top icon
Επικαιρότητα

Οι επιδόσεις της Fiat Chrysler Automobiles το 2016

Ο αυτοκινητικός γίγαντας που πατά και στις δύο όχθες του Ατλαντικού είχε μια επιτυχημένη πορεία τη χρονιά που μας πέρασε, παρά τις δύσκολες συγκυρίες στον κλάδο και το βαρύ, κατά γενική ομολογία, οικονομικό κλίμα που επικρατεί στο σύνολο σχεδόν των επιμέρους αγορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επισήμως έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, οι εμπορικοί δείκτες της Fiat Chrysler Automobiles επέδειξαν –σε γενικές γραμμές- μέσα στο 2016 μια σταθερότητα, χωρίς σημαντικά σκαμπανεβάσματα που να επηρεάζουν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, την «παγκόσμια εικόνα» της. Σε αντίθεση, εκείνοι που αφορούν στα οικονομικά αποτελέσματα εμφανίζονται αισθητά βελτιωμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2015, επίτευγμα που εν πολλοίς «χρεώνεται» στον άνθρωπο που βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια πίσω από το τιμόνι του ομίλου. Τον Sergio Marchionne φυσικά, έναν μάνατζερ ο οποίος, ουκ ολίγες φορές, έχει εγείρει έντονες αντιδράσεις με τις κατά καιρού επιλογές του. Ας δούμε λοιπόν με την ευκαιρία της εν λόγω ανασκόπησης-ενδοσκόπησης της FCA μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία, αρχικά, σε ότι αφορά στην κατάσταση των… ταμείων της.

Τα λειτουργικά κέρδη της FCA, προ φόρων και δασμών, ανήλθαν στα 6,056 δις ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 26% σε σχέση με εκείνο του 2015 (4,8 δις). Την ίδια στιγμή, τα έσοδα του Ομίλου διατηρήθηκαν στα ίδια πάνω κάτω επίπεδα με την περσινή χρονιά (111 δις ευρώ έναντι 110 δις), απόδειξη ότι οι οικονομίες κλίμακας που έχουν ήδη εφαρμοστεί με τις… διαταγές Marchionne στους κόλπους της FCA αρχίζουν, σιγά αλλά σταθερά, να αποδίδουν καρπούς. Η καλύτερη και πιο πειστική, αν μη τι άλλο, απτή απόδειξη της επιτυχημένης, από πλευράς κερδοφορίας, τακτικής του ιταλού μάνατζερ, είναι ο δείκτης του «καθαρού κέρδους», ο οποίος κατέγραψε το 2016 την τιμή ρεκόρ των 1,814 δις ευρώ. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης, αξίζει να αναφέρουμε πως το 2015 η αντίστοιχη επίδοση δεν ξεπερνούσε τα 93 εκ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, το χρέος της FCA μειώθηκε κατά 0,5 δις ευρώ φτάνοντας πλέον τα 4,6 δις ευρώ.

Οι πωλήσεις

Σε επίπεδο πωλήσεων, στο σύνολο της υφηλίου, ο πολυσυλλεκτικός αμερικανο-ιταλικός όμιλος, στις τάξεις του οποίου ανήκουν οι Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Ram και Chrysler, κατέγραψε 4,721 εκ. πωλήσεις έναντι 4,738 εκ. το 2015, επίδοση που αντιστοιχεί ποσοστιαία σε μείωση της τάξης του μόλις 0,04%. Η Jeep ήταν αναμφίβολα αυτή που σήκωσε στους ώμους της το μεγαλύτερο βάρος της όλης προσπάθειας, καταγράφοντας 1,424 εκ. πωλήσεις, επίδοση αυξημένη κατά 9% σε σχέση με εκείνη που κατεγράφη το 2015.

Μελετώντας τα στοιχεία πωλήσεων ανά γεωγραφική επικράτεια, αξίζει να σταθεί κανείς στη μικρή, πλην όμως αισθητή, μείωση της εμπορικής επιρροής της FCA στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού, που ποσοστιαία έφτασε το 5,4%. Πιο αναλυτικά, στις εν λόγω αγορές, ο όμιλος κατέγραψε το 2016 συνολικά 2,587 εκ. ταξινομήσεις έναντι 2,726 εκ. το 2015, επίδοση που οφείλεται, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, στην «απόσυρση» μοντέλων, όπως το Chrysler 200 και Dodge Dart.

Αρνητικό ήταν το πρόσημο και στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, με τις συνεχιζόμενες μακροοικονομικές αδυναμίες στην αγορά της Βραζιλίας να «βλάπτουν» τις επιδόσεις της FCA. Αναλυτικά, ο όμιλος κατέγραψε την περασμένη χρονιά 456.000 πωλήσεις έναντι 553.000 το 2015, επίδοση μειωμένη κατά 17,5%.

