Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά δεκατέσσερις στο σύνολο BMW M1 θα παραταχθούν στο Norisring (5-7 Ιουλίου), στο περιθώριο του αγώνα του Γερμανικού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM), ξυπνώντας για μία ακόμα φορά μνήμες από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του Βαυαρού κατασκευαστή.
Σαράντα χρόνια μετά την έναρξη του Procar Series, ενός θεσμού που «γεννήθηκε» αποκλειστικά για την BMW M1, το εμβληματικό αγωνιστικό μοντέλο των Βαυαρών επιστρέφει – έστω και ευκαιριακά – στο πλαίσιο των αγώνων για το φετινό Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM) στο Norisring, στις 5-7 Ιουλίου του τρέχοντος έτους. Έτσι, όπως επισήμως ανακοινώθηκε σήμερα, δεκατέσσερις στο σύνολο BMW M1 θα κάνουν μία θεαματική επιστροφή στην πίστα ξυπνώντας μνήμες που έχουν τις ρίζες τους στα τέλη της δεκαετίας του ’70.
Η BMW M1 κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group 4 με πιλότους από την Formula 1, αλλά και από άλλους διεθνείς θεσμούς, να δίνουν επικές μάχες πίσω από το πηδάλιο της. Χάρη στις προσπάθειες του τμήματος κλασσικών αυτοκινήτων του Βαυαρού κατασκευαστή (BMW Group Classic) , το «παρών» στο φετινό Procar Revival που θα λάβει χώρα στο σιρκουί πόλης της Νυρεμβέργης θα δώσουν, μεταξύ άλλων, οι πρώην πιλότοι της Formula 1, Jan Lammers (Ολλανδία) και Marc Surer (Ελβετία), οι οποίοι και συμμετείχαν στο Procar Series πριν τέσσερις δεκαετίες.
Η «κεντρομήχανη» Μ1 ξεκίνησε να εξελίσσεται για χρήση σε αγώνες ταχύτητας το φθινόπωρο του 1978. Δεδομένου ότι κάποιες καθυστερήσεις στην παραγωγική διαδικασία εμπόδισαν την έγκαιρη πιστοποίηση του μοντέλου, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, συνεργάστηκε με τους Max Moseley και Bernie Ecclestone προκειμένου να δημιουργήσουν για λογαριασμό της Μ1 μία εντελώς νέα κατηγορία αγώνων. Συνολικά, 19 αγώνες έλαβαν χώρα στα πλαίσια του Procar Series το 1979 και το 1980 – κάτι που αποτέλεσε τη βάση για τη μετέπειτα επιτυχία της BMW M1 και σε άλλες μορφές διεθνών αγώνων.
Οι αγώνες του Procar Series πραγματοποιούντο ως… ορεκτικό στα πλαίσια των ευρωπαϊκών Grand Prix της Formula 1 δίνοντας τη δυνατότητα σε ιδιώτες και ταλαντούχους rookies να «μετρήσουν» τις δυνάμεις του απέναντι σε κορυφαία ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πιλότους της Formula 1 – και μάλιστα με όπλο αυτοκίνητα με πανομοιότυπες τεχνικές προδιαγραφές. Ανάμεσα στους αστέρες της εποχής που βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι των Μ1 των 470 ίππων ήταν και οι Niki Lauda, Nelson Piquet, Alan Jones, Jacques Laffite και Emerson Fittipaldi.
Ο νικητής της πρώτης σεζόν του Procar Series ήταν ο Niki Lauda, ενώ την επόμενη ήταν ο Nelson Piquet εκείνος που κατέλαβε την πρώτη θέση στη συνολική γενική κατάταξη με τρεις διαδοχικές νίκες. Αξίζει να σημειωθεί πως μετά το 1980, η BMW M1 συνέχισε τη σταδιοδρομία της στο παγκόσμιο motorsport, σε άλλες μορφές αγώνων και θεσμούς, όπως το German Automobile Racing Championship και American IMSA GTO Championship. Ως καθαρόαιμη κατασκευή προδιαγραφών Group 5, η ισχύς του 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα ανέβηκε με την αρωγή υπερσυμπιεστή έως και τους 1.000 ίππους.
Αν μη τι άλλο, το Procar Series παραμένει μέχρι και σήμερα το σημαντικότερο κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία της BMW M1. Τριάντα χρόνια μετά το ντεμπούτο της, το 2008 η γερμανική εταιρεία πραγματοποίησε, με αρκετή μάλιστα επιτυχία, το πρώτο Procar Revival προσελκύοντας τους οπαδούς της καθαρόαιμης αυτής αγωνιστικής κατασκευής σε μία ειδική εκδήλωσε που έλαβε χώρα στο Hockenheimrin. Το δεύτερο Procar Revival πραγματοποιήθηκε πριν μόλις δύο χρόνια στο περιθώριο του αυστριακού Grand Prix της Formula 1 στο Spielberg στην πίστα Red Bull Ring. Τώρα, λοιπόν, έρχεται η ώρα για την τρίτη κατά σειρά επίσημη συνάντηση των εμβληματικών Μ1._Χ.Α.