Οι νέες και συλλεκτικές Alfa Romeo Giulia GTA και GTAm θα είναι διαθέσιμες για όσους το επιθυμούν με μοναδικές εξωτερικές «φορεσιές» που έρχονται να αποτίσουν με την υπογραφή του Centro Stile φόρο τιμής στην αγωνιστική παράδοση του αρχέτυπου μοντέλου.
Στις αρχές Μαρτίου και με αφορμή τον εορτασμό των 110 χρόνων της, η Alfa Romeo αποκάλυψε τις νέες εκδόσεις GTA και GTAm της σύγχρονης Giulia που για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έρχονται να αναβιώσουν σε μοντέλο παραγωγής της μιλανέζικης φίρμας την εμβληματική ονομασία Gran Turismo Alleggerita.
Σήμερα, η ιταλική εταιρεία έρχεται να μας παρουσιάσει τις εντυπωσιακές «φορεσιές» με τις οποίες οι μόλις 500 δυνητικοί αγοραστές των νέων Giulia GTA και GTAm θα μπορούν να διακοσμήσουν τις εξωτερικές επιφάνειες των αυτοκινήτων τους. Όπως είναι φανερό, πρόκειται για διαφορετικά και αρκούντως εντυπωσιακά liveries, τα οποία αντλούν την έμπνευσή τους από την ένδοξη αγωνιστική πορεία της «ορίτζιναλ» Alfa GTA.
Το Centro Stile Alfa Romeo, μετά από εκτεταμένη έρευνα, ανέλυσε τους χρωματισμούς που έχουν συνδεθεί ιστορικά με το όνομα GTA. Το λευκό ρύγχος σε συνδυασμό με τις διαμήκεις γραμμές είναι σίγουρα δύο από τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία με… άρωμα αγώνων. Παράλληλα, το καπό συνδυάζεται με αυθεντικά χαρακτηριστικά της Alfa Romeo, όπως είναι ο σταυρός, το Biscione (φιδάκι) και βέβαια η Ιταλική σημαία. Μερικοί από τους πλέον χαρακτηριστικούς χρωματισμούς συμπεριλαμβάνουν συνδυασμούς ώχρας με λευκό και κόκκινου με κίτρινο.
Συγκεκριμένα, η ώχρα θυμίζει τις 1750 GTAm και 2000 GTAm με τις οποίες ο Toine Hezemans κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού το 1970 και 1971, αντίστοιχα. Εκτός από το Biscione, στο καπό και τις λωρίδες στο πλάι, που αποτελούν γνώρισμα της GTA 1300 Junior, οι διαμήκεις γραμμές στο καπό συμπληρώνουν την εικόνα.
Από την άλλη, ο χρωματισμός κόκκινο-κίτρινο προέκυψε από την ανάγκη να ξεχωρίζουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν ίδιου τύπου αυτοκίνητο στους αγώνες. Κατά τη διάρκεια εξέλιξης των χρωματισμών, το Centro Stile Alfa Romeo κινήθηκε με συνέπεια στα μονοπάτια της ιστορίας και σε λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα ότι ο χρωματισμός στις Sprint GTA (1965–1968) δεν ήταν συμμετρικός, ενώ αντίθετα στις GTA 1300 Junior ήταν. Αντίστοιχα, το εμπρός κίτρινο μέρος χαρακτήριζε τα αυτοκίνητα που κέρδισαν τα πρωταθλήματα του 1970 και 1971, ενώ σε μερικούς αγώνες του 1971 ο Gianluigi Picchi οδηγούσε αυτοκίνητα που μόνο το κάτω μέρος του ρύγχους ήταν βαμμένο σε κίτρινο χρώμα.
Άξιο αναφορά είναι το γεγονός πως οι τυχεροί και εύρωστοι αγοραστές θα μπορούν να ζητήσουν τη δική τους GTA σε έναν από αυτούς τους θρυλικούς αυτούς χρωματισμούς, αλλά και στα «βασικά» χρώματα GTA Red, Trophy White και Montreal Green, τα οποία είναι εμπνευσμένα από την Ιταλική σημαία. Τέλος θα μπορούν να επιλέξουν το χρώμα στις δαγκάνες των φρένων, του roll-bar και βέβαια των αγωνιστικών ζωνών ασφαλείας. Ήδη στην ιστοσελίδα https://gta.alfaromeo.com οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διαμορφώνουν τη δική τους Alfa Romeo GTA ή GTAm.
