X
Επικαιρότητα

Οι επόμενες κινήσεις της Fiat Chrysler Automobiles

Αλλαγές σε στρατηγική, νέα φιλοσοφία για ουκ ολίγες μάρκες, αλλά και φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης για πολλές εξ αυτών, προαναγγέλλει ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για την προσεχή 5ετία.

Αλλαγές σε στρατηγική, νέα φιλοσοφία για ουκ ολίγες μάρκες, αλλά και φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης για πολλές εξ αυτών, προαναγγέλλει ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για την προσεχή 5ετία.

Μετά την πλήρη απορρόφηση της αμερικάνικης Chrysler, το πάλαι ποτέ κραταιό γκρουπ της Fiat έχει αναμφίβολα γυρίσει σελίδα περνώντας σε μια νέα εποχή. Μια εποχή, που όπως προανήγγειλε πρόσφατα ο Sergio Marchionne, ο άνθρωπος που κατευθύνει της τύχες του ιταλικού κολοσσού τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται για την προσεχή 5ετία από σημαντικές αλλαγές στο πλάνο ανάπτυξης, που σε πολλές περιπτώσεις είναι και ριζικές, στις προτεραιότητες σε κατασκευαστικό επίπεδο, αλλά και στην όλη φιλοσοφία της Fiat Chrysler Automobiles, όπως πλέον είναι η πλήρης ονομασία του υπερ-ομίλου, που στο εξής θα πατά σε δύο πυλώνες. Ή, αν προτιμάτε, σε δύο βάρκες: μια στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και μια φυσικά στην Ευρώπη. Ενδεικτική των νέων δεδομένων που προκύπτουν για την Fiat Chrysler Automobiles και τις 9 μάρκες που στο εξής θα την απαρτίζουν είναι η απόφαση των ιθυνόντων της να μεταφέρουν το κέντρο διοίκησης στο Λονδίνο, ενώ περί τα τέλη του προσεχούς Οκτώβρη η FCA αναμένεται να έχει ολοκληρώσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου η μετοχή της να μπει δυναμικά για διαπραγμάτευση στο πάντοτε απαιτητικό χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης. Νέοι καιροί, λοιπόν.

Πως μεταφράζεται όμως στην πράξη ο διοικητικός αυτός αναβρασμός; Ο στόχος του Ιταλού μάνατζερ και των ανθρώπων που διαμορφώνουν την στρατηγική της FCA είναι ένας διττός: επιστροφή στα κέρδη και κυρίως διπλασιασμός των πωλήσεων έως τα τέλη του 2018. Μπορεί ένας τέτοιος στόχος να φαντάζει από φιλόδοξος έως και ουτοπικός σε ένα τόσο εχθρικό για την αυτοκίνηση περιβάλλον, όπως το σημερινό, όπου η ανεύρεση ζεστού χρήματος για εξέλιξη νέων μοντέλων και επανίδρυση πολλών brand κάθε άλλο παρά εύκολος είναι, ωστόσο και οι πλευρές δηλώνουν αισιόδοξοι ευελπιστώντας πως η σωστές κινήσεις του Sergio Marchionne στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα θα οδηγήσουν σε ένα καλύτερο για την εταιρεία μέλλον.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι ακριβώς προβλέπει το 5ετές πλάνο ανάπτυξης που πρόσφατα ανακοινώθηκε για κάθε μάρκα ξεχωριστά.

Alfa Romeo
Η σπορτίφ μάρκα του ομίλου αναμένεται να διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα πρωταγωνιστικό, όσο και αναβαθμισμένο συνολικά, ρόλο στην ανάπτυξη του την προσεχή 5ετία, καθώς η Alfa Romeo, μαζί με την Jeep, αναμένεται να αποτελέσουν τους δύο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της FCA. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η Μιλανέζικη φίρμα αναμένεται από σήμερα μέχρι και το 2019 να παρουσιάσει σταδιακά ούτε λίγο ούτε πολύ 8 νέα μοντέλα, που θα βασίζονται σε μια καινούργια πλατφόρμα, κατά πάσα πιθανότητα με προέλευση από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, για μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς ή/και τετρακίνητα. Οι κορυφαίες μάλιστα εκδόσεις τους είναι πολύ πιθανό να κινούνται από κινητήρες της Ferrari. Το πρώτο από τα νέα αυτά μοντέλα θα ανήκει στη μεσαία κατηγορία -πρόκειται για τον αντικαταστάτης της 159 και αναμένεται να παρουσιαστεί περί τα τέλη του 2015. Με δεδομένη τη δυναμική της αμερικάνικης αγοράς, στην οποία η Alfa Romeo πραγματοποιεί μια εμφατική επανεμφάνιση, στόχος της μάρκας είναι οι ετήσιες πωλήσεις της να αγγίξουν τις 500.000 μονάδες. Υπενθυμίζουμε πως το 2013 οι παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa Romeo περιορίστηκαν στις μόλις 74.000 μονάδες.

Chrysler
Οι Ιταλοί πρόκειται να αναπτύξουν μια γκάμα με συνολικά 6 μοντέλα, καθώς σήμερα η εταιρεία διαθέτει μόλις 3, τα οποία αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν το 65% των παγκόσμιων πωλήσεων της FCA, έναντι μόλις 25% που είναι σήμερα. Τα τρία νέα μοντέλα, ένα κόμπακτ σεντάν και δύο crossover της μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας, πρόκειται να προσθέσουν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της FCA, περί τις 275.000 πωλήσεις έως το 2018. Ο συνολικός στόχος πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο την χρονιά αυτή είναι οι 800.000 μονάδες.

