X
Επικαιρότητα

Οδηγούμε τη Mercedes S500 Plug-in Hybrid

Ταξιδέψαμε αεροπορικώς στη Δανία και οδηγήσαμε τη Mercedes S500 Plug-in Hybrid, που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα των υβριδικών S400 και S300 BlueTEC.

Ταξιδέψαμε αεροπορικώς στη Δανία και οδηγήσαμε τη Mercedes S500 Plug-in Hybrid, που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα των υβριδικών S400 και S300 BlueTEC.

Το χαρακτηριστικό της έκδοσης αυτής είναι ότι οι μπαταρίες της μπορούν να φορτιστούν στην πρίζα του σπιτιού, ενώ η θεωρητική αυτονομία (σύμφωνα με την εταιρεία), με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, φτάνει τα 33 χιλιόμετρα.

Ανάλογα με το ύφος της διαδρομής, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τέσσερα προγράμματα κίνησης. Hybrid: το αυτοκίνητο κινείται με την ταυτόχρονη λειτουργία ή εναλλαγή ηλεκτροκινητήρα και θερμικού, e-mode: αποκλειστική λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, e-save: η S-Class προφυλάσσει την ενέργεια που έχει σωρευτεί στις μπαταρίες ώστε να την αξιοποιήσει αργότερα ο οδηγός, και charge: ο βενζινοκινητήρας, εκτός από την κίνηση, έχει αναλάβει να φορτίσει τη συστοιχία των μπαταριών. Επίσης, το σύστημα πλοήγησης είναι σε θέση να σχεδιάσει και να προτείνει στον οδηγό την ιδανική διαδρομή, ώστε να επιτύχει τη βέλτιστη οικονομία!

Το plug-in hybrid βασίζεται στο… παραδοσιακό σύστημα που έχουμε συναντήσει στα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της Mercedes. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση έχει προστεθεί ακόμα ένας συμπλέκτης ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στον ηλεκτρικό. Σκοπός του είναι να διαχειρίζεται αυτά τα δύο σύνολα, επιτυγχάνοντας την πιο οικονομική κίνηση.

Ο κινητήρας είναι V6 (η χροιά του θυμίζει 8κύλινδρο), χωρητικότητας 3,0 λίτρων με απόδοση 333 ίππους. Η ροπή των 480 Nm αποδίδεται στις 1.600-4.000 σ.α.λ. Η συνδυασμένη ισχύς με τον ηλεκτροκινητήρα φθάνει τους 442 ίππους και η αντίστοιχη ροπή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 650 Nm! Αξίζει να σημειώσουμε ότι το βάρους 2,2 τόνων αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα (οι επιδόσεις από στάση όσο και ένα κινήσει κάνουν πολλά GTI να κοκκινίζουν…). Το πιο εντυπωσιακό, όμως, στοιχείο είναι η κατανάλωση των 2,8 λίτρων/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές περιορίζονται στα 65 γρ. CO2/χλμ.

Το αυτοκίνητο μπορεί να έχει θεωρητικό ενδιαφέρον για την ελληνική πραγματικότητα (η διάθεσή του στη χώρα μας θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες σε τιμές που δεν έχουν ακόμη καθοριστεί), αλλά είναι το πρώτο από τα δέκα plug-in υβριδικά μοντέλα της Mercedes που θα ακολουθήσουν μέχρι το 2020. Τι σημαίνει αυτό; Σειρά έχει η plug-in έκδοση της υβριδικής C-Class, θα ακολουθήσει η E-Class, ενώ στο μέλλον θα δούμε και τις προσθιοκίνητες εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας στις αντίστοιχες A- και B-Class.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!