Μία από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες του παγκόσμιου motorsport, ένα αυτοκίνητο-σταθμός της παγκόσμιας αυτοκίνησης, κι ένας θρυλικός αγώνας με ιστορία 91 ετών. Απλά, ό,τι καλύτερο.
Ο Walter Röhrl ασφαλώς και δε χρειάζεται συστάσεις. Το ίδιο συμβαίνει και για τα δύο εναπομείναντα κομμάτια του ονειρικού αυτού πάζλ: την Porsche 356, που φέτος κλείνει τα 70ά της γενέθλια, αλλά και τον θρυλικό αγώνα, Mille Miglia, που σήμερα συμπληρώνει αισίως τα 90+1 χρόνια του. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το… πάντρεμα όλων των παραπάνω, και μάλιστα κάτω από ιδανικές συνθήκες, μιας και τη μαγική αυτή «τριπλέτα» έρχεται να συμπληρώσει η παρουσία μίας ακόμα εμβληματικής προσωπικότητας των αγώνων ράλλυ Ο λόγος για τον Christian Geistdörfer, ο επί μία δεκαετία (1977-1987) συνοδηγός του 71χρονου πλέον, αλλά πάντοτε «μάχιμου», Γερμανού οδηγού, με τον οποίο κέρδισε δύο παγκόσμιους τίτλους (1980, 1982) και τέσσερις φορές τον πάντοτε απαιτητικό αγώνα του Μόντε Κάρλο.
«Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο τους έδειξα ποιος είναι αφεντικό!», δηλώνει σήμερα ο 65χρονος Christian Geistdörfer, προσθέτοντας με το πάντοτε καυστικό τρόπο του τα εξής:
«Μέσα στο κόκπιτ είχαμε τις ζωές μας ο ένας στα χέρια του άλλου!».
Φέτος, βέβαια, η πρόκληση για τους δύο άνδρες είναι εντελώς διαφορετική, μιας και το σημερινό Mille Miglia δεν είναι πλέον ζήτημα… ζωής και θανάτου. Από το 1927 έως το 1957 θεωρούνταν ως ο πιο σκληρός αγώνας στον κόσμο, αλλά τώρα το «Mille», όπως το αποκαλεί ο Röhrl, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ράλλυ για vintage αυτοκίνητα. Ο νικητής δεν εκείνος που θα «γράψει» τον ταχύτερο χρόνο, αλλά αυτός που θα συγκεντρώσει τις μικρότερες χρονικές ποινές κατά τη διάρκεια των ογδόντα και πλέον ειδικών δοκιμών του φετινού αγώνα.
Όταν το Mille Miglia έλαβε χώρα για πρώτη φορά στις 26 Μαρτίου του 1927, ο στόχος ήταν να οδηγήσει κανείς flat-out από τη Brescia στη Ρώμη και πίσω μέσα σε μία(!) μόλις. Σήμερα, οι 450 ομάδες που θα λάβουν μέρος από αύριο στη φετινή αυτή γιορτή θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα 24ώρα ώστε να καλύψουν τη διαδρομή -με την αρωγή roadbook, ασφαλώς. Σε αυτή τη διοργάνωση, λοιπόν, από αύριο οι Röhrl και Geistdörfer θα λάβουν μέρος φιλοξενούμενοι στο εσωτερικό μιας Porsche 356 A 1500 GS Carrera Coupé του 1956.
Και για να προετοιμαστούν κατάλληλα μπαίνοντας ιδανικά στο «κλίμα» του φετινού Mille Miglia, οι δύο άνδρες αποφάσισαν να συναντηθούν, πριν λίγες μόλις μέρες, στην Τοσκάνη, σ’ ένα ακόμα «μαγικό» μέρος της Ιταλίας, έχοντας μαζί τους τη γερμανίδα καλλονή που ευγενικά τους παραχώρησε ο ιδιοκτήτης της, Hans Hulsbergen. Για την περίσταση, το εμβληματικό κουπέ του Ελεβετού με τις ολλανδικές ρίζες είναι βαμμένη στο εντυπωσιακό χρώμα Vintage Sahara Beige κοσμούμενη στις πόρτες της από τον αριθμό «230». Αυτόν που χρησιμοποίησε ο Ολλανδός οδηγός, Carel Godin de Beaufort, στο Mille Miglia του 1957, ο οποίος, επτά χρόνια μετά, έχασε τη ζωή του στο Nurburgring…_Χ.Α.