Στο Μόναχο λοιπόν για την παρουσίαση της νέας γενιάς των δύο μοντέλων, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν τις ενδιάμεσες επιλογές στην γκάμα των “μεγάλων”, που αποτελείται επιπλέον από το γνωστό μας 9θέσιο Custom και το 5θέσιο Courier που αναμένουμε την επόμενη χρόνια.
Στο Μόναχο λοιπόν για την παρουσίαση της νέας γενιάς των δύο μοντέλων, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν τις ενδιάμεσες επιλογές στην γκάμα των “μεγάλων”, που αποτελείται επιπλέον από το γνωστό μας 9θέσιο Custom και το 5θέσιο Courier που αναμένουμε την επόμενη χρόνια.
Τα 5θέσια Tourneo και 7θέσια Grand Tourneo Connect λοιπόν βασίζονται στην πλατφόρμα C και πλέον σε αυτήν τους τη γενιά προσφέρουν ακόμη πιο άνετους και πρακτικούς χώρους, τόσο επιβατών όσο και φόρτωσης, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν την δυνατότητα να “βολέψουν” με χαρακτηριστική άνεση εώς και αντικείμενα με 3 μέτρα μήκος!
Στον τομέα της κινητήριας δύναμης, κάτω από το καπό τους μπορούμε να βρούμε από το νέο “μικρό” διαμάντι EcoBoost τους ενός λίτρου με μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ. και 129 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων CO2, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται -όπως και στο Focus- με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οδηγώντας αυτόν τον συνδυασμό στην Γερμανία, χωρίς αμφιβολία μπορούμε να πούμε ότι δεν θα επιλέγαμε έτσι το δικό μας Tourneo. Μπορεί στο Fiesta να ταιριάζει γάντι και στο Focus να αποτελεί ευχάριστη έκπληξη αλλά στο Tourneo δεν αρκεί, με δεδομένο ότι αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο το οποίο συνήθως θα κινείται φορτωμένο είτε με άτομα είτε με αποσκευές.
Ποιος κινητήρας ταιριάζει καλά όμως σε αυτό το σύνολο; Μα φυσικά ο diesel 1.6 TDCi, ειδικά στην έκδοση των 115 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Μόναχο. Σημειώστε εδώ ότι θα διατίθεται και στην εκδοχή των 75 ίππων, η οποία δεν θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά αλλά και στην “μεσαία” των 95 ίππων, η οποία μαζί με αυτή των 115, αποτελούν τις επιλογές μας για το συγκεκριμένο μοντέλο και παρά τα όσα οικονομοτεχνικά ατού του μικρού EcoBoost. Δεν αναφέρουμε τυχαία την όρεξη “μικρό” αφού αργότερα θα έρθει και το “μεγάλο” 1.6 EcoBoost των 150 ίππων το οποίο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής.
Υπενθυμίζουμε πως πριν από λίγες εβδομάδες είχαμε κάνει ξανά την ίδια διαδρομή, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε την επαγγελματική εκδοχή του συγκεκριμένου μοντέλου, που δεν είναι άλλη από το Transit Connect, από τις “σφραγίδες” της κατηγορίας των Vanette και βραβευμένο πρόσφατα με τον τίτλο “Van of the year 2014”. Aυτή η διάκριση ήταν η δεύτερη που αποσπά το Transit Connect (είχε προηγηθεί αυτή της προηγούμενης γενιάς, το 2003) και η πέμπτη για την Ford. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν πολύ θετικές, καθώς το αυτοκίνητο αποδείχθηκε ιδιαίτερα εργονομικό και ευέλικτο, με πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα για τον οδηγό.
Τόσο το Ford Tourneo Connect όσο και το “Grand” θα εισαχθούν στην χώρα μας τον Ιανούαριο του 2014, χωρίς όμως να γνωρίζουμε μέχρι στιγμές τις τιμές τους._Μ.Σαλ.