Μεγαλύτερες σε ποσοστιαία κλίμακα ήταν οι απώλειες στη διευρυμένη περιφέρεια της Ασίας-Ειρηνικού, στην οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι αγορές της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας. Εδώ, η FCA, κυρίως χάρη στην πτώση της εμπορικής της διείσδυσης στην Κίνα, έχασε ακριβώς 58.000 πωλήσεις (91.000 το 2016, 149.000 το 2015), επίδοση μειωμένη κατά σχεδόν 39% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2015.

Εκεί όπου η FCA σημείωσε τις καλύτερες συγκριτικά εμπορικές της επιδόσεις ήταν στη διευρυμένη γεωγραφική περιφέρεια EMEA, στην οποία περιλαμβάνονται οι αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής αλλά και της Αφρικής. Συνολικά,  1.306.000 οχήματα του ομίλου βρήκαν νέο ιδιοκτήτη μέσα 2016 έναντι 1,142 εκ. το 2015, επίδοση που χάρισε στην εταιρεία ένα βηματισμό ανόδου της τάξης 14,4%. Τα επιβατικά οχήματα της FCA κατέγραψαν άνοδο 13%, ενώ στην κατηγορία των LCV, των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, η άνοδος άγγιξε ποσοστιαία το 19%.

Στη γηραιά ήπειρο

Τα επίσημα στοιχεία αποδίδουν στην Ευρώπη (EU28+EFTA) για λογαριασμό της Fiat Chrysler Automobiles, συνολικά 993.000 πωλήσεις, επίδοση βελτιωμένη κατά 14,1% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2015. Αξίζει να επισημάνει κανείς πως φέτος ο μέσος ρυθμός ανόδου ολόκληρου του κλάδου στη γηραιά ήπειρο δεν ξεπέρασε το 6,5%. Μολαταύτα, παρά τη διόλου ευκαταφρόνητη αυτή πρόοδο, το μερίδιο του ομίλου στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς δεν υπερέβη πέρσι το 6,6%. Ας δούμε όμως ξεχωριστά ποια ήταν τα «επιτεύγματα» κάθε μιας μάρκας .

Η Fiat κατέγραψε μέσα στο 2016 αύξηση της τάξης του 13,6% σημειώνοντας στη γηραιά ήπειρο 746.000 πωλήσεις. Το μερίδιο της εταιρεία άγγιξε, αλλά δεν ξεπέρασε, τελικά, το 5%. Οι αγορές με τις καλύτερες επιδόσεις για την Fiat ήταν –φυσικά- η ιταλική (+17,1%), η γερμανική (+9,3%), η γαλλική (+14,9%), η ισπανική (+24,9%) και η πολωνική (+25,1%). Σε ότι αφορά στα μοντέλα, το Panda παραμένει ο άσσος στο μανίκι της Fiat με συνολικά 191.000 πωλήσεις. Στο ίδιο μήκος κύματος, το «500» άγγιξε πέρσι στη γηραιά ήπειρο τις 185.000 πωλήσεις. 81.000 ήταν οι πωλήσεις του 500L και 107.000 του 500Χ. Σε ότι αφορά στο Tipo, παρά τον περιορισμένο χρόνο διάθεσής του στην αγορά, οι Ιταλοί είδαν τις πωλήσεις του να φτάνουν τις 61.500 μονάδες.

H Lancia/Chrysler απέσπασε μερίδιο μόλις 0,4% «μετρώντας» στην Ευρώπη μέσα στο 2016 συνολικά 67.200 πωλήσεις, επίδοση αυξημένη κατά 9%.

Η Alfa Romeo, που αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για τον Sergio Marchionne, κυμάνθηκε σε πωλήσεις στα επίπεδα της… Lancia/Chrysler με συνολικά 66.200 πωλήσεις, επίδοση βελτιωμένη κατά 16,5% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2015. Η Giulietta «έγραψε» 42.000 πωλήσεις και η Giulia, 10.500 έχοντας θητεύσει στην αρένα της μεσαίας κατηγορίας για λιγότερο από 6 μήνες.

Η Jeep ήταν η εταιρεία με τους καλύτερους δείκτες ανόδου σε σχέση με το 2015. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της έφτασαν τις 105.000 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 19% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Από τα αυτοκίνητα αυτά, το Renegade ήταν το δημοφιλέστερο καταγράφοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, 77.000 πωλήσεις. Στην Ιταλία, η Jeep βελτίωσε τις επιδόσεις της κατά 35%, στη Γαλλία κατά 16,5%, ενώ σε Ισπανία και Μ. Βρετανία το… άλμα άγγιξε αντίστοιχα το 32,9% και 30,5%.

Τέλος, η Maserati είδε τις πωλήσεις της να αγγίζουν τις 7.900 μονάδες, επίδοση αυξημένη, χάρη και στην παρουσία της νέας Levante, κατά περίπου 30% σε σχέση με εκείνη του 2015._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