Dodge
H Dodge αναμένεται να αλλάξει εντελώς το προφίλ της και φυσικά τα μοντέλα της γκάμας της), περιοριζόμενη αποκλειστικά σε προτάσεις υψηλών επιδόσεων. Έτσι, στο ράφι αναμένεται να τοποθετηθούν σταδιακά τόσο το Avenger όσο και το Grand Caravan. Μολαταύτα, παρά τις περικοπές σε μοντέλα, οι πωλήσεις της εταιρείας από 800.000 μονάδες που ήταν πέρσι αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα στα τέλη του 2018.

Ferrari
Δεν αναμένονται δραματικές αλλαγές τόσο στη φιλοσοφία και τα προϊόντα, όσο και στον ευρύτερο προσανατολισμό του cavallino rampante. Διαφυλάσσοντας σαν κόρη οφθαλμού την μοναδικότητά της μάρκας, οι Ιταλοί αναμένεται να διατηρήσουν τον συνολικό όγκο παραγωγής, άρα και πωλήσεων, αυστηρά στις 7.000 μονάδες. Όσες ακριβώς δηλαδή και το 2013. Την προσεχή 5ετία, η γκάμα της Ferrari θα περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα, δύο με V8 κινητήρες και δύο με V12. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της FCA, κάθε χρόνο θα παρουσιάζεται ένα μοντέλο, νέο ή μερικώς ανανεωμένο, ενώ ο συνολικός κύκλος ζωής του καθενός θα φτάνει τα 8 χρόνια.

Fiat
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η Fiat δεν αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της στη Γηραιά Ήπειρο, αν και συνολικά ανά την υφήλιο, ο στόχος είναι ιδιαίτερα υψηλός: από 1,5 εκ. μονάδες το 2013 σε 1,9 εκ. μονάδες το 2018. Από πού θα προκύψει το άλμα αυτό; Μα, φυσικά, από την Λατινική Αμερική, την Νο1 αγορά της Fiat σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ασία και την Β. Αμερική, η Fiat προσδοκά να τριπλασιάσει και διπλασιάσει αντίστοιχα τις πωλήσεις της μέχρι το 2018. Όσον αφορά στα μοντέλα, ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ, ιδιαίτερη βαρύτητα αναμένεται να διαδραματίσουν τόσο το νέο 500Χ, το οποίο θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο στα τέλη του 2014, όσο και ένα νέο πισωκίνητο roadster, που θα βασίζεται στο νέο Mazda MX-5 και αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2015.

Fiat Professional
Τα επαγγελματικά μοντέλα της FCA (λέγε με Fiat) αναμένεται να συνεισφέρουν σε ετήσια βάση περί τις 600.000 πωλήσεις έως το 2018. Ιδιαίτερη βαρύτητα αναμένεται να δοθεί στις αγορές της Ρωσίας και της Λατινικής Αμερικής.

Jeep
Η Jeep πρόκειται να αποτελέσει το βαρύ πυροβολικό της FCA, καθώς από 430.000 πωλήσεις το 2013 αναμένεται να αγγίξει τις 1.900.000 στα τέλη του 2018. Για το λόγο αυτό, η Jeep πρόκειται να αναπτύξει 10 συνολικά εργοστάσια σε 6 διαφορετικές χώρες ανά την υφήλιο. Ανάμεσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η Βραζιλία, η Κίνα, η Ινδία και η φυσικά η Ιταλία. Ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά είναι πολύ πιθανό οι Ιταλοί να λανσάρουν μια νέα υπο-μάρκα για τα προϊόντα της Jeep, με την ονομασία Renegate.

Maserati
Η Maserati αναμένεται να αναπτυχθεί με έναν ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο, χωρίς ωστόσο να συνεισφέρει μεγάλα μεγέθη στον συνολικό όγκο πωλήσεων της FCA. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως πρόκειται για έναν ειδικό κατασκευαστή, αντίστοιχο με την Ferrari. Στόχος, πάντως, είναι η διάσημη ιταλική τρίαινα να προσφέρει στην FCA, σε ετήσια πάντα βάση, περί τις 75.000 πωλήσεις, έναντι 15.300 μονάδων που σημείωσε το 2013. Με δεδομένα τα όσα έχουν ήδη προαναγγελθεί από επίσημα ιταλικά χείλη, έως το 2018 η γκάμα της Maserati θα περιλαμβάνει 6 μοντέλα, καθώς στο portfolio της αναμένεται να προστεθούν η νέα Levante το 2015, το πρώτο SUV μοντέλο στην ιστορία της, η Alfieri Coupe το 2016, η Alfieri Cabriolet το 2017 καθώς και η νέα 4θεσια GranTurismo το 2018.

Ram
Με στόχο να ξεπεράσει τις 600.000 πωλήσεις σε ετήσια βάση, η Ram αναμένεται να διευρύνει την γκάμα της με μοντέλα που θα βασίζονται στο γνωστό Fiat Ducato, καθώς και με εκδόσεις που θα διαθέτουν πολλούς από τους πετρελαιοκινητήρες της Fiat.

ΥΓ:

Lancia
Όπως όλα δείχνουν, η θρυλική εταιρεία κατεβάζει ρολά, καθώς δεν περιλαμβάνεται καν στο στρατηγικό χάρτη ανάπτυξης του ομίλου FCA. Έτσι, περί τα τέλη της τρέχουσας χρονιάς, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η μικρομεσαία Delta κλείνει οριστικά τον κύκλο ζωής της, ενώ το δεύτερο μοντέλο της γκάμας, το Ypsilon, θα διατίθεται για την προσεχή τριετία αποκλειστικά στην ιταλική αγορά αυτοκινήτου. Τίτλοι τέλους, λοιπόν, για μια από τις πιο ένδοξες εταιρείες της αυτοκίνησης με ιστορία 108 ετών._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!