Έντονες είναι οι αντιδράσεις των εργατικών συνδικάτων της Skoda μετά τη χθεσινή «διαρροή» που θέλει τη μητρική εταιρεία να σκέφτεται να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της τσέχικης φίρμας στη Γερμανία ούτως ώστε να εξαλειφτεί το προνόμιο που η τελευταία απολαμβάνει στον τομέα του (χαμηλού) εργατικού κόστους.
Όπως πρώτοι σας είχαμε ενημερώσει χθες με σχετική ανάρτησή μας (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), η VW έχει αρχίζει να προβληματίζεται έντονα με τον «εσωτερικό ανταγωνισμό» που για την περίσταση έχει ως αφετηρία του τις πολύ καλές εμπορικές και οικονομικές επιδόσεις της ομόσταβλης Skoda. Για το λόγο αυτό,, ανώτατα διοικητικά στελέχη της «μαμάς» VW είναι έτοιμα να πάρουν τα… μέτρα τους ούτως ώστε οι δύο εταιρείες να παίζουν «επί ίσοις όροις» στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Και δη, στο ευρωπαϊκό. Το πρώτο μέτρο που έχει κατά νου να πάρει η VW έχει να κάνει με την «αναγκαστική» μεταφορά μέρους της παραγωγής της τσέχικης εταιρείας στη Γερμανία, κίνηση που –θέλοντας και μη- θα μειώσει στο ελάχιστο το συγκριτικό πλεονέκτημα της Skoda σε ότι αφορά στο χαμηλότερο εργατικό της κόστος, άρα και της χαμηλότερης τιμής αγοράς που απολαμβάνουν οι πελάτες της. Και αυτό δεν είναι παρά μόνο η αρχή, μιας οι διοικούντες της μητρικής εταιρείας προσανατολίζονται στο να επιβάλλουν στη Skoda να πληρώνει περισσότερα χρήματα για τις τεχνολογίες του VW Group που ως γνωστόν χρησιμοποιεί σε όλα της τα μοντέλα.
Η αντίδραση των ανθρώπων της Skoda και ειδικότερα των εκπροσώπων των εργαζομένων της απέναντι στις παραπάνω «διαθέσεις», δεν μπορούσε παρά να είναι άμεση. Μάλιστα, με σχετική επιστολή του, ο επικεφαλής των εργατικών συνδικάτων, Joraslav Povsik, επιχειρεί, μεταξύ άλλων, να καταρρίψει το μύθο του «χαμηλού εργατικού κόστους» αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Αυτές οι ειδήσεις αποτελούν επίθεση στη Skoda, στους εργαζόμενούς της που είναι μέτοχοι στην επιτυχία της μάρκας, στην ευελιξία και την ποιότητα της παραγωγής της, αλλά και στα επιτυχημένα οικονομικά αποτελέσματά της. Πίσω από όλα τα παραπάνω κρύβεται μια τεράστια προσπάθεια των υπαλλήλων της που εργάζονται ακόμα και τα Σαββατοκύριακα εις βάρος των οικογενειών τους».
Και συνέχισε λέγοντας:
«Αν η κατάσταση αυτή δεν διορθωθεί, τα συνδικάτα δεν θα υποστηρίξουν πλέον την ευέλικτη εργασία αλλά και άλλες ανάγκες της εταιρείας που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξή της».
Ο Joraslav Povsik τόνισε επίσης πως μια κίνηση μεταφοράς της παραγωγής των μοντέλων της Skoda στη Γερμανία θα επιφέρει πάνω από 2.000 χαμένες θέσεις εργασίας, τη στιγμή που η τσέχικη εταιρεία απασχολεί εντός τις επικράτειας της χώρας πάνω από 28.000 υπαλλήλους.
Το όλο θέμα, όπως ήταν αναμενόμενο, άγγιξε και την πολιτική ηγεσία της χώρας, με τον πρωθυπουργό της, Bohuslav Sabotka, να δηλώνει πως θα επιδιώξει το συντομότερο δυνατό μια συνάντηση τόσο με τον ηγετικό διοικητικό πυρήνα της εταιρείας, όσο και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της._Χ.Α