Ειδικότερα, τα υψηλών επιδόσεων μοντέλων της σειράς X, όπως η νέα X6 M50i, συνέβαλαν στην επιτυχία πωλήσεων της BMW M.
Σε μία χρονιά υψηλών προκλήσεων και σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, οι πωλήσεις της μάρκας MINI έφτασαν τις 292.394 μονάδες (-15,8%) το 2020. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI με 17.580 πωλήσεις και τα μοντέλα John Cooper Works με συνολικές πωλήσεις 20.565 μονάδων (+20,8%), αποδείχτηκαν ιδιαίτερα δημοφιλή.
Το 2020, η Rolls-Royce πούλησε συνολικά 3.756 αυτοκίνητα (-26,4%). Αυτό επιτεύχθηκε παρά την απουσία της Ghost, του best-seller μοντέλου της μάρκας, από την αγορά. Η ζήτηση.
Σε ότι αφορά την «κατανομή» ανά την υφήλιο, οι πωλήσεις του BMW Group στην Κίνα ήταν υψηλότερες κατά 7,4% συγκριτικά με αυτές του 2019, με συνολικές παραδόσεις 777.379 οχημάτων BMW και MINI.
Το BMW Group πούλησε συνολικά 306.870 οχήματα (-18,0%) στις ΗΠΑ το 2020. Σε μία ήπειρο που πλήττεται ιδιαίτερα από την πανδημία του κορωνοϊού, η ανάκαμψη στη ζήτηση των πελατών, σε συνδυασμό με τη στενή και αποδοτική συνεργασία με τους εμπόρους, απέφερε ένα ισχυρό τέταρτο τρίμηνο.
Στην Ευρώπη, σε μία αναπάντεχη χρονιά που σημαδεύτηκε από τους περιορισμούς του τομέα λιανικής, οι συνολικές πωλήσεις BMW και MINI υποχώρησαν κατά 16% (912.621 μονάδες) έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Στη Γερμανία, που είναι και η εγχώρια αγορά του ομίλου, το BMW Group σημείωσε πτώση 13,3% (287.143 μονάδες).