Το εμπορικό μερίδιο των ασιατικών αυτοκινήτων στην αγορά των ΗΠΑ, για το έτος που μόλις τέλειωσε, ανήλθε στο 36.5%. Συνεχίστηκαν έτσι οι αυξητικές τους τάσεις των τελευταίων χρόνων, κατακτώντας όλο και περισσότερους νέους αγοραστές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (2000: μερίδιο 28.1%, 2004: μερίδιο 34.5%). Αντίθετα, το μερίδιο των «Big Three» (GM, Ford & Chrysler με την προσθήκη της Daimler) συνεχίζει να μειώνεται, φθάνοντας για το 2005 στο 57% (μείωση 1.7% σε σύγκριση με το 2004).
Σε μια χρονιά (2005) όπου η αμερικανική αγορά αναπτύχθηκε μόλις κατά 0.5%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οι επιδόσεις των Ασιατών ήταν οι εξής:
Toyota: αύξηση πωλήσεων κατά 9.7% έναντι του 2004
Nissan: αύξηση πωλήσεων κατά 9.4% έναντι του 2004
Honda: αύξηση πωλήσεων κατά 4.9% έναντι του 2004
Hyundai: αύξηση πωλήσεων κατά 8.7% έναντι του 2004
Oι καταναλωτές στις ΗΠΑ στρέφονται πλέον σε αυτοκίνητα μικρότερων διαστάσεων και μικρότερης χωρητικότητας κινητήρων, τάση που εντάθηκε το 2005 λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων στις ΗΠΑ κατά 26%, που «χτύπησε» ιδιαίτερα και την αγορά των οχημάτων ελευθέρου χρόνου (SUV).
Όπως και νάχει, στις ΗΠΑ εξελίσσεται πλέον μια ειρηνική «εισβολή», για την οποία φαίνεται πως οι Αμερικάνοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν μέχρι τώρα ετοιμάσει κανένα «αντίδοτο».
(Photos: AP)