Το νέο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας του υπουργείου Μεταφορών έχει στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% το 2010 σε σχέση με τα δεδομένα του 2000.
Σε μια προσπάθεια διαδοχής του επιτυχημένου προγράμματος «Καθ’ οδόν 2001 -2005», το υπουργείο Μεταφορών φιλοδοξεί μέχρι το 2010 να ελαττώσει κατά 50% τα τροχαία ατυχήματα, με την νέα καμπάνια που εκπόνησε και που φέρει την ονομασία «Οδική Ασφάλεια 2005 -2010». Περισσότερο στρατηγικό από τον προκάτοχό του, το νέο πρόγραμμα επιδιώκει την ίδρυση μηχανισμού παρακολούθησης, την όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση του κοινού και την αναδιοργάνωση του -πάσχοντος, κατά γενική ομολογία- συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης.
Ο Κ.Ο.Κ. πρόκειται, σύμφωνα με το νέο σκεπτικό, να αναθεωρηθεί προς το αυτστηρότερο παράλληλα με την βελτίωση του «Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών» (point system). Επίσης, προβλέπεται η δράση των μικτών κλιμακίων ελέγχου να προεκταθεί και σε μη εργάσιμες ημέρες, όπως επίσης να ενισχυθεί ο εξοπλισμός τους.
Aκόμη, φαίνεται πως ήρθε επιτέλους η στιγμή να τηρηθούν αυστηρά τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών, που τόσα δεινά έχουν επιφέρει στους εθνικούς και επαρχιακούς οδικούς άξονες. Και τέλος έφθασε η ώρα να ενεργοποιηθεί o νόμος 2963/2001, περί της υποχρεωτικής ύπαρξης ζωνών ασφαλείας στα λεωφορεία, που –άγνωστο γιατί- παρέμενε εξοργιστικά «εν υπνώσει» κι εν μέρει η μη εφαρμογή του κόστισε τη ζωή 43 συνολικά νέων ανθρώπων σε τρία πολύ αιματηρά τροχαία δυστυχήματα, στα οποία αναμίχθηκαν επιβατικά λεωφορεία και βαρειά φορτηγά (Αξιός, Τέμπη, Μαλιακός).