Τόσο η νέα Giulia GTA, όσο και η Giulia GTAm, οι οποίες έρχονται να τοποθετηθούν στην κορυφή της πυραμίδας και ένα σκαλί πιο πάνω από την κορυφαία μέχρι σήμερα Giulia QV, παίρνουν κίνηση από τον γνωστό V6 bi-turbo κινητήρα των 2,9 λίτρων των Ιταλών, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 540 ίππους, χάρη στις αλλαγές στο καλιμπράρισμά του και το νέο σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovic. Προς το παρόν, η Alfa Romeo δεν ανακοινώνει τιμές επιδόσεων για την «βασική» GTA, παρά μόνο για την GTAm, η οποία είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3,6 δλ.
Η νέα Giulia GTA ενσωματώνει πολλές βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής με γνώμονα όχι μόνο το θεαθήναι αλλά και την αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης. Μάλιστα, πολλές από τις αλλαγές αυτές προέρχονται από την F1 και τη συνεργασία της Alfa Romeo με την Sauber Engineering. Αναλυτικότερα, χάρη στο «Sauber Aerokit», όπως το αποκαλούν οι Ιταλοί, οι πλαϊνές ποδιές της Giulia GTA είναι διαφορετικές – κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με νέο πίσω σπόιλερ, καθώς και με το «ενεργό» εμπρός splitter. Το καπό, η οροφή, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα «τόξα» των φτερών είναι κατασκευασμένα από carbon, ενώ στο πίσω μέρος διαφορετικός είναι και ο διαχύτης αέρα (από carbon), ενώ χαρακτηριστικοί είναι και οι «μονομπούλονοι» τροχοί των 20 ιντσών.
Τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο των δύο εκδόσεων έχει αυξηθεί σε σχέση με τις απλές Giulia QV κατά 50 χλστ., ενώ διαφορετικά είναι τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και τα ελαστικά παρεμβύσματα της ανάρτησης. Στην Giulia GTAm οι διαφοροποιήσεις αφορούν στο εμπρός splitter, το οποίο είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος, καθώς στη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, η οποία με τη σειρά της είναι κατασκευασμένη από carbon.
Στο εσωτερικό της Giulia GTA, η οποία ζυγίζει 100 κιλά λιγότερο σε σχέση με την QV, το ταμπλό καλύπτεται από Alkantara, ακριβώς όπως συμβαίνει με το κεντρικό τμήμα των καθισμάτων καθώς και με το εσωτερικό των κολονών και των θυρών. Το εν λόγω υλικό χρησιμοποιείται εκτενέστερα στην GTAm, από την οποία χαρακτηριστική είναι η απουσία πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα, η εν λόγω έκδοση διαθέτει αγωνιστικό κλωβό ασφαλείας (εντούτοις πρόκειται για ένα όχημα απόλυτα νόμιμο για χρήση σε δημόσιο δρόμο), ζώνες έξι σημείων της Sabelt, μπάκετ καθίσματα με «περίβλημα» από carbon, ενώ εμφανής είναι απουσία εσωτερικών επενδύσεων στις πόρτες και χειρολαβών.
Άξια αναφοράς στην GTAm είναι επίσης η χρήση του υλικού Lexan στο πλαίσιο των πλαϊνών παραθύρων καθώς και σε εκείνο του πίσω τζαμιού. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, όλα τα παραπάνω έχουν επιφέρει τη διαμόρφωση ενός αυτοκινήτου με βάρος κοντά στα 1.520 κιλά, τιμή που εξασφαλίζει στην εν λόγω έκδοση μια αναλογία κιλών ανά ίππο της τάξης του 2,82. Τέλος, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, οι ιδιοκτήτες των νέων Alfa Romeo GTA και GTAm θα λαμβάνουν ως δώρα ένα κράνος της Bell με ειδικό livery, γάντια, παπούτσια και αγωνιστική φόρμα της Alpinestars, καθώς και μια ειδική κουκούλα προστασίας των αμαξωμάτων.